Saksa

(Luettu 21137 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Saksa
« : 19.04.2004, 17:50:31 »
Olen miettinyt matkustavani Ryanairilla Frankfurth-Hahniin niin kannattaako viettää Frankfurtissa viikon verran - budjetti on rajallinen. Mitä tekemistä Frankfurtissa on? Näkemistä? Vai kannattaako ottaa juna kohti Berliiniä? Hostellit tuntuvat olevan tuplasti halvempia Berliinissä kuin Frankessa. Onko Saksan eri kaupunkien välillä mitään hintaeroa? Paljon maksaisi junamatka Frankfurtista Berliiniin? Vai olisiko järkevämpää käydä Frankfurtin lähikaupungeissa?

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Saksa
« Vastaus #1 : 19.04.2004, 18:59:02 »
Sanoisin
mene
katso
Berliini <3

tuukkak

• Reissaaja
    • Profiili
joo
« Vastaus #2 : 19.04.2004, 19:04:03 »
Olin itse Saksassa maalis-huhtikuun vaihteessa. Bussi Frankfurt-Hahnista Frankfurtiin maksoi 12 euroa, joten arvelisin bussimatkan Luxembourgiin maksavan hieman enemmän, koska etäisyys Luxembourgiin on ainakin 50 kilometriä pidempi kuin Frankfurtiin.

tuukkak

• Reissaaja
    • Profiili
ohops
« Vastaus #3 : 19.04.2004, 19:05:21 »
Tuli vastattua väärään viestiin mut ei se mitään. Tähän viestiin liittyen: Frankfurtin lähikaupungit on kivoja.

Anonymous

• Vieras
Saksa
« Vastaus #4 : 20.04.2004, 01:54:56 »
Frankfurtissa on ihan mukavia kaupunginosia kuten opiskelijakortteli Bockenheim ja kapakoiden keskittymä Sachsenhausen. Frankfurt antaa kuitenkin enemmän saksaa osaavalle ja esimerkiksi teknomusiikista ja taiteesta kiinnostuneelle matkailijalle. Nähtävyyksiä ja helposti löydettävää yöelämää kaipaavalle Berliini, Hampuri ja München sopivat paremmin. Eipä kestä muuten junamatka Amsterdamiin sen kauemmin kuin Berliiniinkään, vinkkinä vaan.

Anonymous

• Vieras
Saksa
« Vastaus #5 : 20.04.2004, 14:27:49 »
Saako Saksan junilla matkustamisest mitään opiskelija-alennuksia kuten Vr:llä puolet hinnasta. Mikä on Saksan junien aikataulujen ja hinnastojen aito nettisivu. Itse löydän hieman erikoisia sivuja liittyjen Saksan juna-aikatauluihin

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Saksa
« Vastaus #6 : 20.04.2004, 18:48:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Saako Saksan junilla matkustamisest mitään opiskelija-alennuksia kuten Vr:llä puolet hinnasta. Mikä on Saksan junien aikataulujen ja hinnastojen aito nettisivu. Itse löydän hieman erikoisia sivuja liittyjen Saksan juna-aikatauluihin

Vielä pari vuotta sitten alle 26-vuotiaat saivat jonkun alennuksen, mutta tilanne varmaan muuttui siellä olleen suuren hinnoittelu-uudistuksen myötä.

Ei VR:ltäkään saa alennusta muut kuin suomalaiset opiskelijat.

Aikatauluja voi etsiä täältä http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?

Aikuisten lippu Frankfurt - Berliini maksaa  92 euroa (!)
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Anonymous

• Vieras
Saksa
« Vastaus #7 : 20.04.2004, 21:20:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"

Aikuisten lippu Frankfurt - Berliini maksaa  92 euroa (!)

Mitä?!?! Noin paljon??!! No kun budjetti on hyvin minimaalinen, johtuen siitä etten saanut kesätyöpaikkaa. Kannattaako viettää viikon verran Frankfurtissa?

