E-afrikka gurut vastatkaa (KIIRE)

(Luettu 1761 kertaa)

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
E-afrikka gurut vastatkaa (KIIRE)
« : 16.10.2010, 22:19:57 »
Moi

Viestini on epäselvä, koska kirjoitan tätä kiireessä savuisessa wifibaarissa.

Olen nyt Espanjassa ja varasin lennon barcelona-cape town. Käsitykseni on, että tarvitsisin lennon poies ja että turistivisa on 3kk.. En halua ostaa paluulippua, koska en tiedä milloin tarkalleen tulen takaisin eurooppaan. Onko mahdollista lentokentällä selittää että menee maata pitkin ulos maasta? Jos ei onko mahdollista että buukkaan halvan lennon johonki toiseen afrikan maahan ja sit jätän sen käyttämättä? Saanko uuden turreviisumin e-afrikkaan, jos piipahdan muutamaksi päiväksi naapurimaahan?

Eli tuossa kymysykset, joihin tarvitsen konsultointia. Tarkoitukseni on olla n. 4-5kk e-afrikassa opettamassa kitesurffia ja vapaaehtoishommissa helpx:n kautta.

Kiitoksia etukäteen

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: E-afrikka gurut vastatkaa (KIIRE)
« Vastaus #1 : 17.10.2010, 18:11:32 »
Saanko uuden turreviisumin e-afrikkaan, jos piipahdan muutamaksi päiväksi naapurimaahan?

Et. Saapuessasi E-Afrikkaan lyodaan passiisi 90pvn turistiviisumitarra. Jos ylitat rajan muutamaksi paivaksi minne tahansa, ja palaat E-Afrikkaan, etsivat viranomaiset passistasi sen tarran ja saat vain uuden leiman, mutta se 90 paivan saanto patee vaikka kavisit muuallakin, etka saa uutta 90 päivan oleskelua. Ainakin mulla nain.
She rides rollercoasters but never screams

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.10.2010, 19:55:46 »
Saanko uuden turreviisumin e-afrikkaan, jos piipahdan muutamaksi päiväksi naapurimaahan?

Et. Saapuessasi E-Afrikkaan lyodaan passiisi 90pvn turistiviisumitarra. Jos ylitat rajan muutamaksi paivaksi minne tahansa, ja palaat E-Afrikkaan, etsivat viranomaiset passistasi sen tarran ja saat vain uuden leiman, mutta se 90 paivan saanto patee vaikka kavisit muuallakin, etka saa uutta 90 päivan oleskelua. Ainakin mulla nain.

Ymmartaakseni jos se ensimmainen viisumi umpeutuu maasta poissa ollessa, saa takaisin tullessa uudet 90 pv.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.10.2010, 20:35:46 »

ja että turistivisa on 3kk..

Tarkoitukseni on olla n. 4-5kk e-afrikassa opettamassa kitesurffia ja vapaaehtoishommissa helpx:n kautta.

Turistiviisumissa lukee etta
... subject to following conditions:
(2)The holder shall not conduct work uness in the corporate mine or seasonal worker category

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.10.2010, 22:45:48 »

Ymmartaakseni jos se ensimmainen viisumi umpeutuu maasta poissa ollessa, saa takaisin tullessa uudet 90 pv.

Voi olla. Itse en ole pyytanyt, enka ehka siksi saanutkaan, koska joka vierailuni on ollut alle 90 paivaa. Viime kerralla poistuin maasta kolmesti (Lesothoon, Zimbabween ja Mosambikiin) ja sama 90 paivan viisumi hyrrasi koko ajan, vaikka ravasin rajojen yli koko ajan, leimoilla merkattiin vain tulemiset ja menemiset, mutta kokonaisaikaa E-Afrikassa se ei pidentanyt. Mutta, kuten sanottu, en tietenkaan edes uutta viisumia pyytanyt.
She rides rollercoasters but never screams