Kuinka hoitaa työpuhelut ulkomailla olon aikana?

(Luettu 6568 kertaa)

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Olen lähdössä 3 kk:ksi Espanjaan, mutta mukaan tulee (valitettavasti) työpuhelin, johon täytyy vastata ja josta täytyy soitella pääasiassa Suomeen sekä hoitaa tekstarit puolin ja toisin. Kustannusten kurissa pitämiseen pitäisi löytää jokin keino. HotCom ja Cubio soitonsiirtopalvelut eivät tule kysymykseen, sillä asiakkaiden on voitava soittaa tuttuun numeroon ilman, että mistään käy ilmi, että puhelu otetaan vastaan ulkomailla. HolidayPhonessa puolestaan ei voi ottaa vastaan tekstareita, elleivät ne tule vastausviestinä jo itse lähettämääsi viestiin. Mikä neuvoksi!

Jos muuta ratkaisua ei löydy, lienee pakko vaan pyrkiä minimoimaan itse soittaminen ja vastata puheluihin mahdollisimman kuuliaisesti, ettei joutuisi itse soittamaan perään. Mahtaako millään suomalaisella/espanjalaisella operaattorilla olla ulkomaantaksat alle eurotariffin vai noudattavatko kaikki tasan tarkkaan ylintä sallittua taksaa? Jos löytäisin suomalaisen operaattorin, jolla on muita halvemmat puhelut, mihin kaikkeen se vaikuttaisi; vastaanottomaksu? soittaminen? eli mikä menee suomalaisen ja mikä roamingoperaattorin taksalla? Alkaa vähän olla jo pää sekaisin, kun on koko päivän surffaillut :D
« Viimeksi muokattu: 24.08.2011, 17:49:05 kirjoittanut Mampu »
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Vs: Kuinka hoitaa työpuhelut ulkomailla olon aikana?
« Vastaus #1 : 29.08.2011, 22:44:06 »
Entas puhelunsiirto vaihtoehtona? Tyopuhelimesta skype in numeroon, ja siita siirto muutamalla sentilla/min espanjalaiseen numeroon.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #2 : 29.08.2011, 22:52:32 »
Eikai se soittelun välttely niin autuaaksi tekevä juttu ole kun joudut myös vastatessa maksamaan itse osan puhelusta.. soittaja maksaa vain mitä se maksaisi soittaa Suomessakin.
Lähtisin selvittelemään voip-vaihtoehtoja
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 30.08.2011, 08:01:27 »
Soitonsiirtoon perustuvissa ratkaisuissa (HolidayPhone, Hotcom ym) on se ongelma, että tekstiviestit eivät tule perille, kun puhelu  siirretään palveluntarjoajan lankanumeroon.

Ulospäin soittamisessa tuntuisi ankaran vertailun perusteella olevan halvin vaihtoehto jokin kortti, joka vastaa Suomessa käytössä olevia eri tahojen tarjoamia etunumeroita (esim 99577, jolla Suomesta Espanjaan soittaessa veloitus on 14 snt/min). Valikoimaahan on vaikka kuinka http://www.lastarjetas.com/consultaTarifas.jsp?PAISES=167&ORDERBY=G , mutta mikähän numero vastaajalle mahtaa näkyä??? Moni kun ei vastaa ulkomaisista numeroista tuleviin puheluihiin, ei myöskään tuntemattomaksi asetettuihin. Tällaista korttia käyttäessä hoitaisi itselle päin tulevat puhelut vastaamalla ja siten maksamalla vastaanottomaksun ja itse ulospäin soittaessa käyttäisi jotain näistä korteista.

Osaako joku vielä sanoa, onko millään operaattorilla eurotariffin alittavia hintoja vai ovatko hinnat EU:n sisällä käytännössä kaikilla samat?

Täytyy vielä perehtyä noihin VOIP-vaihtoehtoihin.
-Epiktetos-

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.08.2011, 04:55:50 »
Ei firmalla kovin hyvin mene, jos on noin pienestä kiinni. Omat ja firman rahat erotetaan ja firma maksaa ne laskut mitä sitten tuleekin. Kilpailutus on järkevää, mutta siinä vaiheessa, kun siitä tulee ongelma, niin se ei enää kannata. Pitäähän yrittäjän tähänkin käyttämälle ajalle asettaa hinta.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 31.08.2011, 08:32:49 »
Silloin kun on itse yrittäjä, ovat omat ja firman rahat aika lähellä toisiaan, vaikka erillään ovatkin :) Ja miettimällä tällaisetkin kulut ja toimintatavat tarkasti, voi karata talveksi lämpimään... Halvat puhelut kun eivät ole riittävä syy jäädä Suomen pakkasiin, jos pienellä miettimisellä voisi olla toisin. ;D
-Epiktetos-

Bulkhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 31.08.2011, 10:00:41 »
Jos ei ole varaa vastata puheluihin ulkomailla niin ehkäpä olisi syytä tehdä enemmän sitä massia ennenkuin haaveilee ulkomaanmatkasta.

