Kampaajalle/parturiin reissulla

(Luettu 17825 kertaa)

Arachne

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Kampaajalle/parturiin reissulla
« Vastaus #20 : 12.02.2013, 23:45:37 »
Italiassa on suomalainen kampaaja Janita joka on siistinyt hiukseni ja laittanut kampausta aina kun olen Roomassa piipahtanut. Monesti en ole kerennyt kampaajalle ennen matkaa ja kokoukset venyneet pitkiksi ja olen varannut ajan sitten vasta viime tipassa. Pelastanut minut monesti ja oikein herttainen kampaaja.

facebookin kautta taisin alkujaan bongata ja sivu taitaa olla tuo

http://janitahelova.wix.com/janita-helova

Moi Janita. Nyt haiskahtaa ihan vähäsen mainokselle. ;D

Itsekin kerran kävin Roomassa ja siellä kadulla oli mainos jossa alareunassa luki "suomalainen kampaamo", liekö ollut sama paikka. :D
Dio ha tolto la parola al cavallo per non mettere in difficoltà l’uomo

maailman ääni liian voimakas on
 olen levoton

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 19.02.2013, 10:38:35 »
Kahden kuukauden Siperia-Mongolia-Kiina-reissulla alkoi kuontalo ahdistaa Pekingissä ja menin paikalliseen parturiin. Se sijaitsi toimistorakennuksen vieressä ja näytti aivan samalta välineineen kuin koti-Suomessa. Kaikki meni hienosti, mitä nyt en kovin täsmällisiä ohjeita pystynyt antamaan. Hinta 10 juania (1 €).

Ollessani Pietarissa vaihto-opiskelijana keväällä 2005 tuli käytyä useampiakin kertoja parturissa. Sama ongelma - suulliset ohjeet leikkauksesta jäivät melko vaatimattomiksi. Noin 5 euroa oli yleinen hinta.

Liettuassa Kazlų Rūdan pikkukylässä iski jälleen ahdistus ylikasvaneista hiuksista ja paukkasin paikalliseen kirpyklaan. Työntekijä saattoi hiukan ihmetellä, mistä tuo kielitaidoton asiakas oikein pelmahti. ;D Kaunasiin on matkaa noin 50 km eikä paikkakunnalla ole mitään erityistä nähtävää. Jonkin verran tuli taas venäjäksi yritettyä, mutta onneksi hiusten lyhentäminen on suhteellisen yksinkertainen toimenpide.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013, 10:40:15 kirjoittanut Jouni »
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 19.02.2013, 11:37:21 »
Olen kokeillut onneani Chilessä kahdessa eri paikassa, kummassakin kaksi kertaa sekä kerran Sri Lankalla.

Chilessä toinen kampaaja oli erinomainen, mutta varsinkin toisella kerralla kallis(=Suomen hinnoissa). Toinen kampaaja puolestaan aivan kökkö, kyni hiukseni molemmilla kerroilla ihme rekkistyyliin ja toisella kerralla kun pyysin värjäämään koko tukkani tyvikasvun väriseksi (vaaleanruskea/maantienharmaa, aika lähellä vaaleata ja muu tukka blondiksi vedetty) tämä vetäisi tukan ihme tummanruskeaksi, aavistuksen punertavaksi ja selitti koko ajan kuinka hänen omat hiuksensa ovat oikeasti hyvin vaaleat vaikka tumma tyvikasvu paistoi. Outo tyyppi, ja minä vielä oudompi kun menin sinne kahdesti!!  :o Tuo toinen väri haalistui vielä aivan järjettömän nopeasti ja hän olisi kyllä sitten korjannut sen kun menin sitä pari viikkoa myöhemmin esittelemään, mutten enää ehtinytkään korjaaviin toimenpiteisiin... Ehkä hyvä niin.  ;D

Sri Lankalla Negombossa kävin mukavan kampaajatytön luona. No, lopputuloshan oli aluksi ihan mitä sattuu, eli oranssinkeltainen tyvikasvu, mutta kun sanoin ettei tämä nyt ole aivan mitä pyysin, hän jatkoi nätisti vaaleiden raitojen laittamista. Pari päivää hiukset olivat kyllä aika oudon näköiset, mutta nyt monet kaverini Suomessa ovat kehuneet väriä kovasti, se jotenkin tasoittui?!

