Telttailu Brasiliassa?

(Luettu 4639 kertaa)

hkarhu

• Reissaaja
    • Profiili
Telttailu Brasiliassa?
« : 11.05.2011, 10:59:38 »

Jossain erillisissä keskusteluissa joku mainitsi, että telttailu on todella suosittua etenkin Brasilian rantakohteissa.
Onko kellään enemmän kokemusta tästä? Uskaltaako yksistään telttailla leirintäalueilla ja vaelluskohteissa? Ja uskaltaako rinkkoja jättää telttaan päivän ajaksi leirintäalueilla? Miten on turvallisuus leirintäalueilla? Olen menossa Brasiliaan heinäkuuksi, joten jos kellään on kokemusta telttailusta ko. vuodenaikaan, otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan :)

Lähinnä oon ajatellu telttailua Ilha Grandella, Paratyssa ja vaellusten aikana kansallispuistoissa.

Kuukkeli

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Telttailu Brasiliassa?
« Vastaus #1 : 22.02.2012, 21:34:16 »
Tämä lienee jo kovin myöhäistä aloittajaa ajatellen, mutta olen hieman observoinut muiden telttailukäytöstä reissuni aikana. Vaikuttaa siltä, että biitseillä teltan saa usein pystyyn hostellin pihalle, jolloin kamat ovat ainakin aidatulla alueella, ja suihkut & keittiö löytyy. Hipit kyllä leiriytyvät myös rantojen tuntumassa, mutta silloin ei tosiaan ole oikein mitään palveluita.

Vale do Capaossa viestin lähes kolme viikkoa leirintäalueen pienessä mökissä, ja ihan hyvin siellä näytti telttailu sujuvan. Mitään kovin arvokasta tuskin kannattaa telttaan jättää, vaikken kuullut että keltään olisi mitään varastettu. En kyllä jättäisi Suomessakaan.

Kaverit kävivät vaeltelemassa Chapadan kansallispuistossa, ja siellä sai ihan vapaasti telttailla myös. Jos on vaeltelevaista sorttia, niin hyvinkin kannattaa lähteä sinne tallailemaan.
She’s got her ticket, I think she gonna use it, I think she going to fly away. No one should try and stop her. Persuade her with their power. She says that her mind is made"
-Tracy Chapman-