Ekaa kertaa yksin Pariisin ja Tokion kentillä

(Luettu 3077 kertaa)

ZephyrStar

• Aloittelija
    • Profiili
Ekaa kertaa yksin Pariisin ja Tokion kentillä
« : 28.08.2011, 21:09:15 »
Moi!

Toivottavasti ei haittaa nyt uuden aiheen aloittaminen tänne ja toivottavasti jollakin löytyis aikaa mun tyhmiin kysymyksiin. Olen ennen kiertänyt vain Euroopan, Keski-Euroopan pieniä maita ja niitäkin muiden ihmisten matkassa. Nyt täytyisi selviytyä itse Japaniin asti! Koulun työssäoppimismatkalle, minne koulu minua oikein pyysi lähtemään. Välillä on innostus ollut on-off-on, kun koulu on niin paljon hämmentänyt asioita. Mutta mitäs olette mieltä kouluni varaamista lentolipuista, riittäkö ajat ja varsinkin kun Pariisinkin kenttä on ihan uusi tuttavuus, enkä ole ennen joutunut koneen vaihtoonkaan.

Mulle saa tosiaan vääntää kaikki asiat rautalangasta! Ja hei, olen vasta 17-vuotias niin ymmärtäkää etten ole matkustanut yhtä paljon kuin te! ;) Olen kyllä valmis muuten matkaan, henkisesti olen kyllä jo riittävän vanha.

Eli lentoaikataulu on:

Helsinki-Pariisi CDG

Pariisi-Tokio Narita (vaihtoaika 2h)
(Lates check-in on tähän merkitty, eikai siellä tarvii sellaisia tehdä enää vai?)
Terminaali 2E -> Terminaali 1

Tokio-Sapporo (vaihtoaika 2h)
Terminaali 2 -> Terminaali D

Paluumatka Amsterdamin kentällä missä 2 tuntia kanssa aikaa. Se on ilmeisesti selkeä kenttä.
Eli jos noilla kentillä liikkuneet voisi vähän avittaa, niin olisin turvallisempi olo lähteä :) Terminaalit pitää vaihtaa bussilla? Missä ajassa ne liikkuu toisiin terminaaleihin. Onko passintarkastuksia jne? Tiedän että vaihtoajat on lyhyitä, mutta pienikin apu varmasti helpottaa sitä siirtymistä sitten kun tietää asioista.

KIITOS kaikille jotka viitsii auttaa! (: Ja viimeinkin sain aikaiseksi liittyä tänne foorumista, sivusta olen ennen seuraillut! (:
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011, 21:11:10 kirjoittanut ZephyrStar »

kasasagi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Ekaa kertaa yksin Pariisin ja Tokion kentillä
« Vastaus #1 : 29.08.2011, 16:56:04 »
Lähteehän tuo Tokio-Sapporo lentosi myös Naritan kentältä? Jos joudut siirtymään Tokiossa ensin Naritasta Hanedan kentälle, taitaa aika mennä liian tiukalle (jo siirtyminen kestää vähintään puolitoista tuntia).

Jos saavut Naritaan ja myös jatkolentosi lähtee sieltä, niin sitten ei varmaan mitään hätää. 

Naritan terminaalien välinen bussi vaikuttaa kulkevan päiväsaikaan ~10 minuutin välein, ja matka vie sekin kymmenisen minuuttia. Amsterdamin kentällä välimatkat on käveltävissä.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.08.2011, 18:19:02 »
Paris CDG on useimpien mielestä maailman rasittavin kenttä, joten kannattaa henkisesti valmistautua jyräämään se sellaisella tappoasenteella läpi siten että ei jää muiden jalkoihin. Sen jälkeen Tokio todennäköisesti herättää tunteen että on siirtynyt sivistyksen pariin  :)

En noiden terminaalisiirtymien sujuvuudesta tiedä, mutta kaksi tuntia kummassakin on toki ihan jees. Ruumaan menevään laukkuun ei kannata pistää mitään arvokasta tai sellaista mitä tarvitsee parina ekana päivänä, saattaa jäädä Ranskaan ja tulla perässä  :D
Amsterdam ja 2 tuntia toki piece of cake.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.08.2011, 23:47:16 »
Pariisin lentokenttien nettisivuilta löytyy aika hyvä ja selkeä opas vaihtoihin:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/guide-connection-flight/

Minusta CDG on mainettaan parempi. Toki matkatavaroita tuntuu siellä katoavan varsinkin vaihtojen yhteydessä, mutta muuten minulla ei ole siellä koskaan ollut isompia ongelmia.

