Matkalaukkujen siirtäminen kolmansiin maihin

(Luettu 3083 kertaa)

Anonymous

• Vieras
« : 21.04.2004, 20:00:54 »
Menen lennolla Helsigistä-Wienin kautta Torontoon siis pois Eu alueelta. Voisiko joku kertoa pitääkö matkalaukkuja siirtää itse tuolla Wienin lentokentällä johonkin, onko kokemusta ? vai riittääkö lähtöselvitys Helsingissä ja laukut menevät automaatisesti Torontoon!

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1 : 21.04.2004, 20:35:16 »
yleensähän niitä ei tartte ite siinä välissä noutaa, mut ainahan se varmaa kannattaa nyt helsingissä chekkauksessa kysästä...

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.04.2004, 21:20:06 »
Kyllä ne siirtyy siellä ihan itsekseen.. Varmaan kysyvätkin täällä Suomessa jo,  että  haluatko niiden menevän suoraan. Mun mielestä on ihan lentoyhtiöistä riippumattomiakin noi jutut. Eli ei vaikuta vaikket yhtiökumppaneilla lentäiskä.

Ainakaan en itse ikinä ole joutunut laukkuani keskellä matkaa kanniskelemaan..

-Atah

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.04.2004, 21:25:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Kyllä ne siirtyy siellä ihan itsekseen.. Varmaan kysyvätkin täällä Suomessa jo,  että  haluatko niiden menevän suoraan. Mun mielestä on ihan lentoyhtiöistä riippumattomiakin noi jutut. Eli ei vaikuta vaikket yhtiökumppaneilla lentäiskä.

Ainakaan en itse ikinä ole joutunut laukkuani keskellä matkaa kanniskelemaan..

-Atah

No ainaki jos Ryanilla lennät johonki, ni sillon ainakin saat olla varma, ettei kukaan muu kun sinä itte, käy sitä laukkua siirtämässä. "Tavallisia" lentoyhtiöitä käytettäessä laukut siis ainakin ennen siirtyi ihan normaalisti, nyt en enään ole kyllä varma, ainakaan jos jatkot suuntautuu Jenkkeihin. Kandee siis soittaa yhtiölle, sieltä saat ainakin faktatietoa, jos sitä etukäteen tarvitset, muutenhan voit kysäistä sen kentältä.

Tuikku

• Reissaaja
    • AOL Instant Messenger - tkv0803
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2004, 23:07:53 »
Ei siirry mitenkään välttämättä suoraan koneesta toiseen. Chekkauksessa kyllä kertovat, mihin laukut ovat matkalla. Siellähän saa niistä kuitinkin. Ainakin jos lentoyhtiöt kuuluvat samaan "allianceen" (esim. Finnairilla One World), laukkujen pitäisi mennä suoraan määränpäähän. Jos taas lentoyhtiöillä ei ole jonkinlaista sopimusta, voit joutua roudaamaan itse kamasi. Kannattaa siis jättää tarpeeksi aikaa koneenvaihtoihin. Ja vaikka laukut menisivätkin suoraan, saatat itse joutua jonottelemaan saadaksesi boarding passin...

yoshimi-

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.04.2004, 00:02:23 »
Haha, pakko sanoa että meni vähän aikaa miettiessä, että mistä lähtien Toronto on sijainnut jossain kehitysmaassa (=kolmannet maat).

Liittyi paljon.

Olen pahoillani.

(Saan turpaani.)

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.04.2004, 00:49:58 »
Lainaus käyttäjältä: "yoshimi-"
Haha, pakko sanoa että meni vähän aikaa miettiessä, että mistä lähtien Toronto on sijainnut jossain kehitysmaassa (=kolmannet maat).

(Saan turpaani.)

:D joo, turpaan tulee :D

niin, tai nyt kyl täytyy puuttuu siihen kohtaan, että "kolmannet maat" (third world countries) on poliittisesti epäkorrekti termi ;) pidetään se mielessä ;)