Törmäsin tähän viestiketjuun etsiessäni kokemuksia Miamista lähtevistä Celebrityn risteilyistä ja luin sen ihan mielenkiinnosta lävitse, vaikken ikimaailmassa voisi kuvitellakaan lähteväni laivalla kovin isoille vesille, kun tallinnanlaivallakin pelottaa. Eikö teitä pelota ajatus siitä, että vastaranta on niin kaukana (niinkuin joku vähän edellä sanoi) ja että alla on sellaiset massat vettä?! Lentopelosta on kirjoiteltu paljonkin, mutta miten laivapelot? Itse en ole osannut Estonian onnettomuuden jälkeen nauttia laivassa olosta ja olen kuullut monen sanovan samaa. Nyt kuitenkin mietin, pitäisikö uskaltautua tuollaiselle Miamista lähtevälle 5 päivän Karibian risteilylle...
Pelkään kyllä jonkin verran lentämistäkin, mutta halu päästä paikkoihin on sentään pelkoa suurempi, onneksi. Toissapäivänä Miamista Saksaan lentäessä olin kyllä jo tarpeeksi kauhuissani, kun Atlantin päällä oli turbulenssia useita tunteja. Air Berlinin monitorit oikein käänsivät veistä haavassa, kun näki kartasta, miten keskellä ei mitään ollaan. Pystyin hädin tuskin hallitsemaan hermoni siihen saakka, kun oli taas tukevaa maata (ja hätälaskupaikkoja) alla, mutta ajattelin kauhulla siellä liikkuvia laivoja!