2010 luvun lääketieteen häpeä, allergialääkkeet

(Luettu 10702 kertaa)

Naja Russelin

• Tosireissaaja
    • Profiili
2010 luvun lääketiede tekee itsestään naurunalaisen. Olen syönyt aeriusta kuukauden, vetäny suihkeita ja tippoja, mutta mikään ei tehoa. Koivu allergia on vetänyt toimintakyvyn nolliin.

Löytyykö täältä ketään pätevää lääkäriä tai vähintään uskottua noitatohtoria. Tarttis nyt kullan kalliin neuvon näihin oireisiin. Mitä teen? Nenä vuotaa, silmät kutittaa, kurkku tukkonen, rintaa kutittaa. Tässä oireet..

Jos tunnette hyvän lääkkeen tai edes tiedätte henkilön joka saa homman hanskaan niin auttakaa....SOS

Hanna-73

• Vieras
Vs: 2010 luvun lääketieteen häpeä, allergialääkkeet
« Vastaus #1 : 01.05.2011, 23:26:33 »
2010 luvun lääketiede tekee itsestään naurunalaisen. Olen syönyt aeriusta kuukauden

Ei kannata tuomita kokonaista tiedetä yhden lääkkeen perusteella. Oleks kokeillu muita vaikuttavia aineita? Itse jouduin kokeilemaan läpi koko tarjolla olevan arsenaalin, käsikauppa+resepti, ennenkun toimiva yhdistelmä löyty.

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.05.2011, 23:44:39 »
itsellä on ollut käytössä pseudoefedriini pohjaiset allergialääkkeet ...muista ei ole ollut apua ..olen ostanut viimeisen parin vuoden ajan yleensä ulkomailta kyseisiä lääkkeitä joten en nyt muista että millä nimellä niitä suomessa myydään

Suomäki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.05.2011, 14:46:30 »
itsellä on ollut käytössä pseudoefedriini pohjaiset allergialääkkeet ...muista ei ole ollut apua ..olen ostanut viimeisen parin vuoden ajan yleensä ulkomailta kyseisiä lääkkeitä joten en nyt muista että millä nimellä niitä suomessa myydään

Duact, Aerinaze ja Cirrus sisältävät pseudoefedriiniä, reseptivalmisteitä. Itselläni kokemusta duactista, toimii...

skavoovie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.05.2011, 15:35:39 »
2x päivässä huuhtelu nenäkannulla ja flixonasea perään. Tämä pitäisi mieluiten aloittaa n. 1kk ennen oirekauden alkua, mutta parempi myöhään kuin ei millonkaan. Lisäksi Duactia ja hoitavia silmätippoja. Noin 90% oireista hoituu tällä, mutta kyllä esimerkiksi koko päivän istuminen puistossa tmv tuntuu seuraavana päivänä keuhkoissa.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.05.2011, 20:51:56 »

Duact, Aerinaze ja Cirrus sisältävät pseudoefedriiniä, reseptivalmisteitä. Itselläni kokemusta duactista, toimii...

Duact ei oikein toimi pitkäaikaisena allergialääkkeenä (siis esimerkiksi keväisen kukintakauden mittaisiin oireisiin), sillä sen suositeltu maksimikäyttöaika on kymmenen päivää. Muuten toki pätevää kamaa.

Juuri tällä hetkellä omakin olo on sellainen, että lähinnä suosittelisin välttämään altistusta. Kaksi Aeriusta päivässä (tupla-annos reseptillä määrättyyn verrattuna) ei meinaa auttaa.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.05.2011, 17:54:28 »
Aani myos nenakannun kokeilemiselle. Vaikka oireet ei kokonaan havinneet, tukkoinen olo helpotti. Suosittelen tekeen ainakin ennen nukkumaanmenoa.
She rides rollercoasters but never screams

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 06.05.2011, 20:49:48 »
Aani myos nenakannun kokeilemiselle.

Nenäkannu on pop.

Heri

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 27.05.2011, 03:25:57 »
Nenäkannu on siis apteekista nimellä "sarvikuono" löytyvät kannu, jonka avulla vettä kuljetetaan sieraimesta sisään ja toisesta ulos. Vaikka luulisi, niin sellaista "uimahallissavettänenäänkröh" efektiä ei tunnu. Muutaman ekan kerran homma voi olla vähän hakemista, mutta kun taktiikan oppii (ja sen kyllä oppii nopeasti) niin kannu on tosi kätevä käyttää! Itse en koivuallergiasta kärsi, mutta aina jos tuntuu flunssanpoikasta iskevän, niin alan heti huuhtelemaan nenää. Puhdistaa limakalvot ja pitää poskiontelot tyhjinä. Maksaa sellaset 10-15 euroa muistaakseni, mutta kestää kyllä koko elämän.

Tässä vielä vinkki Yliopiston Apteekin sivuille, jossa selitetty vähän tarkemmit plus kuva!

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE1756873

HeidiMH

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 27.03.2012, 22:16:14 »
Kannattaa vaihtaa sitä lääkettä. Itse olen kokeillut kymmenkuntaa ennenkuin tärppäsi oikea. Myös nenäsumute vaihtoon.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.03.2012, 22:38:15 »
No mihinkäs sitä lääkettä kannattaisi vaihtaa?

cat78

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 28.03.2012, 12:53:13 »
Heinix ja Zyrtec toimii mulla, muilla ei mitään vaikutusta. Käytössä myös nenäsuihke ja silmätipat.
Lisäksi Duact helpottamaan pahimpina päivinä.

Hanna-73

• Vieras
« Vastaus #12 : 28.03.2012, 16:50:40 »
Heinix ja Zyrtec toimii mulla, muilla ei mitään vaikutusta.
Nää on sama lääke mut eri tehtaiden tekemät... Muitakin kauppanimiä on.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #13 : 28.03.2012, 19:50:00 »
Telfast 120 mg. Toimii, eikä väsytä ainakaan minua. Onneksi, sillä toinen vaihtoehto on hakeutua 4-5 viikoksi (koivun kukinnan ajaksi) reissuun tai vähintään merelle. Säästösyistä lääkettä kannattaa hankkia 100 kappaleen satsi, jos päiväys riittää 2-3 vuodelle. Hintaa tuli Kelan korvauksella alle 25€.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

cat78

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 29.03.2012, 14:22:55 »
Heinix ja Zyrtec toimii mulla, muilla ei mitään vaikutusta.
Nää on sama lääke mut eri tehtaiden tekemät... Muitakin kauppanimiä on.
Joo, mutta eri määrä vaikuttavia ainesosia. Zyrtec väsyttää, Heinix ei. Zyrtec auttaa pahemmissa oireissa, mihin Heinix ei tee mitään.

Hanna-73

• Vieras
« Vastaus #15 : 29.03.2012, 19:26:17 »
Zyrtecissä ja Heinixissä on molemmissa vaikuttavana aineena vain setiritsiinidihydrokloridia 10mg. Jos toinen väsyttää ja toinen ei (mikä kylläkin teoriassa mahdollista), johtuu se siitä miten tabletti on valmistettu, ei vaikuttavan aineen määrästä.