Perille ja perillä Koh Phangan

(Luettu 3002 kertaa)

sladdi

• Aloittelija
    • Profiili
Perille ja perillä Koh Phangan
« : 06.10.2010, 19:44:05 »
Elikkä meitä nyt 3-4 kaverusta lähössä reissuun Koh Phan Ganille joulukuussa, lennot löytyi vielä suht hyvään hintaan Bangkokiin, lento lähtee 7.12 ja paluu on 22.12.
Bangkokista olisi tarkoitus ottaa bussi, juna, tai jokin edullinen matkustusmuoto ko. saarelle. Lentämistä ei olla vielä tässä vaiheessa harkittu.

Muutamaan asiaan kaipaisin hieman selvennystä.

Reissupaketit Koh Phan Ganille löytyy ilmeisesti parhaiten Kaosanilta, miten homma käytännössä toimii? Tarvitseeko etukäteen varailla vai marssinko johonkin matkatoimistoon. Minkälainen mahtaa olla edestakaisen matkan kustannus?

Mites tuo asumisen laita: löytyykö majapaikoista tilaa perillä sesongista huolimatta vai kannattaako/voiko etukäteen varailla. Hinnat vissiin pyörii 5e-25e/yö paikkeilla. Ehdotuksia hyvistä mestoista kiitos!

Budjetiksi olen kaavaillut joustavaa 500e, tulee ilmeisesti toimeen?

Kiitän.

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Perille ja perillä Koh Phangan
« Vastaus #1 : 06.10.2010, 20:44:09 »
Pariin otteeseen mennyt Lomprayahilla eli bussi+lautta yhdistelmällä. Lentokoneella pääsee Samuille/lta.
Voin suositella Baan Panburia toispuolsaarta jossa myös pariin otteeseen yöpynyt. 600-1000patia. Tonnilla saa lämpimän suihkun ja täysin turhan ilmastoinnin. Vieressä olevasta resortista saa mopoa vuokralle ja eivät ainakaan meitä yrittäneet kusettaa.

*kentsu*

• Vieras
« Vastaus #2 : 06.10.2010, 21:25:32 »
Itse menin viime kuussa bangkokista koh phangalle paikallisen halpalentoyhtiön Nok Airin "joint ticketillä" jonka varasin netistä.
Hinta oli 60€/meno-paluu sis. lennon bangkokista nakhon si thammaratin lentokentälle, 1,5h bussissa ja lopuksi lomprayahin katamaraanilla koh phangalle. Oli ihan toimiva combo. :)

Majoituksesta on vähän vaikea sanoa paljoa, riippuu vähän että minkälaista lomailua etsitte? Biletystä? Rauhallisuutta? :)

Ps. itse ihastuin saareen välittömästi, phuket jää kirkkaasti kakkoseksi.. Ainakin omasta mielestä. :) Mut joo makuasioita.. :)

Fene

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.10.2010, 21:52:19 »
Kertokaahan toki, että mitä te ite siellä touhusitte ja miten se siihen omaan reissutyyliin soveltu? Minkä takia joku toinen paikka jäi kakkoseksi tai miksi just tämä paikka jäi.
Kiinnostais tosiaan kun oon loka-joulukuun noilla suunnilla ja saatan tuollakin piipahtaa.
Kyllähän tänne on tultu elämään - ei selviytymään.

*kentsu*

• Vieras
« Vastaus #4 : 06.10.2010, 22:41:29 »
Itse olin tosiaan siellä low seasonin aikaan eikä länsimaalaisia näkynyt kovinkaan paljon, enemmänkin paikallisia.
Suurimmat erot phukettiin oli omasta mielestä;
-Hintataso (hotellit/eläminen oli noin puolet phuketista)
-Sait olla rauhassa! Tällä tarkoitan mm. sitä että jos kävelet kadulla niin perääsi ei huuda 7 hierojaa tai rättikauppiasta.
-Ei ollut rantakaupustelijoita
-ei ollut niin paljon muita länsimaalaisia, tai niitä +60v. kaljamahaisia miehiä käsikädessä hädin tuskin 18v. tytön tai pojan kanssa.
yms.
Olin yksin reissussa ja mukavasti tutustu muihin ihmisiin.
Ehdottomasti suosittelen skootterin vuokrausta!! se maksaa 150b/3,80e/vrk+bensat. Tällöin näkee saarta ihan toisella lailla. Jotkut taksit eivät edes ota kyytiin yksin matkustavia kun ei ole "kannattavaa".
Saaren etelä on aika rauhallista seutua, ei mitään biletystä. Itse kävin mm. seuraavissa paikoissa. Haad salad, Haad Yao, Srithanu beach, Ao Chaloklum..

