Kampaajalle/parturiin reissulla

(Luettu 17806 kertaa)

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kampaajalle/parturiin reissulla
« : 07.10.2011, 16:18:48 »
Olisi hauska kuulla ihmisten kokemuksia parhaista/kauheimmista parturointikokemuksista, samaten jos jollakin on antaa vinkkiä paikoista, joissa ehdottomasti kannattaa käydä karvojansa siistityttämässä.

Omat kokemukset ovat esim. että Thaimaassa ei kannata mennä siihen paikkaan, jossa kutrit kynitään partakoneella ja  että Jenkeissä "vaalea" voi tarkoittaa samaa kuin keltainen.

Nyt haluaisin vaan tietää, että onko Roomassa kenties jokin hyvä kampaamo, jossa voitaisiin suomalainen kuontalo laittaa kohtuuhintaan suht' tyylikkääksi.
Kotiin on moni kuollut.

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
Vs: Kampaajalle/parturiin reissulla
« Vastaus #1 : 07.10.2011, 18:03:19 »
Oi, hyvä aihe!

Paras parturointikokemus on Singaporesta Changin lentokentältä. Vaihtoa odotellessa kävi aika pitkäksi, joten päätin hyodyntää hukka-ajan ampaisemalla airsidella olevaan kampaamoon. Alle viidellä eurolla taituroi setä tyylikkäimmän japanilaisen hiustenleikkuun, mitä tässä kuupassa on koskaan ollut. Siihenkin aikaan Suomessa sai pulittaa naisten hiustenleikkuusta vähintään neljäkymmentä euroa.

Kauhein kokemus oli jossain Borneolla, kun siippa halusi kokeilla rantakadulla olevaa parturisalonkia. Partaterä oli teroitettu viimeksi joskus Korean sodan aikaan, joten höyläyksestä tuli pitkä, tuskallinen ja verinen...Parturi vielä puhdisti karvat partaterästä syljellään, jolloin viimeistään alkoivat nousta hiukset pystyyn kun kelailimme, että minkänumeroinen hepatiitti tästä kokeilusta vielä tarttuu tuliaisiksi 8-(

Laeppae

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 07.10.2011, 18:47:16 »
Itse tykkään vertailla eri maiden parturikokemuksia eli käyn aina parturissa, kun hiukset on vähänkin kasvaneet... yhtään huonoa leikkuuta en ole saanut, mutta parhaimmat hiustenleikkuut on ehkä olleet Intiassa/Nepalissa, jossa pilkkahintaan saa siistin hiustenleikkuun ja joskus jopa ylävartalohieronnan pientä lisämaksua vastaan mukaan. Egyptissä myös tekee muslimit aika siistiä jälkeä! Tosin erehdyin antamaan luvan kulmakarvojen siistimiseen jollain langalla... ja se teki hieman höpöä!
IG: laeppae

haaja

• Reissaaja
    • Profiili
    • https://www.joh.fi
« Vastaus #3 : 07.10.2011, 19:10:02 »
Kerran olen Thaimaassa käynyt parturissa ja ei mitään valitettavaa. Hinta oli luonnollisesti edullinen.

Pius

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.10.2011, 19:42:05 »
Rooman partureista ei ole valittamista. Leikkaus on aina ollut hyvä ja hinta halvenpi kuin Suomessa. Istanbulissa olen käynyt parturissa, mutten käy uudestaan, ennenkuin osaan edes vähän turkkia. Ei onnistu mun hiuksilla. Haluavat leikata liian lyhyiksi.
fatti non foste a viver come bruti,
ma per seguir virtute e conoscenza.

Pakoputki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.10.2011, 20:08:17 »
Bangkokissa kävin kampaajalla ja tuli kyllä hyvää jälkee. Alle neljällä eurolla leikkasivat kerroksittain, föönasivat ja otsatukastakin tuli hyvä, vaikka monesti Suomessaki leikkaavat sen huonosti. Kaiken lisäks bongattiin meidän lempilehden (jota ei todellakaan löytäny joka paikasta) uusin numero sieltä ja saatiin sekin mukaamme  :D

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.10.2011, 20:38:38 »
Mun kampaajakokemukset Bangkokista on kymmenen vuoden takaa. Asuin silloin ns. syrjäkylällä, joten tilat ei välttämättä olleet ihan trendiosastoa, mutta hommansa ne osasivat. Hiukset pestiin niin, että asiakas pritsille makaamaan, pesuvati pään alle ja siitä sitten. Hintaan kuului myös päähieronta, joka oli kyllä kauniisti sanottuna kovaotteista meininkiä.

