Oletteko saaneet EU-tuomioistuimen päätöksen mukaisia korvauksia?

 (Luettu 106047 kertaa)

jk

  • Moderaattori
  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 106
    • Profiili
vieläkö voin saada rahallista korvausta ainakin näin olen käsittänyt?
Riippuu myöhästymisen syystä. Jos kyseessä on lentoyhtiöstä riippumaton syy (kuten säätila), vakiokorvaukseen ei ole oikeutta. Sen sijaan tekninen vika on EU:n ratkaisukäytännössä katsottu lentoyhtiöstä riippuvaksi syyksi (joskin monet yhtiöt edelleen yrittävät venkoilla tuon suhteen).

steffen

  • Aloittelija
  • Viestejä: 4
    • Profiili
    • Sähköposti
Kyseessä oli tosiaan tekninen vika, laitan tähän viestin mitä he vastasivat.
We refer to the delay of QR029 on 30 July 2018 which was scheduled to operate from Helsinki to Doha. 



We are sorry for the inconvenience that you encountered and can fully appreciate how unsettling this situation must have been for you. Although every effort is made to achieve on time departures, there are occasions when flights are delayed / cancelled due to circumstances beyond our control as it unfortunately happened with QR029, which was due to operational/technical reasons that resulted to misconnection with your original onward flight to Bangkok.



Whilst we seek your kind understanding that delays of this nature can be unforeseen and beyond our control and that we only operate flights when they are safe to do so, rest assured that we at all times endeavour to ensure every effort is made to keep prompt operation of all flights as well as minimizing any potential disruption which may be caused to our valued customers' travel plans.



Our Conditions of Carriage and our responsibility as an airline is to provide you duty of care (e.g. meal voucher, hotel accommodation, rebooking to the next available flight free of cost - whichever is applicable) during the delay, which was done accordingly for you as per our report. Regrettably, in view of the above we are unable to accommodate your request for compensation as mentioned in your email.



We appreciate the time you had taken in writing to us and look forward to welcoming you back in the future under more pleasing circumstances.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2018, 05:00:26 kirjoittanut steffen »

jk

  • Moderaattori
  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 106
    • Profiili
^ No siihen tässäkin ketjussa aiemmin mainittuun ennakkotapaukseen (van der Lans) voi koettaa vedota. Tai ehkä on helpompaa vain valittaa suoraan kuluttajariitalautakuntaan.

fl0yf

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Tarvitsen pikaisen vastuksen, kiitos! Scoot siirsi meidän huomista lentoa Sydneystä Singaporeen 4 tunnilla eteenpäin, voiko tästä saada minkälaisia korvauksia, tai minkälaisia summia voi edes pyytää, tai vaatia nyt asiakaspalvelusta/heidän tiskiltä?

Otettiin tarkoituksella lento reilu 19 tunnin välilaskulla Singaporessa johon piti saapua klo 19, mutta nyt saavumme sinne vasta klo 23 jälkeen... Lento Singaporesta seuraavana päivänä lähtee Krabille joka on meidän lopullinen kohde, onko tällä merkitystä kun vaatii korvauksia? 

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 214
    • Profiili
EU-korvauksia et ainakaan saa Australian ja Singaporen väliseltä lennolta. Tuskin saat mitään. Muualla maailmassa noita ei ole tapana maksella.

fl0yf

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 98
    • Profiili
EU-korvauksia et ainakaan saa Australian ja Singaporen väliseltä lennolta. Tuskin saat mitään. Muualla maailmassa noita ei ole tapana maksella.

Joo, hyvittävät heidän oman vakiokorvauksen verran joka on 50sgd arvoinen voucheri per nuppi johon täytyy näköjään tyytyä...  Neljä tuntia sinne, tai tänne ei haittaa onneksi kuitenkaan. Tehty kyllä käteväksi nuo lait matkustajan kannalta EU:n lennoille.