Yhden kerran yritin käydä saaren bilemestassa; Haad Rinissa ja samantien lähdin pois. Kaikki oli ihan ränsistynyt, paikka oli kuin luotu vain ja ainoastaan länsimaisille biletystä varten.. :/

Itse suosittelen tosiaan etelää koh phangalta, jos haluaa rentoutumista. Paikkaa vaihdoin mielen mukaan, mitään en varannut etukäteen. PADI open water sukellus kurssin suoritin lotus diving resortissa, Ao Chalokkumissa hintaan 270€ halvin mitä löysin.

Lisää saa kysyä.. :)

sladdi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.10.2010, 01:32:17 »
Lentojakin noi edullisesti! Siirtyy siis harkintaan, säästäis siinä jonkin verran aikaa ja vaivaa.

Kavereiden kanssa kaivattaisiin jonkin verran rellestystä, fullmoon partyjen perään alunperinkin lähdetään.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.10.2010, 08:12:25 »
Full moon partyja ei tuolla ajankohdalla taida ollakaan. Half moonithan on siinä puolivälin huudeilla sitten.

Itse asuin Phanganilla Had Rin beachilla, Black & White bungalowin sain hirveällä munkilla vuokrattua 300 bahtilla kuubileiden aikaan. Ei se kovin pramea paikka ollut ja oven lukkonakin semmoinen päiväkirjalukko. Mutta sainpahan katon pään päälle ;D Ei tosiaan siellä Had Rinillä sitten muuta paljon ollutkaan niiden full moonien lisäksi.

MiGi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.10.2010, 19:23:08 »
Coral Bungalows sunset beachillä on ihan jees. Kävelymatkan päässä full moonien rannalta ja järjestävät usein allasbileitä ym. Käytiin half moon partyissä ja kaveri sanoi, että bileinä olivat paremmat, kuin full moon partyt. Half moonit ovat siis automatkan päässä viidakossa.

Ääneni annan Lomparayahin kyydityksille myös. Miksi pitää mennä khao sanille kusetettavaksi? Noita internet putiikkeja löytyy joka kadun varrelta ja niiden yhteydessä on matkatoimisto. Sen kun kävelee sisään ja esittää toivomuksen, että haluaa lomparayahin kyydin. Hintaan sisältyy kyyti majapaikasta matkustusvälineeseen.
Khaosanissa on se parasta, kun siitä helvetistä pääsee pois.

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 11.10.2010, 10:16:16 »
Coral Bungalows sunset beachillä on ihan jees. Kävelymatkan päässä full moonien rannalta ja järjestävät usein allasbileitä ym. Käytiin half moon partyissä ja kaveri sanoi, että bileinä olivat paremmat, kuin full moon partyt. Half moonit ovat siis automatkan päässä viidakossa.

Ääneni annan Lomparayahin kyydityksille myös. Miksi pitää mennä khao sanille kusetettavaksi? Noita internet putiikkeja löytyy joka kadun varrelta ja niiden yhteydessä on matkatoimisto. Sen kun kävelee sisään ja esittää toivomuksen, että haluaa lomparayahin kyydin. Hintaan sisältyy kyyti majapaikasta matkustusvälineeseen.
Khaosanissa on se parasta, kun siitä helvetistä pääsee pois.

Eikös nuo viidakkobileet ole blackmoonit vai onko half moonitkin siellä? No reilut 3vk saarella olin ja helvetin hienoa, mutta itse välttelin Had Rinia ja kävin siellä vain full mooneilla ja kerran päiväsaikaan, kun ajelin skootterilla sielläpäin. On muuten helvetin hienot maisemat saarelta sinne niemelle päin. Lomprayahille äänet täältäkin ja majoituksille luoteiskulmasta tai bottle beachiltä. Itse vietin yönä Mae Hat biitsillä jonka edestä löytyy saaren parhaat snorklausvedet (joille pääsee suoraan rannasta) ja Ko Man saari.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2010, 10:19:35 kirjoittanut AlNU »

MiGi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 11.10.2010, 12:26:02 »
Half moon festival pidetään viidakossa noin 10min ajomatkan päässä... kyyyti 100THB suunta ja sis.pääsy 500thb sisältäen paukun ja half moon cd-levyn.. ämpärien hinnat 300thb ja kovin säästeliäästi sang somia kaadettiin ellei erikseen pyytänyt. Porttien ulkopuolella pyörii sangen epäilyttävää porukkaa, joten ei kannata jäädä siihen hengailemaan

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 14.10.2010, 12:15:15 »
Poistin mainosviestin ketjusta.

-phanatic-