Mutta sitten tämä kokemus Krabilta. Mun olis pitänyta tajuta, että nyt en ole ihan parhaissa käsissä, kun kampaamon johtajarouva tuli itse leikkaamaan mun hiuksia ja siinä tullessaan komenteli alaisiaan aika jyrkkään sävyyn. Tajusin vasta myöhemmin, että siinä oli kaikki hermostuksen merkit nähtävissä. Lopputulos oli varsinaista kissa se hiirelle takkia ompeli -jälkeä, jota sitten korjailtiin Suomessa vielä urakalla. Pituus oli sitä luokkaa, että ei tarvinnut hetkeen käydä parturoitavana.

Olen ollut aika rajoittunut kampaajieni suhteen Suomessa (kaksi vakikampaajaa yli kymmenen vuoden aikana), mutta nyttemmin olen tullut siihen tulokseen, että hiukset ovat uusiutuva luonnonvara ja voi saada jotain todella uutta ja hienoa, kun menee leikkuuseen maailmalla. Suomessa se yksi vallitseva trendi on usein tosiaan vallitseva.
Kotiin on moni kuollut.

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.10.2011, 01:19:44 »
Delhissä hiusten lyhyeksi ajelu maksoi euron - ei valittamisen aihetta.

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #8 : 08.10.2011, 08:44:45 »
Käyn aina reissussa parturoimassa kuontaloni. Kiinassa/Honkkarissa ei vaan aina oikein mene nappiin, kun yleensä vääntävät sellaisen "kiinatukan", tosin päähieronta ja pesu korvaa vahingot.

Edullisin kokemukseni oli Kantonissa, kun tunnin käsittelyn jälkeen hinnaksi muodostui 45 räpylää. Annoin kasöörille satasen, josta sain takaisin 50, 4x10 ja 2x5. Kiitin kauniisti ja painelin kadulle  8)
I'm just one happy camper!

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #9 : 08.10.2011, 14:30:05 »
Edullisin kokemukseni oli Kantonissa, kun tunnin käsittelyn jälkeen hinnaksi muodostui 45 räpylää. Annoin kasöörille satasen, josta sain takaisin 50, 4x10 ja 2x5. Kiitin kauniisti ja painelin kadulle  8)

Ehh, vakavissaan? Myönnetään että itsekin olen joskus saattanut vihellellen tunkea taskuuni jonkun neljän koon supermarketin kassan väärin laskemat vaihtorahat...mutta sä siis kusit silmään köyhän maan minimituloista pienyrittäjää, joka luultavasti tekee 16-tuntista päivää? The mind boggles.

kimmo

• Himoreissaaja
  • kimmonreissut.wordpress.com/
    • Profiili
    • kimmon reissut
« Vastaus #10 : 08.10.2011, 15:29:32 »
Käyn aina riessuilla ja useasti. Tapana on ajattaa sivuilta ja takaa malli "zero". Halpaa kuin saippua.
Omat parturointikokemukset esim. Kambodzassa ja Vietnamissa ja ihan OK.

The Journeyman, because I can  - World trips since '83

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #11 : 08.10.2011, 18:40:33 »
Edullisin kokemukseni oli Kantonissa, kun tunnin käsittelyn jälkeen hinnaksi muodostui 45 räpylää. Annoin kasöörille satasen, josta sain takaisin 50, 4x10 ja 2x5. Kiitin kauniisti ja painelin kadulle  8)

Ehh, vakavissaan? Myönnetään että itsekin olen joskus saattanut vihellellen tunkea taskuuni jonkun neljän koon supermarketin kassan väärin laskemat vaihtorahat...mutta sä siis kusit silmään köyhän maan minimituloista pienyrittäjää, joka luultavasti tekee 16-tuntista päivää? The mind boggles.

Mä ketään kussut silmään. Otin vaan kiltisti vaihtorahat vastaan.  Ehkä sunkin pitäisi vähän matkustaa, niin tietäisit? You win some you loose some.

