paras Saksan kaupunki talvella

(Luettu 4205 kertaa)

spude

• Aloittelija
    • Profiili
paras Saksan kaupunki talvella
« : 04.11.2010, 21:09:53 »
Kaipaisin hieman vinkkiä ja näkökulmaa talvimatkailulle, kun laskettelu ei kuulu harrasteisiin.

Ajatuksena olisi lähteä tammikuun ekalla viikolla muutamaksi (3-5) päiväksi pienelle reissulle. Matkakumppania en välttämättä saa, joten kohteessa pitäisi viihtyä yksin :). Olen matkannut Saksassa jo Düsseldorfin kulmilla, Münchenissä (samalla Garmisch-Partenkirchenissä), Berliinissä sekä joulumarkkina-aikaan Heidelbergissä ja Koblenzissa. Noille kulmille voisin hyvin lentää, mutta suunnata sitten jonnekin muualle. (Noille kulmille löytyy tällä hetkellä halvimmat lennot...)

Viihtyisin paikassa, jossa olisi vanhaa tunnelmaa, pari mielenkiintoista museota, kirkkoja (missäpä niitä ei olisi...), ehkä jopa linna ja jotain nähtävää ulkosallakin kävellen. Ehkä jopa jotain konsertteja tms. Aiemmista matkakohteista parhaiten on miellyttäneet G-P, Heidelberg ja Koblenz, eli hieman pienemmät kaupungit miellyttää enemmän.

Ideoita ja ehdotuksia kellään...?

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: paras Saksan kaupunki talvella
« Vastaus #1 : 14.11.2010, 00:45:04 »
Münchenistä pääsisi esim. Regensburgiin, joka on pienehkö ja ihan sympaattinen paikka. Düsseldorfin lähellä on Aachen, joka on yksi lemppareitani, kävitkö jo siellä? Frankfurtiin lentää myös edullisesti. Siellä en henk. koht. ole vielä käynyt, mutta käsittääkseeni senkin lähellä on pienempiä ja sympaattisia kaupunkeja. Rothenburg ob der Tauber saattaisi olla helpoimmin lähestyttävissä sieltä. Rothenburg on ehkä söpöin saksalainen kaupunki ja se on paljon se! Valitettavasti Rothenburg on myös aika pieni, joten kovin pitkää aikaa en ehkä siellä viettäisi.

Mikä sitten on talvella miellyttävin - en osaa sanoa. Talvetkin vaihtelevat niin kovasti ja itse olen ollut talvella Saksassa vain 2008-2009 ja silloin lunta oli kaikkialla...

jonez

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.06.2011, 23:57:10 »
Nürnberg kannattaa katsastaa.

todo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.10.2011, 14:50:08 »
Mitenkäs Frankfurt ja ympäristö? Onko vinkkejä kun olen sinne päin menossa pitkän viikonlopun reissulle marraskuun loppupuolella. Joulutori lienee ainakin auki mutta mitäs muuta tuolla voisi tehdä? Vuokra-auto on käytössä joten ihan ytimessä ei tarvitse koko aikaa hillua.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.10.2011, 15:18:44 »
Kaupungin pohjoiset esikaupungit siinä taunus-kukkuloilla ovat ihan kivoja kylpylöineen, jos säät ovat kylmät. Siis Bad Homburg jne. Samoin Reinin kulmassa oleva Wiesbaden, sielläkin kylpylä. Vastarannan Mainz kanssa ihan jees. Siitä hieman eteenpäin on Reinin varrella Rüdesheimit, Katz ja Maus-linnat sekä Lorelei.