Helsingistä -Mosambikiin

(Luettu 2951 kertaa)

Pistooli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Helsingistä -Mosambikiin
« : 18.01.2011, 01:49:24 »

Hei!

Olen lähdössä Helmikuun puolessa välissä Afrikkaan. Tarkoituksenani on lentää Portugaliin ja mennä Espanjan kautta Marokkoon ja Marokosta Mosambikkiin.

Mikä olisi mukavin reitti Marokosta -Mosambikiin? Minulla on kitara mukana joten ajattelin soittaa matkalla hieman, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Ystävällisin terveisin. Simo

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Helsingistä -Mosambikiin
« Vastaus #1 : 18.01.2011, 02:34:50 »

Hei!

Olen lähdössä Helmikuun puolessa välissä Afrikkaan. Tarkoituksenani on lentää Portugaliin ja mennä Espanjan kautta Marokkoon ja Marokosta Mosambikkiin.

Mikä olisi mukavin reitti Marokosta -Mosambikiin? Minulla on kitara mukana joten ajattelin soittaa matkalla hieman, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Mene siihen Tangerin päälinja-autoasemalle, ja olisiko ollut bussi numero 12 joka vie suoraan Maputoon.

Ihan rehellisesti sanoen, mukavin reitti Marokosta Mosambikiin on sellainen, josta selviää varmiten hengissä, parhaimmassa tapauksessa rahojen kanssa ja joka ylipäätään on edes teoriassa mahdollinen. Lentäen säästää vitun pitkän pennin, koska Afrikka on ISO maa, mutta jos maateitse haluaa mennä, niin mikäs minä olen sanomaan.

Ja kitaralla kannattaa soittaa vaikka Tauskia.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.01.2011, 10:01:37 »

Hei!

Paras reitti on tietty lentaa Portugalista TAPilla Mosambikiin. Mutta jos maateitse ajattelit menna, suosittelen vahan valmiin materiaalin tuitkailemista esim Lonely Planetin TT palstalla.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 20.01.2011, 14:36:41 »
mukavin reitti Marokosta Mosambikiin on sellainen, josta selviää varmiten hengissä, parhaimmassa tapauksessa rahojen kanssa ja joka ylipäätään on edes teoriassa mahdollinen. Lentäen säästää vitun pitkän pennin, koska Afrikka on ISO maa

No, ei Afrikassa nyt sen vaarallisempaa ole kuin vaikka Lattareissa. Itse asiassa minulla ei ole koskaan ollut ongelmia Afrikassa, Lattareista voin taas luetella pitkän listan.

Afrikan halki matkaaminen on todella työlästä huonojen kulkuneuvojen ja teiden takia. Afrikan halki matkaaminen on myös hyvin kallista, koska viisumit ovat maailman kalleimpia. Kalleimmillaan viisumista saa pulittaa 100 euroa (Nigeria). Kongon halki matkaaminen maitse on suuri haaste, suurin osa maahan vaivaantuvista/uskaltautuvista turisteista päätyy lentämään Kongon sisällä.

Kannattaa tutkia hakukoneilla lentojen hinnat Mosambikiin Lissabonin ohella myös Pariisista, Kairosta, Istanbulista ja Dubaista. Lennot Afrikkaan ylipäätänsä ovat maailman kalleimpia ja Afrikan sisällä lentäminen ei säästä mitään. Edes Marokosta on turha odottaa saavansa Eurooppaa halvempia lentoja.

Jos ajatuksenasi oli matkustaa jonkin verran maitse Afrikassa (eikä lentää suoraan Mosambikiin), niin suosittelisin lentämistä Nairobiiin ja siitä sitten maitse Mosambikiin. Kotiin voisi palata Etelä-Afrikasta, mikä on Afrikan kaukaisin maa, mutta mistä lennot Eurooppaan ovat mustan Afrikan halvimmat.

Lainaus
Minulla on kitara mukana joten ajattelin soittaa matkalla hieman, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Itse koittaisin päästä soittamaan johonkin (turisti)baariin. Monissa maissa olen nähnyt ulkomaalaisia matkaajia esiintymässä baareissa, mutta rehellisesti sanoen en muista törmänneeni ilmiöön Afrikassa.

Bamako on ehkä Afrikan ykkönen musiikkiskenessä ja yöelämässä. Ouagadougou ja Accra voisivat kanssa toimia. Addis Ababassa ja Nairobissakin on melkoisesti yöelämää, olettaen myös Dar Es Salamissa. Kongosta en tiedä, mutta kongolainen musiikkibisnes on suurta ja kongolaista musiikkia soitetaan paljon kaikkialla. Toinen vaihtoehto olisi koittaa onneaan Afrikan rantakohteissa sesonkiaikana. Ja ranskankielisessä Afrikassa olisi hyvä osata ranskankielisiä biisejä. Sivuhuomautuksena sanottakoon, että afrikkalaiset ovat huippumusikaalisia, joten jonkinlaista tasoa pitää olla.

Pistooli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 08.02.2011, 17:45:20 »
Kiitos paljon vastauksista:)

Nyt olen hieman viisaampi taas. Olen tullut siihen tulokseen, että kätevintä on lentää suoraan Afrikkaan. Löysinkin tuolta Skyskannerin kautta epäsuoria lentoja Afrikkaan jopa alle viiden sadan.

Siitä heräsikin pari kysymystä. Mietin, että mitä eri lentoyhtiöt on mieltä matkatavaroista.
Ainakin Ryanairin lentokoneisiin ei voi ottaa kitaraa mukaan. Minulla on siis reppu, kitara ja olkalaukku.
Mietin, että jos kitaran laittaa ruumaan, niin siitä varmasti napsahtaa hieman lisää maksua.

Itse ajattelin, että kuukauden budjetti Mosambikissa olisi n. 500e sillä majoitus minulla on (Ainakin osa ajaksi).

Kiitos vielä kerran kaikille kirjoittamisesta ja kiitos hyvistä sivuista:)

Simo

hahhe

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.02.2011, 00:59:49 »

Minulla on kitara mukana joten ajattelin soittaa matkalla hieman, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Soita Paranoid!

Pistooli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 10.02.2011, 17:04:13 »
Tuutko kuuntelee jos soitan ...

matti.d

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.03.2011, 17:35:22 »
Eiko mantsalassa soiteta kitaralla lahinna Lordia? Ei vaan, olihan siella aika paljon kiljun voimalla soitettua punkkiakin 90-luvulla.

Nimim. asuin kirkonkylassa n. 1979-1995

..ja mozambikiin vie itsellakin tie alle viikon paasta

- matti
From the coast of gold / across the seven seas / I'm traveling on / Far and wide

Pistooli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 21.04.2011, 09:12:04 »
Joo, oli siellä paljon Rock´n rolliakin ja Spede Pasanenkin kävi siellä pari kertaa ... Hyvää matkaa sulle ,ehkä törmätään.