Syyskuun alusta Kroatiaan, Bosniaan ja Dubliniin

(Luettu 950 kertaa)

Heri

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Hellurei!

Heti kun mun kesäloman löin lukkoon, niin pakkohan sitä oli alkaa matkaa suunnittelemaan ja nyt on aika lailla homma paketissa (tai no, alustavia suunnitelmia lähinnä jotka muuttuvat alati, mut jotakuinkin tällainen :D )

Ensin Helsingistä Splitiin, Kroatiaan. Siellä pari päivää kaupunkia kierrellen (riittää kuulema mainiosti aika, pieni kaupunki) josta botskilla Hvarin saarelle (suokaa anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kellon on kuusi sunnuntai-aamuna :D ). Hvarilla sitten pari päivää pörräten ja sieltä noin viikoksi Dubrovniciin, josta käsin tosin yksi kokonainen päivä tarkoitus viettää Sarajevossa. Ja koska lennot on halvimmat Dublinin kautta, niin sitä kautta sitten kotiin. Irkkupubiin istumaan viikonlopuksi (ja juhlimaan mun synttäreitä ;) ) ja siitä sitten kotio Helsinkiin.

Reissu kuulostaa siltä, että yritän ahtaa liian pieneen aikaväliin (2,5 viikkoa) miljoona kohdetta, mutta sille on syynsäkin. Itse en ole se ihminen, joka jaksaa tuijottaa samaa katua koko loman. Harkitsin viettäväni koko loman Kroatiassa, mutta kertomusten mukaan totesin, että eihän se kannata. Pyöriminen ympäriinsä tuntui paljon mukavammalta, niin ei matkan aikana tule se kuuluisa "neljä seinää" fiilis, jota karkuun tässä ollaan lähdössä.
Kiva puoli tässä matkassa on, että näkee paljon, edullisesti ja nopeasti. Lennot eivät maksa paljon mitään ja majoituksen ajattelin vetää sieltä halvimmasta päästä. Kun pikaisesti liikkuu kaupungista toiseen eikä vietä päiviään vain altaalla lököillen, niin majoituksella ei mielestäni niin suurta merkitystä ole, lähinnä se sama vanha tarina; location, location, location.

Yksin olen tällä hetkellä matkalle lähdössä, mutta kaveri olisi hirmu kiva saada mukaan, onhan näitä reissuja paljon kivempi tehdä jonkun kanssa kuin yksin.

Itse olen 23-vuotias nuori nainen (tosin vaihtuu matkan aikana, siis ikä, ei sukupuoli) Helsingistä. Olen "helppoa" matkaseuraa, tyydyn miltei mihin vain ja olen valmis kokeilemaan melkein mitä vain. Jonkun verran matkustellutkin olen. Ja olen valmis joustamaan, vaikkakin päivämäärät (matka alkaa 27.8 la ja päättyy Helsinkiin 13.9) ovat omalta kohdaltani aika kiveen kirjoitetut. Yleensäottaen olen ihan kiva :) Huumoria löytyy myös inhottavissa tilanteissa ja matkatessa pidän kyllä pään kylmänä kuumasta tunnelmasta huolimatta!

Jos kukaan muu on harkinnut mitään samankaltaista matkaa tai sai tästä jonkun päähänpiston, niin laittakaa sähköpostia (jota luen ehdottomasti useammin kuin pallontallaajia), jos inspaa lähteä mukaan. Itse ainakin olen jo ihan Kroatiassa (googlen kautta tosin) ja fiilistelen tulevaa matkaa minkä ehdin :) Vaikka onhan sinne aikaakin!

[email protected]

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Vs: Syyskuun alusta Kroatiaan, Bosniaan ja Dubliniin
« Vastaus #1 : 10.04.2011, 10:40:08 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten aiot ehtiä Dubrovnikista päiväksi Sarajevoon? Ja millä konstilla menet Kroatiasta/Bosniasta Dubliniin, jos se on mielestäsi edullisin vaihtoehto?
Itse sain kevyesti kulumaan lähes kolme viikkoa pelkästään Kroatiaa kierrellen.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

Heri

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Syyskuun alusta Kroatiaan, Bosniaan ja Dubliniin
« Vastaus #2 : 10.04.2011, 17:03:18 »
Siis tarkoitus on mennä "päiväksi", eli ekana päivänä käyttää päivä Dubr - Sara, sitten päivä perillä ja kolmantena päivänä takaisin... Siis "päiväksi". Ilmaisin ehkä vähän huonosti:D Koko Sarajevon kiekka ei edes ole varmaa. Jos Dubrovnic tuntuu ahtaalta niin pitkäksi aikaa, teen reissun. Jos viihdyn, niin kyllä se Sarajevo siellä odottaa.

Aer Lingus oli halvin vaihtoehto jonka löysin. Sillä pääsee kätevästi Dubliniin, siellä sitten viikonlopun vietto ja tiistaina takaisin Suomeen. Onhan noita muitakin suht edukkaita, mut vaihtoehdot eri kaupunkien välillä (haluan kuitenkin jossain pysähtyä) oli sellaisia, että mieluummin menen Dubliniin kuin vaikka Köpikseen.

Sellaisia :) Ja kuten todettu, koko ajanhan nää mun suunnitelmat muuttuu. Mut jos sulla on jotain hyvää sisäpiirin vinkkiä, niin pistä tulemaan. Noita keskustelupalstoja oon aika paljon lukenu, mut jos sulla on jotain mielessä, mitä siellä ei sanota, tai yleensäkin kommenttia tosta reitistä, niiin kerro toki, vinkit otetaan mielellään vastaan :)