Keniaan yksin?

(Luettu 14959 kertaa)

salla84

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - nanny@surfeu.fi
    • Profiili
Keniaan yksin?
« : 01.02.2011, 20:57:36 »
Mitä mieltä olette yksin matkustamisessa keniassa? (blondi nuori nainen) Onko liian ahdistavaa ja vaarallista? Maalaisjärkeä ja matkustus kokemusta kyllä löytyy mutta mitä mieltä siellä matkustaneet?

Ja jos joku samoihin aikoihin keniassa, niin matkaseuraa kipeästi kaipaisin:)

Muutin otsikkoa osuvammaksi. Heloriina/mode

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Keniaan huhtikuussa
« Vastaus #1 : 01.02.2011, 23:33:15 »
Ei minusta Keniassa ole vaarallista matkustaa yksin. Nairobissa saa olla vähän tarkkana, mutta majapaikan valitseminen piirun paremmalta alueelta jo auttaa. Mombasassakin kannattaa pitää silmät auki pimeän jälkeen.

Matkalla Keniaan tapasin Etiopian rajalla erään englantilaisen tytön, joka kertoi matkoistaan Keniassa (oli ollut siellä oppaana ja reissannut). Tyttö oli matkustanut mm. yksin rekan lavalla Kenian syrjäisimpään kolkaan, Loyangalaniin, Turkana-järvelle. Kehui muuten paikkaa suosikikseen Keniassa.

Keniassa miehet ovat melko pidättyväisiä, joten intialaista tai tunisialaista kohtelua ei tarvitse pelätä.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.2011, 12:53:24 »
Kylla uskaltaa. Saavuin Mombasaan Tansaniasta, ja matkustin sielta Nairobiin, jossa vietin pari viikkoa. Sielta kasin tein reissun Masai Maralle, ja sitten vihdoin eteenpain Nakuruun ja Kisumuun, josta sitten Ugandaan. Mitaan ongelmia ei ollut, ainoastaan kerran jonkun kasi kavi (tyhjassa) taskussani Nairobin bussiaseman tungoksessa. Matkakaverini taas eksyi jonkinlaiseen mellakan alkuun, myos Nairobissa, joten suuria vakijoukkoja kannattaa valtella. Kuten UsvaAuer mainitsikin, Mombasassa kannattaa valttaa pimeita katuja auringonlaskun jalkeen; mielummin menee taksilla ja maksaa sen pari euroa. Hyvaa matkaa, Kenia on kaunis maa!
She rides rollercoasters but never screams

keitai

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.02.2011, 15:11:18 »
Ei ole sen vaarallisempaa kuin mikään muukaan kehitysmaa. Suurin osa rikollisista on opportunisteja, jotka pöllivät jotain ainoastaan jos ovat 100% varmoja etteivät jää kiinni. Valppaus on valttia. Sensijaan kannattaa huomioida huhtikuu on teoriassa pahinta sadekautta, jolloin pienemmät tiet muuttuvat mutavelliksi.

salla84

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Keniaan yksin?
« Vastaus #4 : 17.02.2011, 13:03:36 »
Kiitos vastauksista:) Suositteletteko bookkaamaan safarin jo etukateen vai vasta nairobissa? Lennan sinne siis taalta etela-afrikasta ja ei ole mitaan bookattuna muuten. Onko hyvia hostelli suosituksia nairobiin? Huhtikuun puolessavalissa olen siis menossa ja 3 viikkoa paikanpaalla aikaa..onko nuo sateet kovia tuohon aikaan vai saako auringostakin nauttia? Jos hyvia safari kontakteja niin informaatio olisi kovin tervetullutta. :)

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.02.2011, 11:55:24 »
Tässä yksi hyvä yöpymispaikka Nairobista: Kolping Guest House. Se on melkein Ngong Roadin vieres Adams Arcaden lähellä, josta taas hyvät yhteydet matatuilla tai busseilla kaupunkiin tai Kareniin. Itse en mielellään keskikaupungilla yövy. Vaikka oon sielläkin jonkun yön ollutkin.
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.02.2011, 12:03:14 »
Ei noita sateita ihan kauheesti ole viime vuosina ollut. Viime keväänä huhtikuu oli ihan lämmin nairobissa ja oli aurinkoista. Loppukuusta ja toukokuun puolella tuli sitten sateet, rankkasateita, yks kuuro kestää muutaman tunnin ja sitten taas voi aurinko paistaa. Mutta kun sateet tulee, tiet menee mutaiseksi. Ja kerralla tulee lyhyessä ajassa paljon vettä että liikkuminen vaikeutuu kun tiet voi olla täynnä vettä. Ja toukokuu oli sitten jo paljon viileämpi. Ja siitä eteenpäin aina elokuun alkuun, jos en ihan väärin muista oli aika kylmää. Mut huhtikuun säistä ei suuresti tarvi olla huolissaan, kyllä siellä pärjää ihan hyvin näin yleisesti sanottuna.
(Anais Nin)

