Egyptiläisen biisin metsästys

(Luettu 3051 kertaa)

Emmita_

• Reissaaja
    • Profiili
Egyptiläisen biisin metsästys
« : 23.12.2010, 23:31:34 »
Apua kaivataan musiikkipulmaan.

Olin tuossa Egyptissä ja kuulin pariinkin otteeseen radiosta erään biisin, joka tarttui päähän. Tietenkään en kenetäkään kysynyt biisin nimeä tai esittäjää, ja nyt kotona olisi armoton tarve saada kuunnella sitä. Olen jo kaivellut egyptiläisten radiokanavien sun muiden top10-listoja (ja jopa erästä top100-listaa epätoivoissani) eikä vaan nappaa. Lieköhän täällä joku, joka olisi paremmin perillä egyptiläisestä listamusiikista?

Biisi lienee egyptiläistä peruspoppista, koska sen tyyli ei eroa paljoakaan esim. tästä: http://www.youtube.com/watch?v=s7lrExyg8kc. Biisi on nopeudeltaan suunnilleen samanlainen, ei erityisen tanssittava, ehkä hitusen nopeampi. Tyyli on melkoisen samanlainen. Laulaja on nainen ja kertsi on biisissä erityisesti se, joka jäi päähän: siinä oli jotain rytmikästä ja tarttuvaa. Harmi vaan, etten osaa edes foneettisesti kirjottaa kertsin sanoja. :/ Biisissä on taustalla perus nakuttavat rnb-rummut.

Soittaako kellään kelloja tai tuleeko mieleen edes mitään hyviä sivuja, joilta voisin biisiä etsiä? Tämä alkaa olla tosi epätoivoista.

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
Vs: Egyptiläisen biisin metsästys
« Vastaus #1 : 23.12.2010, 23:45:41 »
Olin tosiaan Egyptissä kanssa ja itsellekin tarttui biisi päähän. Paikallisten avulla sain nimen selville. Kokeiles tätä: http://www.youtube.com/watch?v=LHbkVQz0ICk tai artistin muita biisejä.

Nancy Ajram oli aika pinnalla kanssa, itse en tosin tykännyt. Libanonista kotoisin ja Egyptissäkin vähän soi.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2010, 23:51:45 kirjoittanut thautal »
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

Emmita_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.12.2010, 02:31:02 »
Kiitos yrityksestä, mutta ei vieläkään. :( Ensimmäinen biisi oli vähän liian nopea ja Nancy Ajramin biisejä olen itsekin selannut jo YouTubesta tuloksetta (ääni on kyllä mun korvaan hyvin samanlainen kuin mun biisin laulajalla, mutta tosin niin tuntuu noilla kaikilla laulajilla olevan).

Irtoaako mitään muuta?

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.12.2010, 03:01:45 »
Itselläni tulee mieleen vain Arm Diab joka oli ainakin takavuosina varsin suosittu laulaja Egyptissä. Mutta se on tiämmä mies..... ::)

Mutta sen sijaan kehoittaisin etsimään nettiradioaseman joka soittaa päivän hittejä Faaraomaasta. Parin kuuntelupäivän jälkeen on ihme jos ei kohdille ole osunut haettu kappale koska soittolistat ne on sielläkin.

Edit. Naapuritkin tykkää. ;D