Majoituksen varaaminen etukäteen high seasonilla (Thaimaa, Laos)

(Luettu 5725 kertaa)

Ageia

• Reissaaja
    • Profiili
Olemme lähdössä kuukaudeksi Thaimaahan ja Laosiin. Matka kestää joulukuun puolesta välistä tammikuun puoleen väliin, eli olemme mm. joulun ja uuden vuoden reissussa. Onko välttämätöntä varata majoitusta ja esim. sisäisiä lentoja etukäteen vai löytyykö majapaikkoja randomilla? Osan matkasta pystymme varmasti suunnittelemaan etukäteen, mutta suurimman osan haluaisimme jättää avoimeksi, että jää tilaa improvisoinnille. Kohteita ovat ihan perusturistipaikat Chiang Mai, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane, Savannakhet, Koh Chang tms.

Majoituksen taso saisi olla sellaista parempaa budgetia / midrangea, eli oma vessa ja suihku ja fan olis kiva olla.

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Itsella samanlaiset suunnitelmat eli joulukuun alusta tamminkuun 10:teen olisi tarkoitus Thaimaata kierrella vaapasti ympariinsa, enka todellakaan haluaisi bookata majoitusta etukateen. Mutta onko majoituksen lyotyminen silloin, kuinka helppoa?
Juuri tuosta Ageian mainitsemasta kategoriasta: "Majoituksen taso saisi olla sellaista parempaa budgetia / midrangea, eli oma vessa ja suihku ja fan olis kiva olla."

Tietenki, jos se on vaikeaa? Pitanee silloin ainakin osa majoituksesta varata etukateen...   :-\

Hibiscus

• Aloittelija
    • Profiili
oijoi minäkin lukeudun nyt niihin jotka haluavat tietää! mullakin lähtö joulukuun alussa ja paluu sitten helmikuun alussa. en haluais lyödä reittisuunnitelmaa etukäteen lukkoon vaan mennä vähän minne milloinkin huvittaa, paitsi jouluviikon ajattelin viettää jossain rauhallisessa rantapaikassa. ja jouluviikon ajattelin kyllä vähän etukäteen varata, mutta kun ei oo minkäänlaista käsitystä että kuinka aikaisin. tuskin mulla on aina kaks viikkoa etukäteen päätettynä että minne kahden viikon päästä menen. siinähän menis se matkustamisen tunnelma mulla ainakin, koska haluan reissata sen mukaan, että kun siltä tuntuu niin jatkan matkaa aina eteenpäin.. ja ehkä pari päivää ennen jos päätän seuraavan kaupungin tai saaren, niin mistä ihmeestä mä repäsen sen hostellin yhteystiedot että voin varata huoneen? netissähän ei suurinta osaa hostelleista varmaan ole, ja vaikka oliskin niin mulla ei ole luottokorttia jolla maksaa se varausmaksu tai mikälie..
go before it`s too late.

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
En mä ainakaan varannut tammi-helmikuussa mitään majoituksia missään ja aina löytyi yösija helposti. Lennoista en osaa sanoa.

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
sisäisiä lentoja etukäteen

Lennot voi olla ainakin Laosissa täynnä. Lennettiin Luang Prabangista Paksen kautta Siem Reapiin ja täynnä oli ainakin silloin. Mutta voi kuinka ihana vaihtoehto vaikka tyyristä olikin.

Eikä sinne mitään majapaikkoja kannata etukäteen varailla. Sinne vaan paikan päälle valkkaan paras päältä.
i]Sapere aude![/i]

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
Majoituksen taso saisi olla sellaista parempaa budgetia / midrangea, eli oma vessa ja suihku ja fan olis kiva olla.

Mää oon aina luullu, että vessa, suihku ja fani on se perus halpissetti! Mun mielikuvissani midrangessa on marmoriset aulat, AC:t ja ovella semmonen uniformupukunen äijä joka avaa sen oven ja vetää käden lippaan...

Luke_

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - mika6r@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti

...ovella semmonen uniformupukunen äijä joka avaa sen oven ja vetää käden lippaan...

totaalinen tipahdus :D

Ageia

• Reissaaja
    • Profiili

Mää oon aina luullu, että vessa, suihku ja fani on se perus halpissetti! Mun mielikuvissani midrangessa on marmoriset aulat, AC:t ja ovella semmonen uniformupukunen äijä joka avaa sen oven ja vetää käden lippaan...

Hehee, mä nostan ton tason "parempaan budgetiin" siitä syystä, että haluan oman vessan ja suihkun, en käytävähässäkkää. Fan pitää pienempää ääntä monesti kuin ilmastointi joten se on siksi ihan riittävä. Ja sitten puhdasta saisi olla ja ötökätöntä. Kyllä kaikista halpiksimmat on välillä aika murjuja, eli siitä siisteystasosta maksaa mielellään vähän enemmän vaikkei se varustelutaso sinänsä olisi parempi.

Alkuperäiseen aiheeseen: lennoista ei ole niin väliä, vaikka olisivatkin täyteen buukattuja, koska vaihtoehtona on aina bussi tms. mutta taivasalla ei olisi mukava yöpyä. Lähinnä mietityttää joulu ja uusi vuosi, saako tosiaan majoitusta etukäteen varaamatta? Toisaalta ei kai kaikissa guesthouseissa ole edes etukäteisvarausmahdollisuutta... Pitänee sitten olla vain aamupäivästä liikenteessä.

Huoh, 78 aamua  ;).

