Ylihalpa hotelli?!

 (Luettu 5254 kertaa)

veekoo

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
    • Sähköposti
Ylihalpa hotelli?!
« : 24.02.2011, 15:14:33 »

 Varasin juuri Booking.com:n kautta hotellin Phuketista, 14 yötä 140 THB, eli 10 bathia/ yö.

Hotellin varausvahvistus saapui ihan normaalisti...

Eli kenen piikkiin menee jos tämä "erikoistajous" on virhe? Kun ei välttämättä jaksaisi alkaa paikanpäällä säätämään asiasta thaikkujen kanssa, hotelli kun velotetaan paikanpäällä jolloin asia viimeistään selviää.

reissuruuna

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 162
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #1 : 24.02.2011, 15:31:28 »
Eli kenen piikkiin menee jos tämä "erikoistajous" on virhe? Kun ei välttämättä jaksaisi alkaa paikanpäällä säätämään asiasta thaikkujen kanssa, hotelli kun velotetaan paikanpäällä jolloin asia viimeistään selviää.

Thaimaassa ei välttämättä päde ihan samanlaiset kuluttajansuoja käytännöt kuin länsimaissa. Ja joskus Thaimaalaiset asiakaspalvelijat voivat olla hyvinkin haluttomia selvittämään ongelmia kun katsos, virheitä ei tapahdu. Toisaalta, koska virheitä ei tapahdu niin voi olla, että maksat lopulta oikeasti 10 bahtia yö...  ::)

Kuka tietää, kenen piikkiin lopulta menee.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #2 : 24.02.2011, 15:59:06 »

 Varasin juuri Booking.com:n kautta hotellin Phuketista, 14 yötä 140 THB, eli 10 bathia/ yö.

Hotellin varausvahvistus saapui ihan normaalisti...

Eli kenen piikkiin menee jos tämä "erikoistajous" on virhe? Kun ei välttämättä jaksaisi alkaa paikanpäällä säätämään asiasta thaikkujen kanssa, hotelli kun velotetaan paikanpäällä jolloin asia viimeistään selviää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä tämä hinnoitteluvirheinen hotelli on?
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

veekoo

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #3 : 24.02.2011, 16:26:00 »

 Varasin juuri Booking.com:n kautta hotellin Phuketista, 14 yötä 140 THB, eli 10 bathia/ yö.

Hotellin varausvahvistus saapui ihan normaalisti...

Eli kenen piikkiin menee jos tämä "erikoistajous" on virhe? Kun ei välttämättä jaksaisi alkaa paikanpäällä säätämään asiasta thaikkujen kanssa, hotelli kun velotetaan paikanpäällä jolloin asia viimeistään selviää.

Eli sillä hetkellä näitä huoneita oli kaksi jäljellä, nyt ei yhtään... 14 yön hinnaksi tuli siis alle 3e yhteensä...

http://www.clubbamboo.com/

Ihan mielenkiinnosta, mikä tämä hinnoitteluvirheinen hotelli on?

kimmo

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 329
  • kimmonreissut.wordpress.com/
    • Profiili
    • kimmon reissut
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #4 : 24.02.2011, 18:05:58 »
Kun katselee noita Bamboo Resortin hintoja/palvelua/sijaintia/tasoa, niin veikkaan ja tulee mieleeni, että olet loppujenlopuksi maksanut vain ns. depositia eli ennakkovarausta 10% ja yhdestä yöstä. Ohjelmavirhe ja turisti maksaa.

Tarjouksia toki oli tyyliin: "Book 90 days in advance you will get 30% discount"
The Journeyman, because I can  - World trips since '83

mustek

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 159
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #5 : 24.02.2011, 22:11:14 »
Booking.com ei veloita palvelumaksuja eikä depositteja varauksen yhteydessä, joten siitä tuskin on kysymys.

Vahvistussähköpostit bookingilta on kyllä aika simppeleitä, että aika selvästi siitä pitäisi pystyä loppusumma tulkitsemaan. Oletko varma ettei kyseessä ole euro/joku muu valuutta?

Suosittelen ottamaan yhteyttä hotelliin ja printtaamaan varauksen ja mahdolliset vastaukset plus valmistautumaan todella tiukkaan kädenvääntöön paikanpäällä.
Does the man who journeys up the river arrive at his destination as quickly as the man who travels down it? The first goes against Nature and the second drifts with it.

veekoo

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #6 : 24.02.2011, 22:33:04 »
Booking.com ei veloita palvelumaksuja eikä depositteja varauksen yhteydessä, joten siitä tuskin on kysymys.

Vahvistussähköpostit bookingilta on kyllä aika simppeleitä, että aika selvästi siitä pitäisi pystyä loppusumma tulkitsemaan. Oletko varma ettei kyseessä ole euro/joku muu valuutta?