Onkohan koko aihe trolli?
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 31.08.2011, 13:05:56 »
Hommahan tietenkin riippuu puhelujen määrästä
Jos soittaa 15min joka arkipäivä niin tuohan tekee 160eur/kk, ei minusta kovin paha.
Jos taas soittaa 2h joka arkipäivä niin puhutaan jo lähelle 1300eur/kk, ja tämä jo kirpaisee pahasti.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 31.08.2011, 14:29:08 »
Kiitos asiallisesta kommentista :) Juuri siitä on kyse.
-Epiktetos-

Silversurfer

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.09.2011, 13:06:59 »
Eiks tuo nyt Skypellä pitäis ainakin jonkin verran helpottua. Saat valittua oman numeron sinne, eli kun soitat skypellä niin se sun numero näkyy ihan normisti vastaajalle. Jo tosiaan eiköhän toi vastaaminenkin onnistuisi tuon puhelunsiirron avulla kuten aikaisemmin mainittiin.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 01.09.2011, 19:15:26 »
Yritin tutkia noita skypen vaihtoehtoja, mutta täytyy myöntää, että putosin kärryiltä. Jos joku jaksaa selittää kädestä pitäen, kuinka tuo oma numero -homma menee, olen tosi kiitollinen. Erilaisia maakohtaisia listoja silmäillessä tosin huomasin, että Espanja yllättäen puuttuu listoista  ???

Saat valittua oman numeron sinne, eli kun soitat skypellä niin se sun numero näkyy ihan normisti vastaajalle.
Siis ihan oma suomalainen kännykkänumeroniko?
-Epiktetos-

Silversurfer

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 08.09.2011, 13:24:07 »
Saat valittua oman numeron sinne, eli kun soitat skypellä niin se sun numero näkyy ihan normisti vastaajalle.
Siis ihan oma suomalainen kännykkänumeroniko?

Jep, eli pystyt valitsemaan sen numeron joka sitte näkyy vastaajalle. Sun kännykkään tulee skypestä tekstari jolla sun pitää todentaa tuo numero, ettei tule mitään väärinkäytöksiä. Syötät siitä jonkun koodin sitten skypeen ja homma selvä.

Eli teet tilin sinne ja sitte account - display this number when I call phones.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #12 : 08.09.2011, 14:05:46 »
Vastaanotettavat puhelut:
Soitonsiirto työnumerosta hotcomin soitonsiirtopalveluun (http://hotcom.fi/services.htm) ja siitä edelleen paikalliseen numeroon.

Soitettavat puhelut:
Normaalisti työpuhelimella.

Tekstarit:
Normaalisti työpuhelimella.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 14:07:48 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 09.09.2011, 08:21:16 »
Hotcomin kautta vastaaotettavissa puheluissa on se ongelma, että jättää saapuvat tekstarit matkan varrelle. Eli kun puhelu käy Hotcom-lankanumeron kautta, tekstarit eivät välity :(
-Epiktetos-

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 09.09.2011, 13:09:22 »
Hotcomin kautta vastaaotettavissa puheluissa on se ongelma, että jättää saapuvat tekstarit matkan varrelle. Eli kun puhelu käy Hotcom-lankanumeron kautta, tekstarit eivät välity :(

Mutta juurihan kirjoitin, että tekstarit normaalisti työpuhelimella. Eivät ne minkään hotcomin kautta silloin kulje.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 09.09.2011, 16:42:39 »
Jos siirrän työkännykän puhelut hotcomin lankanumeron kautta, tekstaritko tulevat silti perille? Saunalahdella näyttäisi olevan tekstarisiirto erikseen, mutta DNA:lla ei taida olla.
-Epiktetos-

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 10.09.2011, 03:14:20 »
Jos siirrän työkännykän puhelut hotcomin lankanumeron kautta, tekstaritko tulevat silti perille?

Kyllä. Soitonsiirto vaikuttaa ainoastaan puheluihin.