Yllätyslähtö ylihuomenna, vinkkejä?

(Luettu 4138 kertaa)

erina

• Aloittelija
    • Profiili
Yllätyslähtö ylihuomenna, vinkkejä?
« : 18.12.2013, 22:02:31 »
Nyt tuli mitta täyteen ja pakko lähteä toteuttamaan haave reppureissaamisesta, olen sitä niin kauan miettinyt. Lähtö niinkin pian kuin ylihuomenna ja kaksi viikkoa olisi aikaa. Mahdollisesti aikataulua voi venyttää muutamalla päivällä. Ehdoton matkabudjetti on 2000e, jonka täytyy sisältää ihan kaikki. Olisiko ideoita, että mihin lähteä? Euroopassa voisi käväistä ja jatkaa siitä sitten eteenpäin. 2-4 maata voisi kiertää. Myös matkaseuraksi saa tarjoutua tai pyytää mukaan omaan porukkaan. En ole koskaan matkustellut, paitsi viime kesänä käytiin Amsterdamissa, joten vähän jännittäisi lähteä ihan yksin.

Henu_1

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Yllätyslähtö ylihuomenna, vinkkejä?
« Vastaus #1 : 18.12.2013, 22:32:18 »
Nyt tuli mitta täyteen ja pakko lähteä toteuttamaan haave reppureissaamisesta, olen sitä niin kauan miettinyt. Lähtö niinkin pian kuin ylihuomenna ja kaksi viikkoa olisi aikaa. Mahdollisesti aikataulua voi venyttää muutamalla päivällä. Ehdoton matkabudjetti on 2000e, jonka täytyy sisältää ihan kaikki. Olisiko ideoita, että mihin lähteä? Euroopassa voisi käväistä ja jatkaa siitä sitten eteenpäin. 2-4 maata voisi kiertää. Myös matkaseuraksi saa tarjoutua tai pyytää mukaan omaan porukkaan. En ole koskaan matkustellut, paitsi viime kesänä käytiin Amsterdamissa, joten vähän jännittäisi lähteä ihan yksin.

En voi henk.kohtasesti antaa hirveästi neuvoja sillä oma reissu on vasta tulossa heti uuden vuoden jälkeen. 2.1 starttaa reissu täällä. Täytyy kuitenkin nostaa hattua sulle, kun näin nopealla varotusajalla lähdet extempore reissuun! :)

Uskoisin että selviydyt reippaasti tuolla 2 000€:lla tuon kaksi viikkoa reissussa. Riippuu toki missä ja miten majoittautuu ja kuinka paljon ostelee kaikenlaisia juttuja. Sohvasurffaus/hostellit tuovat mielestäni suurimman säästön aina :) Samalla tapaa paljon saman henkisiä ihmisiä.

Pitää muuten kysyä että mikä alkoi ärsyttämään niin paljon, että pitää päästä pois täältä?

Jos pitäisi itse lähteä päivän varoitusajalla johonkin ja max. 2000€ olisi käytettävissä niin ekana vähän aikaa vaikka Euroopassa ja sitten johonkin Thaimaaseen.

erina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.12.2013, 22:49:37 »
En aio ostella yhtään mitään, en varmaankaan edes tuliaisia. Maksimissaan jonkun pienen muiston itselle. Ja olen valmis yöpymään lentokentällä muutaman yön ja muutenkin yritän käyttää mahdollisimman vähän rahaa.
Nyt tuli sen takia mitta täyteen, kun olen jo hetken aikaa ollut todella kyllästynyt omaan elämään ja pakko saada jotain muutosta ja erilaista ja tajusin tuossa äsken, että en halua miettiä silloin vanhana, että miksi en lähtenyt!
Berliinissä haluaisin käydä ja sitten Espanjassa (kaupungilla ei niin väliä). Ehkä myös jossain paratiisisaarella, mutta miten saan rahat riittämään?
Ei ole tosiaan mitään kokemusta matkustelusta ja nyt ei myöskään oikein ole aikaa lueskella foorumeita, joten voisiko joku linkata kaikkia nettisivuja (just tuosta sohvasurffauksesta) yms. Ja mistä löytää edullisimmat lennot? Kun itsestä tuntuu, että kaikki tämän hetken äkkilähdöt on vaan johonkin turistikohteisiin ja/tai ihan älyttömän kalliita. Miten ihmeessä saan tuon 2000e riittämään?

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.12.2013, 22:57:20 »
Ylihuomenna lähdössä reissuun myöskin: huomenna haetaan reililiput,  lento on Köpikseen ja takaisin tullaan Lissabonista kolme viikkoa myöhemmin. Sarajevossa käydään ainakin [tähän tullaan kommentoimaan, että järjetön reittisuunnitelma, ETTEHÄN TE EHDI NÄHDÄ MITÄÄN... onneksi ei ole eka reili ja tiedetään tyylimme :) ] - saattaapi olla että törmätään jossain matkan varrella!
Pietari vei mennessään.

