Emilia-Romagnan alue - minne?

(Luettu 2711 kertaa)

Roma-Rio

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/Roma-Rio/blog/
Emilia-Romagnan alue - minne?
« : 09.01.2011, 00:34:25 »
Olisi Bolognan lisäksi pari päivää aikaa käydä jossain muuallakin Emilia-Romagnan maakunnassa ja kaipaisin hyviä vinkkejä. Modena? Ferrara? Piacenza? Missä kannattaa käydä ja mitä kannattaa välttää?
a Augustus a Il Capitano

Curtis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Emilia-Romagnan alue - minne?
« Vastaus #1 : 10.01.2011, 12:52:09 »
Ferrara, Mantova, Parma, Cremona, kaikki ok. Piacenzan ja Modenan skippaisin. Ravennastakin loytyy nahtavaa. Itse asun Parmassa joka on jo menettanyt hohtoaan, mutta muistaakseni ensi kertaa sen nahdessani olin otettu.

LauraInkeri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2011, 05:58:05 »
Ite voisin sanoa Ferrara, mutta tosiaan päiväksi.
Nätti pieni kaupunki.  ;)

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.01.2011, 13:40:38 »
Vältä kaikin mahdollisin voimin Forlìin menemistä.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.01.2011, 22:13:14 »
Jos menevät punaiset autot kiinnostavat, on Maranello tärkeä kohde. Siellä voi mm. ihmetellä aidan takaa, mitä Fioranon radalla tapahtuu, käydä syömässä F1-kuskien suosimassa Montanassa radan välittömässä läheisyydessä ja käväistä tehtaan lähellä yleisölle avoimessa Galleria Ferrarissa (Via Dino Ferrari 43, Maranello).
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.12.2011, 18:13:21 »
Ja juuri kun meinasin aloittaa uuden ketjun Emilia-Romagnasta, silmiini osui tämä :)

Olisiko jollakulla hieman yksityiskohtaisempia vinkkejä alueen kaupungeista? Valitettavasti mukanani oleva opaskirja kattaa kaikki Välimeren maat joten näitä kaupunkeja, Bolognaa lukuunottamatta, ei kirja tunne.

Eli kun pidän paljon arkeologiasta ja historiasta, mitkä ovat päänähtävyydet esim. Ferrarassa, Modenassa ja Piacenzassa? Muutkin vinkit otan kiitollisuudella vastaan. Grazie!
« Viimeksi muokattu: 04.12.2011, 21:39:32 kirjoittanut hanna71 »

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.01.2012, 23:13:44 »
Vältä kaikin mahdollisin voimin Forlìin menemistä.

Mikäs Forlissa on vikana? Siellähän saattaa hyvällä tuurilla pärjätä suomellakin.  :)

Ja juuri kun meinasin aloittaa uuden ketjun Emilia-Romagnasta, silmiini osui tämä :)

Olisiko jollakulla hieman yksityiskohtaisempia vinkkejä alueen kaupungeista? Valitettavasti mukanani oleva opaskirja kattaa kaikki Välimeren maat joten näitä kaupunkeja, Bolognaa lukuunottamatta, ei kirja tunne.

Eli kun pidän paljon arkeologiasta ja historiasta, mitkä ovat päänähtävyydet esim. Ferrarassa, Modenassa ja Piacenzassa? Muutkin vinkit otan kiitollisuudella vastaan. Grazie!

En tarkemmin mainitsemistasi kaupungeista tiedä, tosin ainakin Piacenza ja Modena ovat roomalaisten (siis antiikin roomalaisten) perustamia ja sinällään sisältävät alan harrastajille varmasti nähtävää, mutta Ravennahan on historiasta ja arkeologiasta kiinnostuneelle ehdottomasti maakunnan ykköskaupunki mausoleumeineen kaikkineen - olihan se myöhäisantiikissa Roomalle itse Roomaakin merkittävämpi. Lisäksi Fanossa on hieno Augustuksen pykäämä riemukaari. Muuta ei näin äkkiseltään tule mieleen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.2012, 21:11:23 »
Kumpi olisi parempi visiittikohde arkeologiasta ja historiasta kiinnostuneelle: Cremona vai Piacenza?