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 18.02.2011, 12:10:21 »
Käytiin hells gaten kansallispuistossa joskus siinä huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa eikä ollut pahat tiet ollenkaan, suht kuivaa. Vaikka päivisin tuli aina joku sadekuuro.
(Anais Nin)

salla84

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 18.02.2011, 13:06:30 »
Kiitti paljon:) Ihanaa etta saa siellakin nauttia auringosta kun taalla etela-afrikassa nyt niin helteista:)

Akla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 19.03.2011, 07:47:23 »
Joo, ainakaan viime keväänä huhtikuun aikoihin ei ollut mitään ongelmaa sateiden kanssa, sillä matkasimme Kisumusta Turkanan länsipuolelle Lodwariin vailla ongelmia. Itse vietin maassa kolme kuukautta osittain myös yksin matkustaen, eikä pahempia kuumotuksia päässyt syntymään. Nairobin tietyt alueet kannattaa (ehkä) kiertää, jos ei ole paikallisia mukana, mutta näinhän se on lähes kaikkialla.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011, 19:56:45 kirjoittanut Akla »

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 25.03.2011, 17:54:20 »
^^ Jos olet parjannyt Etela-Afrikassa yksin, niin parjaat Keniassa mainiosti. Itsellani oli ainakin E-Afrikassa "turvattomampi" olo kuin Keniassa!

salla84

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 26.03.2011, 19:30:27 »
Ou, wau. Täällä Etelässä ei ole ollut mulla yhtään turvaton olo joten enköhän mä sitten Keniassakin pärjää:) Kiitos tästä!

autuas

• Aloittelija
  • Tälläinen keski-ikäinen
    • Profiili
« Vastaus #12 : 27.09.2011, 18:14:03 »
Olisiko täällä jo Keniassa käyneitä,sekä kokeneita matkaajia avuksi? ???

Olisin lähdössä Kenia/Tansania linjalle nyt talvella. Tarkoitus olisi olla 2-3kk matkalla ja tehdä 2-3 erinlaista safaria siellä.
Onko tietoa paljonko minkäkinlaiset ja tasoiset safarit maksavat,tai peräti suosituksia?
Onko Kenia vai Tansania kumpi parempi,vai kandee käydä kumpikin?

Onko matkan ajankohta Joulukuusta-helmikuulle,vai tammikuusta-maaliskuulle kumpi olisi parempi?

Jollakulla kenties asuin kustannuksista jotain tietoa,tai jopa osaisi suositella jotain paikkaa?

Minulle kaikki muu on avoinna,sekä olen tietämätön paitsi lento sinne maksaa noin 1000-1200€ :(

Paras vaihtoehto olisi,jos voisi olla samassa paikassa majoittuneena "edullisesti" pidempään. Sieltä tekisi sitten safarimatkoja. 8)
Kaikki kokemukset,ideat ja reissua helpottavat tiedot ynm...otetaan kiitollisena vastaan.
Samaan syssyyn laitan tänne jos on muita lähdössä...yksin tai ryhmässä,mennäänkö porukalla? :)
Mä oon mukava heppu,jolla söpö peppu;)
ps.Mutta ihan oon hetero:)

habari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.09.2011, 21:54:38 »
Olisiko täällä jo Keniassa käyneitä,sekä kokeneita matkaajia avuksi? ???

Olisin lähdössä Kenia/Tansania linjalle nyt talvella. Tarkoitus olisi olla 2-3kk matkalla ja tehdä 2-3 erinlaista safaria siellä.
Onko tietoa paljonko minkäkinlaiset ja tasoiset safarit maksavat,tai peräti suosituksia?
Onko Kenia vai Tansania kumpi parempi,vai kandee käydä kumpikin?

Onko matkan ajankohta Joulukuusta-helmikuulle,vai tammikuusta-maaliskuulle kumpi olisi parempi?

