Venäjän viisumin rekisteröinti

(Luettu 16119 kertaa)

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 30.08.2005, 14:51:25 »
on vähän tyhmää että esim siellä matkatoimistossa helsingissä (kaivarin vieressä) mainostetaan että muista rekisteröityä ym. meidät n. 5.ssä eri hotellissa "rekisteröitiin" eli rekisterileimat tuli muistaakseni maahantulokortin toiselle puolelle.  eikä mitään maksan u tms. joten koko homma vaikuttaa hämärältä.
yrittänyttä ei laisteta

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #21 : 04.06.2007, 10:47:21 »
Moskovassa OVIR-toimistojen tehtävät on siirretty miliisille:

"Effective May 20, 2004, all Moscow local OVIR’s (Office of Visas and Registration) have been dismissed and local Police Departments (Militsia) have inherited their responsibilities."

Lähde: http://www.waytorussia.net/news/2004-05/ovirs-dismissed.html

Samalla sivulla sanotaan myös:

"Business visas are still registered by the sponsoring company at PVU."

Eli kun minulla on vuoden viisumi, joka on tuollainen bisnesversio, niin senkö kanssa ei kannata mennä OVIR-toimistoon (tai Moskovassa miliisille)?

Mitä tarkoittaa PVU?
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

sylvatica

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 04.06.2007, 12:40:29 »
Aikaisempina vuosina kun olen Venäjälle matkustellut, niin rekisteröinti on laitettu joko passiin tai maahantulokorttiin sekä Pietarin yliopiston toimesta että hotellien toimesta. Kuukausi sitten rekisteröinti laitettiin erilliselle A4-paperille, vaikka kävin vanhassa tutussa paikassa, jota Lähialuematkat suosittelee käytettävän (hotelli Ozerki). Jouduin myös allekirjoittamaan viralliset paperit siitä, että annan jollekin Julia Ivanovnalle oikeuden hoitaa rekisteröinti puolestani. Kaiken huipuksi rekisteröinti maksoi vain 500 ruplaa, viime kesänä taisin pulittaa 1000 ruplaa pahimmillaan.

Käytännöt tuntuvat siis muuttuneen, yllätys yllätys!

Mutta eihän siinä mitään, mutta Suomeen palatessani VR:n konnari sanoi, ettei "ylimääräisiä papereita" tarvita eli ei minulta sitten kukaan tullutkaan vaatimaan mitään rekisteröintejä. GRRR. Mietin tässä jo, etten enää teetä ja maksa rekisteröintejä turhaan ennen kuin joku rajalla sanoo minulle asiasta jotakin. Olen tainnut olla ihan liian kiltti ja tunnollinen suomalainen.

Tuohon aiemmin ketjussa olleeseen venäläisen väittämään rekisteröinnin tarpeettomuudesta kuitenkin kommentoin sen verran, että en ole tavannut vielä yhtäkään venäläistä ihmistä (viranomaisia lukuunottamatta), joilla olisi jokin käsitys ulkomaalaisten velvollisuuksista Venäjällä tai rajanylityssysteemeistä.

Kaikkien ongelmien huojennukseksi sain kuitenkin juuri soiton, ettei  HIV-todistusta tarvita enää monikertaviisumeihin. Jee, me suomalaiset emme enää venäläisten mielestä levittele Venäjällä AIDSia.

(nyt saattoi kyllä tulla hieman värittynyttä tekstiä, mutta sanottakoon, että vietin juuri kolme viikkoa pietarilaisessa lähiökerrostalossa, jonka alakerran vahtimummo väitti minun olevan aina iltaisin juovuksissa)
mitä lie suomalais-uralilaisuutta, aina pala Siperiaa sielussa. -Mervi Kantokorpi-

katjab

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.flickr.com/photos/katjafin/
« Vastaus #23 : 04.06.2007, 17:54:42 »
Lainaus käyttäjältä: "sylvatica"
Kaikkien ongelmien huojennukseksi sain kuitenkin juuri soiton, ettei  HIV-todistusta tarvita enää monikertaviisumeihin. Jee, me suomalaiset emme enää venäläisten mielestä levittele Venäjällä AIDSia.

