Jatkoa kohdalle « Vastaus #147 : 10.05.2016, 22:50:57 »
Kuluttajariitalautakunnasta saimme marraskuussa 2017 yli vuoden käsittelyajan jälkeen päätöksen, että Finnairin tulee maksaa 2 x 600,- vakiokorvaukset ja huolenpidon puutteesta yms lisäksi 130,-.
Finnairin vastaus tähän oli tarjota yhteensä 1000,- lahjakorttia (saatesanoilla "kun nyt on tuo kuluttajariitalautakunnankin päätös") ja ilmoittaa harkitsevansa KRIL päätöksen noudattamista. Kieltäydyimme lahjakortista. Finnair harkitsee yhä eikä suostu ilmoittamaan, mihin mennessä tekee päätöksensä.
Olemme nyt pyytäneet kuluttaja-asiamieheltä avustamista asian oikeuskäsittelyssä.
Alkaa loppua kärsivällisyys Finnairia kohtaan. Ylimielisyydestä ja halveksinnasta ei kerro pelkästään viranomaisten määräämän korvauksen evääminen, vaan jo yli kaksi vuotta kestänyt prosessi monilta muiltakin osin. Esim kun meidät jätettiin Philadelphian kentälle puoliltaöin ilman hotellia ja ruokaa, oli Finnairin vastaus:
"Pahoittelen lennon viivästymisestä teille aiheutunutta harmia ja vaivaa. Näissä olosuhteissa Finnair tarjoaa huolenpitoa. Mikäli teille on huolenpidostamme huolimatta aiheutunut viivästyksen aikana kohtuullisia ylimääräisiä ateria- ja puhelinkuluja ja sinulla on mahdollisuus skannata kuitit, voit lähettää ne meille sähköisesti alla olevan vastauslinkin kautta."
Siis kun haetaan korvausta täysin puuttuneesta huolenpidosta, on vastaus "Näissä olosuhteissa Finnair tarjoaa huolenpitoa."