lakana-asiaa

(Luettu 7237 kertaa)

Anonymous

• Vieras
lakana-asiaa
« : 12.04.2004, 00:22:51 »
ihmiset puhuu täällä et makuupussit on turhia, kuin myös lakanat, eli siis, mikä käytäntö näissä hostelleissa on? onko siellä firman puolesta muka lakanat ja kaikki vai:?:

nimim. ensi kertaa reilille lähdössä, siis apua tarvitseva

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
lakana-asiaa
« Vastaus #1 : 12.04.2004, 00:28:45 »
Jonkun verran ilmeisesti vaihtelee, itse en ole vielä sellaiseen hostelliin törmännyt missä olisi tarvinnut omia lakanoita vaan ne kuulu aina hintaan. Makuupussia rahaan kuitenkin yleensä aina mukana koska ikinä ei voi tietää mihin joutuu ja se on kuitenkin suht näppärä.
ämä on minun totuuteni.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
lakana-asiaa
« Vastaus #2 : 12.04.2004, 00:30:40 »
Itse olen ollut Kreikassa yhdessä hostellissa missä ei lakanat kuuluneet hintaan. Olin todella väsynyt ja menin vain petiin ja aamulla huomasin ettei siinä ollut mitään :)
Myös muistaakseni Krakovan HI-hostellissa ei kuulunut hintaan.
Yleensä lakanat saa kuitenkin "vuokrata" hostellilta.

HippiAnne

• Reissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - zimonetus2000
    • Profiili
Re: lakana-asiaa
« Vastaus #3 : 12.04.2004, 00:32:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
ihmiset puhuu täällä et makuupussit on turhia, kuin myös lakanat, eli siis, mikä käytäntö näissä hostelleissa on? onko siellä firman puolesta muka lakanat ja kaikki vai:?:

nimim. ensi kertaa reilille lähdössä, siis apua tarvitseva

Kantsii ottaa makuupussi, vaikka vaan pienikin, ettei tuu vilu. Ja miksi siellä tanskassa on aina helvetin kylmä telttailla? ;)

Heppu

• Reissaaja
    • Profiili
lakana-asiaa
« Vastaus #4 : 12.04.2004, 18:55:08 »
Ranskassa ja Espanjassa ainakin joissain paikoissa piti maksaa muutama euro lakanoista. Kaikki ei maksaneet, vaan sanoivat vaan että on itellä mukana ja nukkuvat sitten pelkällä viltillä tai päiväpeitteellä paljaan patjan päällä. Ei ehkä kovin hygieenistä. Sitten jos satut itse sellasen jälkeen joka on kivasti kuolannut nukkuessaan, niin...

Mutta todella harvassa nämä lakanoista velottavat hostellit on. En ainakaan aio raahata omia nukkumisvälineitä mukana.

lassej

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/lassej
lakana-asiaa
« Vastaus #5 : 13.04.2004, 19:33:29 »
Baltian maat läpi kannoin niitä rinkassani viime kesänä. Siellä ainakin olivat hyvin turhia, kaikissa paikoissa lakanat sisältyivät yöpymisen hintaan.
b]:: Eetu.fi - Uusi ystävällinen ja edullinen verkkokauppa ::[/b]
:: Oma sivu ::

simppu0891

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: lakana-asiaa
« Vastaus #6 : 03.08.2010, 13:08:14 »
Hei,
Jatkoa tähän lakana/makuupussi asiaan..
Eli matkasuunnitelmat seuraavanlaiset: Aasia, Indonesia ( tammikuusta-huhtikuun loppuun ), Australian itärannikko ( toukokuu), Uusi-Seelanti ( kesäkuu ). Reissussa siis yhteensä 6 kk:tta.
Tavoitteena saada matkatavarat mahdollisimman kevyeksi ja pieneen tilaan jotta jaksaa kantaa koko reissun ajan rinkan.. Kovasti olen kyllä koittanut etsiä vastausta  :)..mutta jospa se löytyisi nyt täältä :) Tarvitseeko tuolla matkalla makuupussia vai riittäisikö esimerkiksi pelkkä silkkilakana?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 03.08.2010, 23:55:17 »
Tarvitseeko tuolla matkalla makuupussia vai riittäisikö esimerkiksi pelkkä silkkilakana?