Jollakulla kenties asuin kustannuksista jotain tietoa,tai jopa osaisi suositella jotain paikkaa?

Minulle kaikki muu on avoinna,sekä olen tietämätön paitsi lento sinne maksaa noin 1000-1200€ :(

Paras vaihtoehto olisi,jos voisi olla samassa paikassa majoittuneena "edullisesti" pidempään. Sieltä tekisi sitten safarimatkoja. 8)
Kaikki kokemukset,ideat ja reissua helpottavat tiedot ynm...otetaan kiitollisena vastaan.
Samaan syssyyn laitan tänne jos on muita lähdössä...yksin tai ryhmässä,mennäänkö porukalla? :)

Kokenut mä en kyllä ole, mut kerronpa silti, halvinta tonne suunnalle on lentää nairobiin, voi päästä 650e menopaluu... 1000-1200e maksat kilimanjarolle, mutta jos aiot olla 2-3kk ni ei oo mitään järkeä maksaa ku pääset nairobista helposti tansanian puolellekin.

autuas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 27.09.2011, 22:13:00 »
Itsekin sain sen verran aikaan että löysin (tumpelo kun olen  :o ) lentojen vertailu hinnaston sivut.
Joo totta olisi tammikuussa jos lähtee 7pvä ja 25.3 paluu 740€ meno-paluu. Siis paljon halvempaa kuin luulin ja etukäteen muualta kuulin. 8)

Kiitokset sinulle kuitenkin vastauksesta,olisin voinut "tyhmänä" maksaa lennoista likaa. :o

autuas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 28.09.2011, 16:56:12 »
Laitoin tuonne 2-3 paikkaan s-postini ja tietenkin väärin. ::)

Jos joku bongaa sen täältä jos piti vastata sinne..esim tarjousta pyysin sinne safarille keniaan.
[email protected]  sorry mun virhe ??? :o

malla-anni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 29.09.2011, 09:46:50 »
Safareista sen verran että Tansaniassa kannattaa käydä tammi-helmikuussa ja siellä Arusha on keskuspaikka safareille.
Tarangire ja Serengeti on ainakin puistot missä kannattaa käydä, Ngorongoro siellä on suosittu  mutta itse en pitänyt siitä sillä vaikka siellä eläimiä onkin pienellä alalla niin ihmisiä on myös paljon.
Keniassa on aika kuivaa tuohon aikaan mutta onhan siellä hienoja paikkoja, Samburu ehkä parasta omalla
safarillani. Järjestäjä kannattaa valita huolella, niissä on monenlaisia yrittäjiä ja ainakin Keniassa on jokin suomalainen
järjestämässä. Vaikka oletkin menossa yksiksesi kulkemaan niin kannattaa lukea matkanjärjestäjien sivustoja niiltä saa kuitenkin hyviä vinkkejä.

autuas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 30.09.2011, 00:13:33 »
Kiitokset vastauksetasi. 8)

Kyllä tekisi niin mieli mennä ja käydä Kenian sekä Tansanian 1-2 parasta safaria läpi samalla kertaa. :P :)

Olen kuitenkin hieman kallistumassa seuraavaan...

Menisin tammikuussa Keniaan jossa olisi suomalais-yrityksen järjestämä 14vrk safari. Sen jälkeen menisin mombasaan 7vrk hotellilomalle.

Lentäisin sitten Etelä-Afrikan kautta Thaimaahan 14vrk/hotelli,. Kävisin siellä ainakin sen 1vrk kalastus retken merellä.

Itsestäni olisi ehkä ihan ok matka ja meni seuraavan kerran Tansaniaan,siellä sitten uusille safareille.

Ihan ok lähteä yksin,tosin aina olisi hienompaa jos olisi matkasauraa. Voi jakaa hienoja hetkiä heti jonkun toisen kanssa.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.10.2011, 14:13:13 »
Iso-Britannia on muuttanut Keniaa koskevia matkasuosituksiaan:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-15140249
Rannikolla ilmeisesti huseeraa naapurimaan porukkaa...  >:(

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 03.10.2011, 15:11:37 »
No, tilanne lahella Lamun aluetta on ollut vahan epavakaista jo kauan; nyt vain sattui niin ikavasti, etta joku kuoli. Kannattaa kuitenkin muistaa, etta Kenia on suuri maa, ja rannikon tapahtumilla ei ole kaytannossa mitaan merkitysta Nairobissa, safareilla tai muilla turistialueilla.