Tsemppiä! :)
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

ZephyrStar

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 05.09.2011, 22:02:40 »
Okei, kiitos vastauksista! :)

Lennot on tehty samalla varauksella, eli onko siis niin että jo Helsingistä virkailija voi check innata minut Tokion lennolle, vai täytyykö Pariisissa tehdä uusi Check in? Pariisin lento on siis Air Francen ja Tokion ja Sapporon lennot Japan Airlinesin. Täytyykö matkalaukku ottaa ulos Pariisissa? Kiitos vastauksista jos joku osaa auttaa! (: Miten homma toimii selkeästi selitettynä? Menen pariisissa koneesta ulos, bussiin, joka vie terminaaliin? Onko passintarkastuksia jne?

Tälläviikolla ois sitten jo lähtö, jänskättäähän tuo hieman :)

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.09.2011, 06:31:31 »
Okei, kiitos vastauksista! :)

Lennot on tehty samalla varauksella, eli onko siis niin että jo Helsingistä virkailija voi check innata minut Tokion lennolle, vai täytyykö Pariisissa tehdä uusi Check in? Pariisin lento on siis Air Francen ja Tokion ja Sapporon lennot Japan Airlinesin. Täytyykö matkalaukku ottaa ulos Pariisissa? Kiitos vastauksista jos joku osaa auttaa! (: Miten homma toimii selkeästi selitettynä? Menen pariisissa koneesta ulos, bussiin, joka vie terminaaliin? Onko passintarkastuksia jne?

Tälläviikolla ois sitten jo lähtö, jänskättäähän tuo hieman :)

Tervetuloa palstalle!

HEL-Pariisi väli lennetään Finnairilla, vaikka lippu olisikin kirjoitettu AF:n kiintiöstä. Jos laukut on laitettu perille asti Sapporoon ja olet saanut boarding passit Seutulassa, ei sinun tarvitse tehdä tsekkausta/noutaa laukkuja hihnalta ennen lopullista määränpäätä.

Pariisissa on passintarkastus, koska se on EU:n ulkoraja sinun tapauksessasi. Kannattaa hoitaa siirtyminen oikeaan terminaaliin ja rajamuodollisuudet heti alta pois, niin ei tarvitse jännitellä kun on jo lähtöportti näkyvillä.

CDG ei ole niitä miellyttävimpiä kenttiä (varsinkaan, jos ei tykkää ranskalaisista, enkä nyt tarkoita niitä perunoita) mutta kyllä siellä kaikki sujuu. Kuten jo mainittiinkin, älä pakkaa mitään, mitä tarvitset välttämättä matkallasi, ruumaan menevään matkalaukkuun.

Turha jännittäminen pois ja nauti matkastasi!

Olet varmasti matkustanut ihan yhtä paljon kuin valtaosa pallislaisista  ;D
I'm just one happy camper!

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.09.2011, 09:20:26 »
HEL-Pariisi väli lennetään Finnairilla, vaikka lippu olisikin kirjoitettu AF:n kiintiöstä. Jos laukut on laitettu perille asti Sapporoon ja olet saanut boarding passit Seutulassa, ei sinun tarvitse tehdä tsekkausta/noutaa laukkuja hihnalta ennen lopullista määränpäätä.

Sellainen korjaus, että Japanissa pitää laukut hakea ja viedä tullin läpi maahantulokentällä, eli Naritassa. Naritasta en ole suoraan jatkanut koskaan, mutta Osakassa (Kansai) ainakin jouduin viemään tavarat jatkolennon checkin/baggage drop tiskille. Ei siis edes mitään sellaista jättöhihnaa, kuten jenkkikentillä. Sinänsä homma hoitui kyllä ihan näppärästi.