Itse en ottaisi edes silkkilakanaa, ellet ole kovin nirso siitä missä nukut. Kesäkuussa Uudessa-Seelannissa on talvi, ja vaikka itsekin olin siellä kesä-heinäkuun, niin hostellit oli hyvin varustautuneita kylmään ja vilttejä riitti. Jos taas meinaat telttailla tms. nukkua ulkona, ei taas ihan tavallinen makuupussi riitä, vaan tarvitaan kunnollinen (=paksu) talvivarustus, ja sitä (tuskin) kukaan kantaa Aasiassa ensin montaa kuukautta. Muutamassa Australian hostellissa sitä vastoin jopa kiellettiin omat petivehkeet bed bugsien pelossa. Mulla oli makuupussi, koska olin nukkunut kaverin lattialla Melbournessa, ja jätin sen matkalle.
She rides rollercoasters but never screams

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 16.08.2010, 13:48:15 »
Ite matkustin Nepalissa ja Intiassa kevään, ja sieltä kyllä lakanat löyty joka paikasta, vaikka yövyttiinkin mitä välillä ällöttävimmissä paikoissa.

Ite kuskasin makuupussia mukaan, mikä oli lopulta kelvoton.
Suosittelen semmosta cocoonin matkalakanaa joka oli usein ihan tarpeeksi, mahtuu tosi pieneen tilaan. Tietenki vaikka pussilakanakin ajaa samaa tehtävää..

mehis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.08.2010, 10:26:22 »
Niin tai sitten voi työpaikkaetuna sosialisoida sellaiset kertakäyttöiset vainajalakanat...  ;D
Ne on kätevät, toiselta puoleta muovitettu,joten voi heittää vähän likaisemmankin patjan päälle.. 

simppu0891

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 30.08.2010, 22:19:07 »
Kiitos vinkeistä :)!  Luultavasti tehdään niin että ostetaan sitten tarvittaessa se paksumpi makuupussi sieltä Uudesta-Seelannista ( jos siis tarvitaan ).. Mutta jonkin näköisen "lakanan" aion mukaan näillä näkymin ottaa... Ehkä sellaisen silkkilakanan.. Viime reissulla Thaimaassa oli kyllä vain pussilakana, jota käytin sitten "makuupussina".. Mutta koska tällä reissulla oli tarkoitus mennä Laosiin, Kambotsaan, Vietnamiin, Indonesiaan, Philippiineille ( siis suunnitelmat ei vielä ihan selvät.. mutta tarkoitus kiertää muita paikkoja kuin Thaimaa ).. Niin osaisiko joku neuvoa onko nuo kyseiset paikat alkeellisempia majoituksen suhteen, onko kaiken maailman öttiäisiä enemmän?? Tässä siis oikeastaan nyt puntaroin kannattaako ostaa ihan perus silkkilakana vai esim. sellainen Cocoonin lakana joka on käsitelty jollain hyönteismyrkkyaineella ja maksaa reilun 100 €.. Tavallisen silkkilakananhan sais huomattavasti edullisemmin..

Tuomas78

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 30.08.2010, 22:26:30 »
Meillä on suunnilleen samat suunnat ensi vuonna + kiina, tiibet ja nepal. Makuupussi lähtee messiin, mutta tämä nyt ei koske sitä.. Aiotaan ehdottomasti pärjäillä silkkimakuupussilla/lakana (tjsp) näissä lämpimämmissä paikoissa, mutta emme aio ostaa sitä täältä, vaan teettää siellä. Vähemmän raahattavaa toiselle puolelle maapalloa, sekä raha jää suoraan kohdemaahan.

