Kirjoittaja Aihe: Etelä-Amerikan kierros  (Luettu 3189 kertaa)

ATA82

• Vieras
Etelä-Amerikan kierros
« : Huhtikuu 08, 2004, 18:24:39 »
Kertokaapa joku Etelä- ja Väli-Amerikassa matkustellut että kuinka pitkään tuolla oikeen menee niihin matkoihin? Olisiko mahdoton ajatus kiertää 2 kuukaudessa Etelä-Amerikka ympäri siten että lentäisi jonnekkin "ylös" kuten Caracasiin ja sitten kiertäisi sieltä lenkin etelästä Brasilian ja Chilen kautta ja takaisin ylös ja sitten nousisi Väli-Amerikkaa pitkin aina Floridaan asti ja lentäisi takaisin sieltä? Jos siis ihan yrittäisi lentää tukkaputkella (tai siis ei lentää vaan kulkea busseilla) eikä viettäisi paljoa aikaa yhdessä paikassa.. Eli onnistuuko tollainen parissa kuukaudessa vai loppuuko aika yksinkertaisesti kesken? Jos haluaisi jokaisessa maassa käydä vähintään yhdessä kaupungissa ja muutamissa maissa sitten vähän useammissakin. Ja nukkuahan voisi sitten vaikka niissä busseissa niin säästäisi aikaa (ja rahaakin).. Mutta onko matkat ihan vaan yksinkertaisesti niin pitkät ja bussit hitaat että pitäisi suosiolla karsia osa pois.. Ja minkälainen budjetti tollaselle reissulle voisi olla sopiva? Riittäisikö pari tonnia jos yrittää elää hyvin halvalla eikä tuhlaa mihinkään ylimääräseen ja tosiaan nukkuu osittain jopa busseissa (ja rannoilla ehkä..)?

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2004, 20:23:30 »
En ole kokeillut, mutta omien selvitysteni mukaan kaksikuukautta saattaisi tehdä aika tiukkaa. Sillä ne välimatkat todella on pitkiä, ja juniahan siellä ei oikein mene, joten bussilla pitäisi tosiaan kulkea. Reissu olisi varmaan mahtava, mutta enemmän aikaa olisi kyllä hyvä juttu. Mutta kokeneempi kertokoon enemmän.

2000€ saattaa olla aika tiukkabudjetti, kun ottaa huomioon kaiken ruuisti viisumeihin. Vaikka bussimatkat ovatkin halpoja tulee niillekin yhteensä jonkunverran hintaa, mutta tiedä häntä. Itse kyllä uskaltaisin lähteä 2000€ liikkeelle ihan hyvin mielin. Ja vielä kun sanoi että mahdollista olisi nukkua ulkosalla.
Joissakin Etelä-Amerikan maissa kannattaa kuitenkin olla varovainen, varsinkin yö aikaan. Katsohan tämä sivu, http://www.ebookers.com/hostels/?VERSION=FI&LANG=FI&CURRENCY=EUR sieltä löydät halpoja hostelleja, Etelä-Amerikassa yöpyminen on muutenkin halpaa.

Suosittelen:

http://www.lonelyplanet.com

http://www.lonelyplanet.com/destinations/loc-ame.htm

http://www.virtualtourist.com

Näin rakennat budjettisi: http://www.lonelyplanet.com/destinations/south_america/brazil/money.htm
You'll be fine long as your pretty face holds out..

Anonymous

• Vieras
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2004, 08:55:56 »
No kuule ei onnistu.

Voit kattoo kartalta, et esim. Buenos Aires-Quito väli kestää suoralla bussilla ilman mitään pysähdyksiä viikon. Sit pitää ottaa huomioon viidakot ym joita ei pysty bussilla edes ylittään (lentää tietty voi ja samalla säästää aikaa), huonot tiet ja hitaat bussit jne. Ihan utopiaa koko idea. 2kk olis jo pelkälle väli-amerikalle surkeen vähän (mahdollista kyl) saati viel etelä-amerikalle lisäks... unohda.

Mitjo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #3 : Huhtikuu 10, 2004, 11:38:35 »
En nyt noin rankasti tuomitsisi. Häpeä.
Kyllä se on mahdollista pienellä järjestelyllä.

Anonymous

• Vieras
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2004, 16:18:40 »
No ei todellakaan ole mahdollista, jos haluaa jossan pysähdellä eikä halua lentää. Mutta kerro ihmeessä mitä nää "pienet" järjestelyt on joiden avulla se onnistuis, olis erittäin hauska kuulla.

Mitjo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #5 : Huhtikuu 13, 2004, 19:04:51 »
Joo, oikeassa olet. Luin tuon ensimmäisen viestin juuri uudestaa. Kaksi kuukautta on todellakin, liian lyhyt aika jos haluaa Caracas:ista heittää kierroksella Argentiinan kautta ylös Floridaan, ei riitä kaksi kuukautta.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2004, 10:43:11 »
Yhdyn edellisiin: ei onnistu.