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
saavuin Luang Prabangiin jouluaatonaattona ja hieman piti tallailla kunnes löytyi GH missä tilaa,mutta lötyi kumminkin...sitten uutenavuotena Vientianeen missä löytyi kyllä huoneita helposti.molemmat alle 4e. Pikkuhotelleilla ja GH:lla ei ole mitään nettivarausjärjestelmää ,ainoastaan jos saa ongittua jostain puhelinnumeron....mut ei siellä taivasalle tartte jäädä

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
sitten uutenavuotena Vientianeen missä löytyi kyllä huoneita helposti.molemmat alle 4e.

Minkälaises murjus joutuu Vientianessa asuu, jotta noin halvalla pääse?
Better to burn out than fade away

Ageia

• Reissaaja
    • Profiili
saavuin Luang Prabangiin jouluaatonaattona ja hieman piti tallailla kunnes löytyi GH missä tilaa,mutta lötyi kumminkin...sitten uutenavuotena Vientianeen missä löytyi kyllä huoneita helposti.molemmat alle 4e. Pikkuhotelleilla ja GH:lla ei ole mitään nettivarausjärjestelmää ,ainoastaan jos saa ongittua jostain puhelinnumeron....mut ei siellä taivasalle tartte jäädä

Hieman menee ohi aiheen, mutta millainen meno oli jouluna Luang Prabangissa ja uutena vuotena Vientianessa? Me ollaan todennäköisesti jotakuinkin samoilla leveysasteilla pyhinä.

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
molempiin edellisiin vastaten:  Vientianessa asuin Sabaidee GH:ssa ihan keskustassa huone kahdella sängyllä vessat käytävällä eipä kummonen,mut mä viihdyn vähän murjuisissa :D    Luang Prabangissa  jouluna paljon turisteja,jenkkejä,kanadalaisia,ausseja ,saksalaisia...en kauheesti viihtynyt. Vientianessa onkin sit jo viihtyisämpi meininki ,uusivuosi meni jossain hotellin katolla barbique bileissä mukavaa oli ;)

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
Riippuen vähän ajasta ja suunnasta, niin kyllä varaisin lentoja tai junalippuja etukäteen/ajoissa. Esim. jos olette menossa ennen joulua Bangkokista Chiangmaihin. Etenkin kun teitä on enemmän kuin yksi - kaksi vai enemmän?
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

Ageia

• Reissaaja
    • Profiili
Riippuen vähän ajasta ja suunnasta, niin kyllä varaisin lentoja tai junalippuja etukäteen/ajoissa. Esim. jos olette menossa ennen joulua Bangkokista Chiangmaihin. Etenkin kun teitä on enemmän kuin yksi - kaksi vai enemmän?

Meitä on kaksi. Sen verran ollaan suunniteltu etukäteen, että lennetään Bangkokista Chiang Maihin heti kärkeen ja se aiotaan varata etukäteen. Siitä sitten jollain ilveellä Laosin puolelle Luang Prabangiin, Laosin puolella liikuskellaan bussilla, näihin luulisi mahtuvan varaamattakin? Vientianesta pitäisi taas siirtyä Thaimaahan, varmaankin lentäen Bangkokiin ja siitä sitten bussilla Tratiin ja Changille. Changilta dösällä Bangkokiin. Toi Viantiane - Bkk -väli olisi ehkä syytä varata etukäteen, että sen verran pitäisi kaiketi suunnitella aikatauluja. Vai millainen härdelli on tulla maata pitkin Vientianesta Bangkokiin, jos satuttaisiin jäämään ilman lentoa?

Alun ja lopun muutamaa päivää lukuunottamatta ei haluttaisi varata majoitusta etukäteen, koska halutaan vaihtaa maisemaa fiiliksen mukaan.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vai millainen härdelli on tulla maata pitkin Vientianesta Bangkokiin, jos satuttaisiin jäämään ilman lentoa?

Simppeli. Bussi Vientiane-Nong Khai/Udon Thani ja siitä uus bussi alle tai vaihtoehtosesti juna ja suunta BKK:n. Vientianesta voi mennä tursitibussilla suoraan BKK:n asti (otaksuisin, koska toiseen suuntaan näitä ainakin kulkee, tuskin tyhjinä palaavat). Itse suosisin valtion (Thaimaa) busseja. Huomattavasti halvempaa, ekologisempaa, mutta toki hitaampaa.
Better to burn out than fade away

murdoc

• Reissaaja
    • Profiili
Jatketaas tähän ketjuun, kun olen viestiketjun aloittajan kanssa samalla asialla liikkeellä. Eli se klassinen kysymys majoituksen varaamisesta etukäteen... Kannattaako varata majoitus etukäteen joulun ja uudenvuoden aikaan? Tarkoituksenani on mennä ennen joulua Koh Lantalle ja jatkaa siitä saarihyppelyä Koh Lipelle saakka (eli mm. Koh Jum, Koh Bulon Lee ja mitä niitä siin välillä onkaan). Kaksi reppureissua olen tehnyt Thaimaahan ja koskaan en ole etukäteisvarauksia tehnyt, mutta jouluna en siellä tosin koskaan ole ollut. Mitään luksusta en majoitukselta hae.

Lisäksi kiinnostaisi kuulla minkälainen Koh Lipe on nykyään? Kuulemma rakennettu paljon, mutta onko lähtenyt aivan käsistä?

Koh Bulon Leestä olisi kiva kuulla myös jotain, ilmeisesti varsin rauhallinen pikku saari? Osaatteko suositella muita rauhallisia ja rentoja saaria tuolla suunnalla?

Tänks!