Onko tästä joku nähnyt jotain virallista tietoa? Minä lähetin just tänään passit ja HIV-todistukset matkatoimistolle  :evil:

Jos asuu hotellissa tai hostellissa, jossa rekisteröidään, niin uuden käytännön mukaan migration -korttiin ei enää merkitä mitään. Leiman siihen saa vaan rajalla.

katjab

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.flickr.com/photos/katjafin/
« Vastaus #24 : 06.06.2007, 18:49:42 »
Lainaus käyttäjältä: "katja.jkl"
Lainaus käyttäjältä: "sylvatica"

Onko tästä joku nähnyt jotain virallista tietoa? Minä lähetin just tänään passit ja HIV-todistukset matkatoimistolle  :evil:
.

Vastaanpa itselleni:

http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=5&news_id=200713526454

Jes  :D

Athenia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 11.06.2007, 16:49:59 »
Riippuu varmaan aikalailla vuorossa olevasta virkamiehestä (ja siitä onko hänellä hyvä vai huono päivä), saako rajalla sakkoja, jos ei ole rekisteröinyt viisumiaan...

Olen reissannut ja asunutkin Venäjällä jonkin verran ja vasta nyt toukokuussa käydessäni sain kuulla, että viisumi pitäisi rekisteröidä  :roll: en rekisteröinyt, sillä olisin tosiaan joutunut maksamaan/jonottamaan paljon ja hartaasti, eikä kukaan sen perään edes kysellyt rajalla..

Huvittavaa on myös se, että esim. koiran tuonti Suomeen on kauhea haloo itse Venäjän päädyssä; pitää hankkia koiralle passi ja rokotustodistukset ym ym. Toin itselleni pienen bokseripojan viisi vuotta sitten, eivätkä tullimiehet tehneet muuta kuin NAUROIVAT koirani passille (hyväntuulisesti kylläkin  :P ). Jouduin tosin maksamaan silloin tullimaksua vaivaiset viisikymmentä senttiä  :roll:

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Venäjän viisumin rekisteröinti
« Vastaus #26 : 10.12.2008, 17:46:30 »
Yhdistetty kaksi samaa aihetta käsittelevää keskustelua. -Milma

Nepo72

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sfinland@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 15.01.2013, 00:19:27 »
Nykyäänhän toi viisumin rekisteröinnin raja on 7 arkipäivää.Mutta onko tietoa/kokemusta miten nykyään toimitaan jos vaihtaa sitä paikkakuntaa välillä?Pitääkö viisumi rekisteröidä joka paikassa missä viipyy sen yli 7arkipäivää? vai riittääkö yksi ja eka rekisteröinti?
Miten muut pitemmän reppureissun Venäjällä tehneet ovat hoitaneet asian?Nykyään kai virkavalta ei saa edes periä turistilta korvauksia vaan vastuuseen joutuu viisumikutsun tehnyt organisaatio.
Terveisin täältä jostain:
Nepo72

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 07.01.2014, 21:27:56 »
Tuo viisuminen rekisteröiminen paikanvaihdon yhteydessä kiinnostaa myös minua. Jotenki haluttais lähteä tutustumaan Murmanskiin ja sieltä sitten jotenki valuilla etelämpään ja tulla takasin Suomeen vaikkapa Valko-Venäjän ja/tai Baltian kautta. Murmanskissa olis helppoa ja kivaa nukkua aluksi hotellissa, mutta sen jälkeen olis kiva ko ei tarvis huolehtia rekisteröimisestä.

Pitäiskös minun siis rekisteröidä asuinpaikka vain Murmanskissa vai aina ko vaihan paikkaa? Entä minkä laitan Venäjältä lähtöpäiväksi jossen tiedä koska maasta poistun? Vai rekisteröinkös tuon olinpaikan aina vain siksi aikaa ko tiiän missä olen ja sitten rekisteröin sen uudelleen?

Dresel

• Vieras
Rekisteröinnistä Venäjällä
« Vastaus #29 : 25.01.2014, 16:24:30 »
Olen menossa Moskovaan ja hotellimajoitus olisi kyseessä. Rekisteröityminen hotellissani maksaa kuulemma 700 ruplaa, kyselisin että antaako hotelli tässä tapauksessa Venäjältä poistumiseen vaadittavan rekisteröintitodistuksen vai mistä se saadaan?