Henu_1

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 18.12.2013, 23:02:38 »
En aio ostella yhtään mitään, en varmaankaan edes tuliaisia. Maksimissaan jonkun pienen muiston itselle. Ja olen valmis yöpymään lentokentällä muutaman yön ja muutenkin yritän käyttää mahdollisimman vähän rahaa.
Nyt tuli sen takia mitta täyteen, kun olen jo hetken aikaa ollut todella kyllästynyt omaan elämään ja pakko saada jotain muutosta ja erilaista ja tajusin tuossa äsken, että en halua miettiä silloin vanhana, että miksi en lähtenyt!
Berliinissä haluaisin käydä ja sitten Espanjassa (kaupungilla ei niin väliä). Ehkä myös jossain paratiisisaarella, mutta miten saan rahat riittämään?
Ei ole tosiaan mitään kokemusta matkustelusta ja nyt ei myöskään oikein ole aikaa lueskella foorumeita, joten voisiko joku linkata kaikkia nettisivuja (just tuosta sohvasurffauksesta) yms. Ja mistä löytää edullisimmat lennot? Kun itsestä tuntuu, että kaikki tämän hetken äkkilähdöt on vaan johonkin turistikohteisiin ja/tai ihan älyttömän kalliita. Miten ihmeessä saan tuon 2000e riittämään?

Samoilla linjoilla ollaan näköjään molemmat. Itsellä siis tarkoitus ostella mahdollisimman vähän kaikkea. Tottakai sapuskaa kaupasta ja alkoholia siellä sun täällä ja jotain pientä, mutta tuskinpa esimerkiksi vaatteita ostelen tuolta reissulta. Itekkin olen valmis yöpymään kentällä, jos tilanne sen vaatii. Vaihtoehtoisesti yölento ja sen jälkeen kentällä vähän aikaan nukkumista. Katsellaan minkälaisia tilanteita tulee vastaan.

Näköjään molemmat meistä lähtee saman syyn takia reissuun! :) Avoimin mielin siis reissuun.

Okei paratiisisaaret on hieman kauempana kuin Tallinna ja Riika, mutta toistaiseksi itellä on mennyt vasta seuraavasti rahaa:

Lappeenranta - Helsinki 19€
Helsinki - Tallinna 29€
Tallinna - Riika 13,50€

Yhteensä vasta mennyt 61,50€! Ei paha sanoisinko? Kuitenkin 3 yötä tulee oltua Tallinnassa ja saman verran Riikassa.
Alota reissu vaikka Berliinistä? Sinne pääsee yllättävän halvalla, ota pelkkä menolippu sinne ja siellä ole jonkin aikaa. Berliinistä sitten koitat etsiä sinne paratiisisaarelle lentoa ja takaisin.

Koitan nyt auttaa mahdollisimman parhaalla tavalla sua.

Sohvasurffaus:

http://www.rantapallo.fi/hotellit/couchsurfing-surffailua-sohvalta-toiselle/
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012051415571827_ma.shtml
http://www.pallontallaajat.net/tietopaketit/majoitus-faq/yovy-ilmaiseksi-sohvasurffaamalla/

Itse olen rekisteröitynyt tälle sivulle ja sieltä olen nyt muutaman hostin saanut itselleni. https://www.couchsurfing.org/n/dashboard

Lennot:

http://www.momondo.fi/
http://www.skyscanner.fi/

Toivottavasti noista on nyt jotain apua. Onnea reissuun! :)

erina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.12.2013, 23:29:22 »
Olisko esim. FB:ssä jotain ryhmää, jossa voisi huudella matkaseurueen perään ja jossa olisi vilkasta keskustelua niin että voisin kokeneemmilta kysellä, jos tietäisivät jotain halpoja reittejä?

wysig

• Vieras
« Vastaus #6 : 19.12.2013, 07:32:20 »
Realiteetti on, että jos nyt rupeaa suunnittelemaan reissua joulunpyhille, niin voi tulla kalliiksi.
Berliiniin pääsee edestakaisin pariksi viikoksi Germanwingsilla n. 350e (ebookers), Air Berlin 650e ja Finnair 745e, jos katsotaan suoria lentoja. Berliinistä voi lentää tai mennä junalla sinne Espanjaakin, mutta luulen siellä majoitustenkin maksavan, vaikka hostellissa. Sohvien omistajatkin ovat monesti jouluna reissussa tai viettämässä aikaa perheensä kanssa.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.12.2013, 08:35:36 »
Hitusen huonohko on aika. Itse nappaisin nyt kiinni ihan mihin vain halpaan pilettiin Aasian suuntan ja pyörisin siellä nuo kaksi viikkoa.Kannattaa muistaa, että siellkin joulun aika saa lentohinnat pompsahtamaan ja jengiä on pirusti liikenteessä.  Halvimmillaan bangkok tosin  maksaa 1125 eur, noin nopeasti haettuna.  Tai sitten en edes yrittäisi Aasiaan vaan pyörisen Euroopassa koko tuon ajan.

Jos menee ensin Eurooppaan ja sillä muutama maa ja sitten yrittää Aasiaan, niin voipi tulla kiirus + että joulunpyhinä muutkin ihmiset matkustaa ja kaikki kulkuvälineet on täynnä. ja jaksa uskoa, että kovasti tuiltakaan halpoja matkoja Aasiaan juuri joulun aikaan löytyy randomina pyörien.

Eskobald

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 26.04.2014, 15:11:34 »
Kovasti kiinnostaisi miten tämän reissun kanssa tuli loppupeleissä käymään :)?
Life is a matter of balance