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Saksa
« Vastaus #8 : 20.04.2004, 21:45:00 »
taikka sit voit ostaa viikonloppulipun, mutta sillä luonnollisesti voi matkustaa vain viikonlopun aikana. Maksaa muistaakseni...öö... olikohan 35euroa? Jotain sellasta, sillä saa matkustaa yhden päivän ajan hitailla junilla rajattomasti (viisi henkilöä, kaveri pääsee siis samalla hinnalla), mutta tuo matka on silloin joku 12tuntia kuulemma. Jos haluat siis uhrata pari päivää junassa niin siinä tapauksessa... :)

imppi

• Vieras
Saksa
« Vastaus #9 : 21.04.2004, 08:40:26 »
kannattaa tsekata Eurolines. Se on bussifirmojen yhteispelia...
Huom. halvempaa enta toi juna.

Anonymous

• Vieras
Saksa
« Vastaus #10 : 21.04.2004, 11:46:59 »
Junalippujen hinnat Saksassa hieman arpapeliä, junavirkailijat eivät aina ole itsekään selvillä kuuluisasta uudesta "yksinkertaisesta" systeemistä. Vaihtarina tuli junailtua pitkin Saksaa ja jäi vähän sellainen kuva, ettei opiskelija-alennuksia tunnettu, alennusta sai vaan sellaisella BahnCardilla. Erilaisia tarjouksia oli kyllä sitäkin enemmän. Kannattaa myös harkita lentämistä, jos nyt en väärin muista Berliini-Frankfurt välille saattaa saada hyvällä säkällä lipun alle kolmella kympillä. Niin, se iso B kannattaa kyllä nähdä... :lol:

Anonymous

• Vieras
Saksa
« Vastaus #11 : 21.04.2004, 21:35:39 »
Kumpaa suosittelette. Ryanairilla Frankfurth-hahniin josta bussilla Frankfurtiin ja junalla/tai bussilla Berliiniin, vai lento suoraan Berliiniin (maksaa n. 190€)?

Berliinissä en ole ollut ja varmaankin siellä löytyy tarpeeksi nähtävää viikoksi.

osteri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Saksalaien vanhojen kylttien kaupunki
« Vastaus #12 : 30.04.2004, 11:27:19 »
Hei, minkä niminen se saksalainen kaupunki on, jossa kaikki kyltit (siis tyyliin "suutari" tai "leipomo") on tehty vanhan perinteen mukaan. Jopa McDonaldsin piti tettää vanhanaikainen kyltti. Muistaakseni kaupungista oli täälläkin joskus puhetta.
Niin ja onkos se paikka käymisen arvoinen. No siis kaikki paikat ovat varmasti käymisen arvoisia, mutta...
hr seid das Ruhrgebiet, die Droge die mich glücklich macht,
das hätt' ich nie gedacht, komm' von euch nicht mehr los...

Anonymous

• Vieras
Saksalaien vanhojen kylttien kaupunki
« Vastaus #13 : 01.05.2004, 02:55:03 »
Rotenburg ob der Tauber. Ja ei ole erikseen käymisen arvoinen kun lähes jokaisesta suuremmasta ja vähän pienemmästäkin kaupungista löytyy joko aito tai jälleenrakennettu vanha osa.

Heidelbergia ei myöskään pommitettu ja se on liikenteellisesti paremmalla paikalla. Idässä löytyy tietysti Dresden ja Leipzig historiannälkäisille ja Baijerissa vaikka Augsburg.

LeBron

• Aloittelija
    • Profiili
hostellit jalkapallon MM-kisojen aikaan Saksassa
« Vastaus #14 : 16.03.2006, 19:53:58 »
Mitenkähän minun käy, kun ajattelin lähteä kesäkuussa reilaamaan keski-eurooppaan ja saksassakin olisi tarkoitus käydä, mutta kun on nuo jalkapallon mm-kisat.. Onko mahdollista löytää isommista kaupungeista yhtään vapaata paikkaa hostelleista? En voi oikein etukäteenkään varata, koska aikataulu ei ole päivän tarkka... Sinne odotetaan viittä miljoonaa kisaturistia... Ja mahtaako junat olla täynnä?