Kiitoksia, maanantaina lähtöön!

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 24.08.2016, 14:15:26 »
Mrrrr typerää kun byrokraatit aiheuttaa tavalliselle reppureissaajalle ongelmia.

Venäjälle sisään 7.8. Pietarissa hostellissa rekisteröinti ja A4 paperi joukkoon ja itää kohti. Eri kaupungissa hostelleissa yötä ja alle 3vrk pysähdyksiä kaikkialla, ei rekisteröintejä siis missään. Nyt kun olen saapunut Chitan kaupunkiin jossa tarkoitus oli vain ja ainoastaan nauttia yksi yö kolmen tähden "luksus-hotellissa" ennen Trans-Siberian päätösreissua niin Hotelli Arkadia ei suostu ottamaan mua vastaan, koska mulla ei ole rekisteröintitodistusta?!

- Mitä ****** te yritätte mulle syöttää?
- No registration, No hotel
- Ööö mulla on booking.comin kautta varattuna täältä yö. Eikö teidän pitäisi rekisteröidä mut?
- No No, Polis you have to go.
- Miksi te ette voi sitä hoitaa?
- google translaten käännös "on mahdotonta oleskella Venäjällä yli 20 vuorokautta ilman rekisteröintiä"
- Saavuin tänne 17 päivää sitten ja tein sen rekisteröinnin silloin.
- No Hotel, No Registration
- Aha, no peruuttakaa varaukseni kun ette huoli mua tänne.

Oliskohan tämä ollut vain hotellin omaa paskaa, ylibookattu hotelli ja ensimmäinen turisti pakko saada luopuun varauksesta jollain konstilla? Vai joku tämän armeijakaupungin oma sääntö että ulkomaalaisten pitää marssia suoraa poliisiasemalle (tai jos mukava hotellitäti niin luuli?)
Seuraavaan hotelliin kun kävelin kysymään huonetta niin kelpasi ihan hyvin passi, maahantulokortti, viisumi ja käteinen raha.

Onko jollekin tuttua tämä "mahdotonta oleskella 20 vrk ajanjaksoa ilman rekisteröitymistä" -sääntö? Ketjua lukiessa kyllä olotila vähän rauhottui kun monella eri tavalla jengi hoitanut tai ollut hoitamatta rekisteröintejä, tuskinpa laittavat Vladivostokista käveleen Suomeen takaisin jos rekisteröinneissä on jotain vialla :P

muoks. btw hyvä kun LP Trans-Siberia kertoo just Arkadiasta että " Chita's best deal.... ...no-fuss visa registration"  ;D ei oo kaikilla sama kokemus.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2016, 14:32:09 kirjoittanut Pesula »

reissuesa

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissuesan matkablogi
« Vastaus #31 : 24.08.2016, 21:31:46 »
Matkustelin kesällä pari kuukautta Venäjällä, mutta rekisteröintivaatimus jäi vähän mysteeriksi.  Suhtauduin huolettomasti viisumin rekisteröinteihin, mutta osa hotelleista teki sen automaattisesti ja maksutta.  Ainoat ongelmat olivat parissa Moskovan hotellissa, jotka vaativat suhteellisen tuoreen rekisteröintitodistuksen, ilman sitä ei olisi päässyt sisään.  Venäjältä poistuttaessa ei minulta ole koskaan kysytty viisumin rekisteröinnistä.

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : 29.08.2016, 19:38:10 »
En ihmettelisi vaikka olisikin Chitan oma "laki". Siellä on nimittäin muitakin. Rautatieasemalla tai sen ympäristössä ei saa myydä tupakkaa tai alkoholia. Olutta piti ostaa tiskin alta ja sekin oli lämmintä. Paska kaupunki.  :)
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

Cheekibreeki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #33 : 10.09.2016, 22:49:01 »
Moikka kaikki. Olin Venäjällä 8 päivää ja unohdin viisumin rekisteröinnin, junassa vähän jännitti tuleeko siitä sanomista mutta tällä kertaa selvisin ilman 5000 rublan sakkoa. Eli kuten aikasemmin todettu hieman sattumanvaraista.