Anonymous

• Vieras
Kokemusta on
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2004, 08:48:59 »
Olen tehnyt parin kuukauden Etelä-Amerikan reissun vuosia vuosia sitten. Yhdistetty loma- ja opiskelumatka. Seitsemään maahan tuli pistäydyttyä.Pohjoisesta aina Tulimaahan asti.

Reunaehto1: käytimme useita lentopasseja. Jotkut välimatkat kyllä kuljimme junalla tai bussilla, mutta lennettyä tuli paljon.

Reunaehto 2: emme yrittäneetkään nähdä kaikkea, vaan joka maasta oli yksi tai muutama kohde, jossa kävimme.

Reunaehto 3: matkasuunnitelmamme oli joustava. Muutamia etukäteen fiksattuja majoituksia ja lentoja oli, mutta useimmiten vain menimme lentokentälle tietämättä, mihin seuraavaksi matkustamme....! Eli otimme sen lennon, jossa oli tilaa!

Tulos: ikimuistoinen reissu. Näimme paljon ja ehdimme koluta niin museoissa, tutustua Amazonasin sademetsään, nauttia rantaelämästä kuin sambasta Rion karnevaaleissa.

Ucee

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - jjsoini@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - jjsoini@yahoo.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2004, 00:22:07 »
jos 2 kk on aikaa ja tarkoitus olisi nähdä muutakin kuin lentokenttiä niin joku brasilia - argentina - chile - bolivia - peru - ecuador onnistuu kyllä.. siinä ehtii ne käydyimmät turistikohteet valokuvata ja pitää hauskaakin. ja quitosta vaikka sit lentäen parin päivän stopoverilla jossain costaricassa miamiin. mutta mun henkilökohtainen mielipide on että tuossa ajassa kannattaa ennemmin keskittyä yhteen tai kahteen maahan. silloin ei mee puolet ajasta ja budjetista pelkkiin bussimatkoihin. eikä tuu sellasta lomastressii kun koko ajan pitäis olla menossa.
ussi Soini
Matkanjohtaja/Aventura

Juliet

• Vieras
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #9 : Toukokuu 24, 2004, 23:14:08 »
Juuri tällaista reissua olen kaavaillut! Tosin yksin ei ehkä kannata lähteä... Ehkäpä olisi parempi matkustaa vain mantereen halki eikä tehdä mitään lenkkiä? Ja tuosta 2000 budjetista, laskitteko siihen matkat mukaan? Kuinka kallista Etelä-amerikassa oikeastaan on?

virveli

• Vieras
millon oot lähössä?
« Vastaus #10 : Kesäkuu 14, 2004, 22:48:45 »
mä oon suunnitellu ihan saman tyylistä keikkaa . yksin.
mut varaan n.3kk etelä ja väliamerikkaan

osteri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Etelä-Amerikan kierros
« Vastaus #11 : Kesäkuu 25, 2004, 09:26:25 »
No mä oon suunnitellut lähteväni ensi kesänä kolmeksi kuukaudeksi pienelle Etelä-Amerikan kiertueelle. Tarkoitus olisi siis kiertää Brasiliaa, Argentiinaa ja Chileä. Kävisin myös mielelläni Perussa ja Ecuadorissa, mutta ajattelin ettei aika varmaan riitä. Koko Etelä-Amerikka 2 kuukaudessa kuulostaa kyllä jotenkin todellakin aika mahdottomalta. Kai se nyt ois kivempi viipyä pienemmällä paikalla vähän pidempään ja tehdä myöhemmin sitten toinen reissu toiselle alueelle.
Tulee jotenkin mieleen japanilaiset euroopankiertelijät... :) Viikko aikaa. Pakko "nähdä" kaikki matkaoppaan luettelemat nähtävyydet. Tulos: Japsi kiertää kameran kanssa hullunlailla ympäri Eurooppaa ja räpsii filmit täyteen kuvia kaikista nähtävyyksistä, palaa kotiin ja tutkailee vasta sitten tarkemmin, että miltäs Eifel-torni näytti...
Minä en ainakaan nauttisi moisesta. Tuntuu, että olisin ollut turhaan reissussa. Kyllä sieltä kirjastosta löytyy matkaoppaita kuvia pullollaan, jos kuvia haluaa tuijotella...

Ai niin täällä kun oli tuosta budjetista jo keskustelua niin kuinkas paljon noissa "mun" maissa pitäis päivälle varata? Tai oikeastaan mua kiinnostaa paljon bussimatkoihin pitäis varata? Mulla on kyllä sen verran kavereita siellä päin, että voisin melkein joka yö yöpyä jonkun luona ja saisin varmaan syödäksenikin...
hr seid das Ruhrgebiet, die Droge die mich glücklich macht,
das hätt' ich nie gedacht, komm' von euch nicht mehr los...