Laskettelemaan Japaniin

(Luettu 4676 kertaa)

Kolmipainennaama

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Laskettelemaan Japaniin
« : 19.01.2011, 05:48:47 »
Tarkoitus olisi lähteä Japaniin laskettelemaan tänä vuonna, ellei vielä keväällä, niin viimeistään syksyllä.

Onko tietoa mitkä on parhaat mestat sielläpäin ja koska on paras aika suunnata sinne?

Sapporosta olen jotain kuullut, eli se on varmaan ykkösvaihtoehto.
Kulje maisemareittiä, löydä se itse.

Yatsu

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Laskettelemaan Japaniin
« Vastaus #1 : 02.04.2011, 17:58:56 »
Keskisessä Japanissa, Naganossa sijaitseva Hakuba on myös suosittu laskettelukohde.
http://www.hakubatourism.com/
http://www.ski-hakuba-japan.com/

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.10.2017, 03:57:17 »
Hei!

Olen huomannut etta Powderhounds on erinomainen sivusto esittelemaan Japanin eri hiihtokeskuksia, mutta edelleen kaipailisin tietoa majoituksista ja niiden hintatasosta eri keskuksissa pohjois-saarella. Onko joku ollut laskureissulla, esim. kierrellen autolla eri keskuksia? Tama olisi oma plaani, mutta netista etsiessa on vahan vaikea saada kuvaa miten helposti ja mihin hintaan majoja loytyy. En tahtoisi paljoa etukateen varata, mutta onko se tarpeellista?

Ja tietenkin mitka vaan vinkit parhaista lasku(putsku)mestoista otetaan edelleen myos kiitollisena vastaan, mielipiteita kun on monia :)

Ajankohta reissulle on Tammikuun puolivalista parisen viikkoa...

idlari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.10.2017, 10:15:21 »
Huippukaudella kannattaa kyllä varata etukäteen. Paikat täyttyvät ja hinnat nousevat jos viimetingassa on menossa. Varmaan kansainvälisesti kuuluisimpia on Niseko Hokkaidolla, mutta kyllä pääsaarellakin on monta ihan hyvää paikkaa. Itse olin viimeksi reilun viikon Zaossa ja Shika Kogenissa.

Viime vuonna yritin joulukuussa Hokkaidolle mutta se kariutui kun Sapporon lentokentälle ei päässyt liian lumen takia ainakaan pariin päivään. Matka muuttuikin Tokion kaupunkilomaksi ja vuoristossa trekkailuksi.

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #4 : 08.10.2017, 23:11:19 »
Jos halvalla meinaa Hokkaidon laskettelukylistä huoneen saada, niin vähintään 6kk etukäteen olen itse joutunut aina varaamaan. Yksittäisiä dormipaikkoja voi saada vähän lyhyemmälläkin varoitusajalla, mutta tuskin samaksi illaksi. Niseko on ainoa isompi keskus pohjoisessa, eikä sekään ole alppikyliin tottuneelle mikään metropoli, mutta eipä Hokkaidolle kannatakaan mennä bailaamaan vaan puffaamaan. Ja jos aikoo autolla ajella, niin kannattaa muistaa että sitten kun se kahden metrin dumppi tulee, niin autolla ei välttämättä pääse mihinkään. Pääsaaren paikoissa ei puuteria sitten ole samalla tavalla (ja toisaalta Hokkaidonkin puuterimäärät vaihtelevat sen mukaan, onko el Nino vai la Nina käynnissä).

matkaaja94

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.10.2017, 09:20:17 »
Kannattaa tosiaan varata aikaa, varsinkin huonossa säässä. Teiden ylläpito tuskin on samalla tavalla kunnossa kuin Suomessa, vaikka toisaalta Japanissa asiat on yleisesti ottaen hoidettu hienosti.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.10.2017, 09:38:04 »
Kannattaa tosiaan varata aikaa, varsinkin huonossa säässä. Teiden ylläpito tuskin on samalla tavalla kunnossa kuin Suomessa, vaikka toisaalta Japanissa asiat on yleisesti ottaen hoidettu hienosti.

useamman kerran hokkaidon, hiihtokeskushuudeilla talvella ajelleena totean että suhteessa lumen määrään tienhoito on huomattavasti paremmalla mallilla kun suomessa. on ajettu pyryssä ja loskassa, mutta ikinä ei oo matka mainittavasti viivästyny huonokuntoisen tien takia. nopeusrajoitukset on naurettavan alhaisia jo valmiiksi, ettei siinä paljoa matka hidastu vaikka joutuisi ajamaan tiekarhun takana. kunhan tottuu 'vääränpuoliseen' liikenteeseen ja vuokraa auton jossa on englantia puhuva gps, ajaminen on tosi helppoa.

sapporo new chitosen lentokentältä pääsee myös Hokkaido Resort Liner bussilla nisekoon ja kiroroon ja muualle. kirorossa ei välttämättä tartte autoa jos asuu jommassakummassa resortin hotelleista eikä meinaa sieltä lähteä mihinkään,  mutta nisekoon en lähtisi julkisen liikenteen varassa, siellä on rinteet ja kylät enemmän levällään. autolla pääsee myös seikkailemaan onseneihin jne. kiroro on enemmän perhekeskeinen resortti, nisekolla esim grand hirafu on australialaisten nuorten suosima.

http://www.access-n.jp/resortliner_eng/winter/

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.11.2017, 23:52:27 »
Joo meitä on pieni porukka ajelemassa ja (kanadalaiset) kundit on olleet useampana talvena siellä niin luultavasti tottuneet ajamiseen. Itse ajattelin liittyä osaksi heidän seuraansa ja osaksi pysyä hetken paikallaan.

Yksi ongelma mulla on, että kun tulen toiselta puolelta palloa niin ei ole omat laskukamppeet/offarikamat mukana monoja ja vaatteita lukuunottamatta. Pariksi viikoksi on netistä löytämäni perusteella sen verran kallista vuokrata että on jo varmaankin sama ostaa käytettyä, lumivyörysettiä en vielä ole bongannutkaan.

Eli onko kellään kokemusta/ vinkkejä tähän, mistä/mihin hintaan? Saavun Sapporoon 4.1. ja siitä olisi tietty kätevä hommata kaikki kun siihen myös lopuksi päädyn... Oma porukkani kantaa aina omat kamppeet niin eivät osaa vastata...  ???