Muokkasin otsikkoa, Roosa

Myy-y

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 16.03.2006, 20:08:07 »
Eikös pelejä ole kahdessatoista kaupungissa? Mun villi veikkaus olisi, että junissa voi olla ahdasta, mutta eiköhän sun silti ihan hyvin käy.  :)

Nallis03

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 16.03.2006, 22:13:00 »
Itse suunnittelin matkaa Berliinin, kunnes tajusin mm-kisojen olevan juuri silloin kun minun piti matkustaa. Siirsin matkan loppukesään. Selasin eri hostelleja Berliinissä ja melko monessa oli mm-kisojen aikaan a) loppuunmyytyä b) hinnat x3 c) huoneen sai vain "hakemuksella". Tiedoksi, kaverini reissaa Müncheniin katsomaan kisoja, varasi hostellinsa reilu vuosi sitten.

Suosittelen välttämään kisa-aikaan kisakaupunkeja kuin ruttoa  :)

Alekki

• Aloittelija
    • Profiili
Miten matkustaa Saksassa mm-kisojen aikana
« Vastaus #17 : 12.06.2006, 13:38:47 »
Olemme parin kaverin kanssa menossa huomenna tiistaina Muncheniin ja reissumme aikana(4vrk) käymme Numberingissä ja Stuttgartissa. Onko kellään tietoa että miten paikkojen välillä pääsisi edullisesti liikkumaan ???? Junaliikenne on Saksassa ilmesesti aika kallista. Netistä lippuja myytiin 40€ suunta... :?
Myös kaikki edullisen majoitusvinkit olis tarpeen... :)
Näin liikumme siellä:
ti Mun :arrow: Stu
ke Stu :arrow: Mun
to Mun :arrow: Num
pe Ham :arrow: Mun

Edit: Ei neljää huutomerkkiä otsikkoon, kiitos - Suvih

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.06.2006, 14:01:29 »
No tutkipa www.db.de sivustoa. Sieltä löytyy kaikenlaisia tarjouksia, mm. 25 % alennuskortti kaikille, joilla on lippu MM-kisoihin tai eri hintaisia alennuskortteja
DB.

Lisäksi eri osavaltioilla on omia alennuslippuja, voi olla esim. 20 euroa/viiden hengen matkat vuorokauden aikana. Osavaltiorajojen yli on voimassa Schönes Wochenende-lippu, samantyyppisillä ehdoilla (eli naurettavan halpa, ja usea ihminen matkustaa samassa ryhmässä samalla lipulla).

edit: pienistä yrityksistä ja hyvistä vinkeistä huolimatta en nyt osannut lyhentää tuota linkkiä....
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Heloriina

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.06.2006, 14:44:37 »
Junalla kulkeminen on tosiaan Saksassa törkeän kallista! Osavaltion väliset liput ovat toki hieman halvempia ja niillä pystyy matkustamaan useampi, mutta esim. Münchenistä Stuttgartiin joutuu ostamaan sekä Baijerin että Baden-Württenbergin liput eli ei se välttämättä kovin halvaksi tule. Schönes-Wochenende-ticket on voimassa ainoastaan viikonloppuna, mutta sillä voi siis kulkea ympäri maan, muttei toki nopeimmissa junissa. Itse olen kulkenut viime aikoina junan sijaan kimppakyydeissä autolla. Katsokaa osoite http://www.mitfahrgelegenheit.de/ josta löytyy autokyytejä lähes mihin vaan ja reilusti junaa halvempaan  hintaan, esim. Berliini-Hampuri 10-20 euroa. Ei tarvi kuin soittaa kuskille ja sopia lähtöpaikka. Itselläni ainoastaan hyviä matkakokemuksia, en ole ainakaan toistaiseksi joutunut hullujen kaahareiden kyytiin...