Suosittelen ottamaan yhteyttä hotelliin ja printtaamaan varauksen ja mahdolliset vastaukset plus valmistautumaan todella tiukkaan kädenvääntöön paikanpäällä.

10THB/ yö x 14 = 140 THB  :)

NKN

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #7 : 25.02.2011, 09:49:35 »
Ja kannattaa todellakin printata mukaan englanninkielinen varausvahvistus. Suomenkielisellä ei tiukassa paikassa tee mitään. Kokemusta on.

veekoo

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #8 : 26.02.2011, 09:41:22 »
Ottivat yhteyttä, hintavirhe heidän osaltaan...olivat vahingossa laittaneet hinnaksi 10thb kun piti olla 1080 thb  ;D

hyvitykseksi tarjosivat ilmasia lentokenttä kuljetuksia mutta tuohon hintaan eivät myy...

Voi olla pienoinen sauna tulossa hotellin respaan koska noita huoneita meni aikamoista tahtia...

Itse en kuitenkaan kyseiseen hotelliin varausta pitänyt voimassa vaan peruin sen...

tintin

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 127
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #9 : 26.02.2011, 14:17:36 »
"vahingossa laittaneet"? eikähän kyseessä ole markkinointikikka. Laita valitusviestiä booking.comille, että hinnat heidän sivuillaan eivät pitäneet paikkaansa. On kuitenkin eurooppalainen firma, vaadi jotain hyvitystä...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #10 : 27.02.2011, 04:54:20 »
Tämä on taas normaalia pallismaista hippikiukuttelua. Tietenkään hinta ei päde, jos siinä on selvä virhe mikä myös asiakkaan pitäisi normaalin elämänkokemuksen perusteella ymmärtää. Sillehän ei sitten tietenkään voi mitään, jos joku on oikeasti noin tyhmä.

Tarjoukset ovat erikseen, selkeä pilkkuvirhe ei sitä ole.

dandyisti

  • Reissaaja
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #11 : 27.02.2011, 05:17:15 »
Eikös kuluttajansuojalaki Suomessa sano, että jos tuotteessa on selvä virhe, niin palveluntarjoajalla on oikeus purkaa kauppa? Thaimaassa tuskin edes mitään kummempaa kuluttajansuojaa edes on, jos sen lakien mukaan mennään.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #12 : 27.02.2011, 09:09:00 »
Eikös kuluttajansuojalaki Suomessa sano, että jos tuotteessa on selvä virhe, niin palveluntarjoajalla on oikeus purkaa kauppa? Thaimaassa tuskin edes mitään kummempaa kuluttajansuojaa edes on, jos sen lakien mukaan mennään.

Ei mennä Thaimaan lakien mukaan, jos on Booking.comin kautta varattu...
Mutta tosiaan toi on niin selkeä virhe, että myyjällä on oikeus purkaa kauppa ihan laillisesti kuluttajasuojalain puitteissa..
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

tintin

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 127
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #13 : 27.02.2011, 14:48:37 »
Kyse onkin siitä, että, onko oikeasti vahinko vaiko "vahinko", jolla houkutellaan ihmisiä ostoksille ja sitten kuitenkin laskutetaankin oikea hinta (ja uskon jälkimmäisen vaihtoehdon olevan lähempänä totuutta!). Eihän KLM:kään parin vuoden takaisia superhalpoja Aasian-lentojaan uudelleenlaskuttanut... 
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #14 : 27.02.2011, 15:06:53 »
Kyse onkin siitä, että, onko oikeasti vahinko vaiko "vahinko", jolla houkutellaan ihmisiä ostoksille ja sitten kuitenkin laskutetaankin oikea hinta (ja uskon jälkimmäisen vaihtoehdon olevan lähempänä totuutta!). Eihän KLM:kään parin vuoden takaisia superhalpoja Aasian-lentojaan uudelleenlaskuttanut... 

Huoneethan saa peruuttaa ja vielä tarjosivat pientä hyvitystä... Nyt on katsottu liikaa salaliittosarjoja telkkarista... ::)
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

MrBenson

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 285
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
Vs: Ylihalpa hotelli?!
« Vastaus #15 : 28.02.2011, 09:31:22 »
booking.comin kanssa yhteistyötä tekevänä: reklamaatiot hoitaa booking.com.

tälläsiä "virheitä" ei oo sattunut kohdalle, mutta jos on booking.comilta varattu niin sieltäpä ne osaa suomeksi neuvoo mikä kuluttajan asema tälläsessä tilanteesas on. todennäköisesti se, että mennään halvempaan hotelliin :)
Living my dream @ Dream Hostel