Tuomas

lewe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 31.10.2010, 09:44:59 »
Mulla oli trans-siberia (venäjä-mongolia-kiina) reissulla mukana oma makuupussi ja raahasin sitä sitten loppujen lopuksi ihan turhaan. Kaikissa hostelleissa oli lakanat. Ainut kerta kun makuupussia käytin oli Mongoliassa kun yövyttiin jurtassa. Sielläkin oli tosi siistejä lainamakuupusseja joita kaveri käytti.
"Not all those who wander are lost" -J.R.R. Tolkien

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 31.10.2010, 10:34:24 »
Mulla oli trans-siberia (venäjä-mongolia-kiina) reissulla mukana oma makuupussi ja raahasin sitä sitten loppujen lopuksi ihan turhaan. Kaikissa hostelleissa oli lakanat. Ainut kerta kun makuupussia käytin oli Mongoliassa kun yövyttiin jurtassa. Sielläkin oli tosi siistejä lainamakuupusseja joita kaveri käytti.

Junassakaan et koskaan tarvinu makuupussia?

Niiskuneiti

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - millaelina@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #14 : 31.10.2010, 11:42:30 »
Itsellä oli viime reissulla makuupussi lakana mukana ja oli ihan hyödyllinen osassa epämääräisiä hostelleja ainakin Tongalla. Ja vaikka melkein kaikissa oli lakanat niin välillä katsoin viisaammaksi nukkua omassa lakanapussissa :)
Uudessa Seelannissa olen vieraillut muutaman kerran talvis aikaan ja siellä hostellit saattavat olla jäätävän kylmiä silloin mutta filttejä ja peittoja kyllä löytyi yleensä talon puolesta. Mutta oli omakin makuupussi tarpeeeseen..

simppu0891

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 31.10.2010, 12:17:01 »
Hei,
Kiitos vinkeistä :) Matka lähenee.. JEE :)
Ja olen päätynyt ottamaan mukaan sellaisen pieneen tilaan menevän matkalakanan. Sellainen löytyi Stadiumista ja hintaa taisi olla alle 20 €.
Uuteen-Seelantiin mennessä ostan tarvittaessa sitten makuupussin.

hahhe

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 31.10.2010, 14:50:18 »
Reilimatkoilla ollu aina makuupussi mukana ja aina ollut täysin tarpeeton kapistus; joko hostelleissa on ollut lakanat valmiina, halvalla saatavissa tai sitten on ollut hostellilta PAKKO vuokrata se lakanasetti jotta ylipäätään saa yöpyä siellä.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 31.10.2010, 23:04:58 »
Mielenkiintoista keskustelua. Sehän nyt on aivan sama mihin sitä päänsä vaatteet päällä kallistaa. Tai ei siis aivan sama, mutta miksi jotain omia lakanoita kantaisi.

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 31.10.2010, 23:06:36 »
Reilimatkoilla ollu aina makuupussi mukana ja aina ollut täysin tarpeeton kapistus; joko hostelleissa on ollut lakanat valmiina, halvalla saatavissa tai sitten on ollut hostellilta PAKKO vuokrata se lakanasetti jotta ylipäätään saa yöpyä siellä.

mä jäin pohtimaan just sitä, että oon siperiaan menossa junalla reilun kuukauden päästä, että onkohan se sielläkin turha kapistus junassa.. jotenki keskellä joulukuuta kallistun silti siihen makuupussiin.. tiedä sitten kuinka lämmintä junassa on ..

lewe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.11.2010, 09:28:00 »

Junassakaan et koskaan tarvinu makuupussia?

Nope, junassakin lakanat,peitot + tyynyliinat. En usko että niissä edes saisi käyttää omia (?) Eli oikeasti ihan turhaa raahaamista  ;D
"Not all those who wander are lost" -J.R.R. Tolkien