Mrrrr typerää kun byrokraatit aiheuttaa tavalliselle reppureissaajalle ongelmia.
Venäjälle sisään 7.8. Pietarissa hostellissa rekisteröinti ja A4 paperi joukkoon ja itää kohti. Eri kaupungissa hostelleissa yötä ja alle 3vrk pysähdyksiä kaikkialla, ei rekisteröintejä siis missään. Nyt kun olen saapunut Chitan kaupunkiin jossa tarkoitus oli vain ja ainoastaan nauttia yksi yö kolmen tähden "luksus-hotellissa" ennen Trans-Siberian päätösreissua niin Hotelli Arkadia ei suostu ottamaan mua vastaan, koska mulla ei ole rekisteröintitodistusta?!
- Mitä ****** te yritätte mulle syöttää?
- No registration, No hotel
- Ööö mulla on booking.comin kautta varattuna täältä yö. Eikö teidän pitäisi rekisteröidä mut?
- No No, Polis you have to go.
- Miksi te ette voi sitä hoitaa?
- google translaten käännös "on mahdotonta oleskella Venäjällä yli 20 vuorokautta ilman rekisteröintiä"
- Saavuin tänne 17 päivää sitten ja tein sen rekisteröinnin silloin.
- No Hotel, No Registration
- Aha, no peruuttakaa varaukseni kun ette huoli mua tänne.
Oliskohan tämä ollut vain hotellin omaa paskaa, ylibookattu hotelli ja ensimmäinen turisti pakko saada luopuun varauksesta jollain konstilla? Vai joku tämän armeijakaupungin oma sääntö että ulkomaalaisten pitää marssia suoraa poliisiasemalle (tai jos mukava hotellitäti niin luuli?)
Seuraavaan hotelliin kun kävelin kysymään huonetta niin kelpasi ihan hyvin passi, maahantulokortti, viisumi ja käteinen raha.
Onko jollekin tuttua tämä "mahdotonta oleskella 20 vrk ajanjaksoa ilman rekisteröitymistä" -sääntö? Ketjua lukiessa kyllä olotila vähän rauhottui kun monella eri tavalla jengi hoitanut tai ollut hoitamatta rekisteröintejä, tuskinpa laittavat Vladivostokista käveleen Suomeen takaisin jos rekisteröinneissä on jotain vialla

muoks. btw hyvä kun LP Trans-Siberia kertoo just Arkadiasta että " Chita's best deal.... ...no-fuss visa registration"

ei oo kaikilla sama kokemus.