Edit. Typo
« Viimeksi muokattu: 08.10.2011, 18:44:51 kirjoittanut HKG »
I'm just one happy camper!

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #12 : 08.10.2011, 22:37:41 »
2 kuukauden reissun jälkeen päätin käydä Damaskoksessa Syyriassa hieman siistiytymässä parturissa. Tukanleikkuun sijasta otin kuitenkin parranajon. Liikettä pitivät pienessä kopissa vanhan kaupungin laidalla ilmeisesti isä ja poika ja pääsin nuoremman syyniin. Hieman hirvitti kun kaivoivat terävän partaveitsen esiin, mutta käsittely oli varmaa ja ammattitaitoista. Yksi elämäni mukavimmista parranajoista ja jälkikin oli erinomaista. :) Hintaa en muista, mutta edullinen oli.
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #13 : 08.10.2011, 22:54:03 »
Mä ketään kussut silmään. Otin vaan kiltisti vaihtorahat vastaan.  Ehkä sunkin pitäisi vähän matkustaa, niin tietäisit? You win some you loose some.
No, toisilla on myös ulkomailla mielessään periaate, ettei se, että joku muu tekee väärin oikeuta sitä, että itse tekee väärin...

Sulo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 09.10.2011, 12:53:10 »
Käyn Suomessakin tosi harvoin kampaajalla, mutta viime reissussa meni hermo pitkiin hiuksiin ja marssin kampaajalle Saigonissa, myöhemmin Siem Reapissa ja vielä reissun päätteeksi Bangkokissa. Tulos oli vallan ihastuttava, paitsi vihertävä sävy tukassani jonka saivat aikaan Siem Reapissa :D

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 09.10.2011, 22:05:07 »
Turkissa oli oikein miellyttävä kokemus. Herrasmies käytti vanhan ajan partahöylää ja Efestä sai nauttia toimituksen ajan. Hintaa en tarkkaan muista, mutta eihän se montaa euroa ollut. Yhteistä kieltä ei tietenkään myöskään ollut, mutta eleillähän nämä asiat selvitetään.

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 09.10.2011, 23:26:31 »
Itse kävin Ulan Batarissa, Mongoliassa kampaajalla ja kampaamo oli kaunis ja siisti.
Ajattelin, että kyllä voin tuon 15 e maksaa hiuksieni värjäämisestä.

Tuloshan oli aivan hirveä ja kampaaja yritti korjata väriä 2 kertaa.
Lopputuloksesta maksoin n. 10 euroa ja lähdin itkien pois kampaamosta,
mutta kokemus sekin!

aessae

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 10.10.2011, 09:26:07 »
Chiang Maissa kävin vanhan herran kotipihallaan pitämässä parturissa, tuoli katoksen alla ja leikkausvaihtoehdot olivat "medium" tai "short". Hyvää jälkeä tuli, vaikka papalla selvästi hieman kyrsi meikäläisen pyörteet tuolla kuontalossa, jotka vetää lettiä noin kymmeneen eri suuntaan kämmenen alalla. Hinta tais olla euron verran, menen toistekki jos paikalle eksyn!

italy

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 12.02.2013, 22:37:38 »
Italiassa on suomalainen kampaaja Janita joka on siistinyt hiukseni ja laittanut kampausta aina kun olen Roomassa piipahtanut. Monesti en ole kerennyt kampaajalle ennen matkaa ja kokoukset venyneet pitkiksi ja olen varannut ajan sitten vasta viime tipassa. Pelastanut minut monesti ja oikein herttainen kampaaja.

facebookin kautta taisin alkujaan bongata ja sivu taitaa olla tuo

http://janitahelova.wix.com/janita-helova

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.02.2013, 22:45:59 »
Italiassa on suomalainen kampaaja Janita joka on siistinyt hiukseni ja laittanut kampausta aina kun olen Roomassa piipahtanut. Monesti en ole kerennyt kampaajalle ennen matkaa ja kokoukset venyneet pitkiksi ja olen varannut ajan sitten vasta viime tipassa. Pelastanut minut monesti ja oikein herttainen kampaaja.

facebookin kautta taisin alkujaan bongata ja sivu taitaa olla tuo

http://janitahelova.wix.com/janita-helova

Moi Janita. Nyt haiskahtaa ihan vähäsen mainokselle. ;D