Herba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 19.02.2013, 17:14:22 »
Kambodzan Sihanoukvillessä kävin parturikatoksessa siistimässä päätä. Yksi parhaista parturikokemuksista, nuori mies leikkeli varman oloisesti ja lopputulos miellytti kovasti vaikken esittänyt mitään toiveita etukäteen. Välillä naurettiin katoksessa eestaas lentävälle ja meihin törmäilevälle linnunpoikaselle. Maksoin kaksi tai kolme dollaria.
Ruisleipää ja lakipykäliä, somisteita ja virallisia päätöksiä

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 20.02.2013, 12:27:36 »
Kuva halutusta hiusmallista kännykän muistissa ei paina mitään ja lisää onnistumisen todennäköisyyttä huomattavasti riippumatta siitä, missä hiuksiaan leikkauttaa. Mä vien tutullekin parturille usein kuvan, koska asioiden selittäminen parturitermein ei ole aina helppoa.

kikkomaen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 20.02.2013, 12:43:28 »
Täällä Filippiineillä tulee kerran viikossa käytyä parranmuotoilussa ja sitten satunnaisesti hiuksia siistitään siihen kylkeen. Miesten hiustenleikkuut lähtee 40 peson tuntumasta (+ tippi 10php), eli eurolla saa tippeineen puolen tunnin käsittelyn ja hartiahieronnan.

Lähes kerran kerrasta oon ollu tyytyväinen, mitä nyt kaulasta joskus vähän verta tihkuukin.

nonouska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : 21.02.2013, 09:04:52 »
8 kk olin antanu tukan kasvaa siilistä pitkäks kiharaks, ja Mumbaissa päätin sitte kävästä vetäsemässä mohikaanin ittelleni. Selittämällä ja ääntelemällä miekkonen ymmärsi mitä haluan, ja puhu se kyllä jonnin verran englantiakin. Lopputuloksesta tuli täydellinen, ja vanhat papparaiset pysäyttelivät ottamaan valokuvia kanssani, koska näytin kuulemma joltain kuuluisalta krikettipelaajalta...
Pari euroo maksoin omasta keikastani, mies veti ylihinnat ja suuttui, kun en halunnut vitosta sille antaa..

Mokkis-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #27 : 25.02.2013, 03:19:07 »
Intiassa kavin pari vuotta sitten parturissa, hiukan pelotti etukateen, eika mesta todellakaan ollut siisteimmasta paasta. Mietin hetkisen, paljonko minua kusetetaan tassa. Lopputulos oli ihan ok, pyysin leikkaamaan viela vahan lisaa ja nuori kundi leikkasi tooooodella varovasti pikkuriikkisen lisaa. Maksun hetkella luulin hanen sanoneen 50 rupiaa (n. 85senttia sen hetkisella kurssilla), ja totesin, etta sehan on oikein hyva hinta, halvempi kuin kelasin. Annoin satasen setelin ja kaveri pyysi pienempaa, lopulta han otti kadestani 20 rupiaa ja antoi vitosen takaisin. Toisin sanoen leikkuu maksoi 15 rupiaa, 25 eurosenttia, mielestani ei todellakaan kovin paha:D Silla hinnalla voisin Suomessakin lopettaa omien hiusten ajamisen ja ruveta kaymaan ammattiparturissa! Pari kuukautta myohemmin kavin Laosissa Vientianessa myos parturissa, tuolloin leikkuu maksoi minulle muistaakseni aika tarkalleen 2 euroa, ei kovin suuri menetys sekaan!

Dessembrae

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 25.02.2013, 04:18:42 »
Ecuadorissa kun kävin parturissa, hiukset leikannut nuori mies tuntui katselevan peilistä enemmän itseään, kuin minun päätäni. Välillä piti pienen tauon ja oikoi omia hiuksiaan. Mutta halpaa oli ja kuontalostakin tuli ihan kelvollinen.

Perussa olen käynyt pariin kertaan. Yhdellä kertaa ei mennyt ihan putkeen, kun täti leikkas pulsarit pois ja hiusten ja parran väliin jäi vähemmän tyylikäs aukko. Käskin sit poistamaan koko parran ja sekös masensi. Onneksi tuo tuppaa tulemaan nopeasti takaisin.

Veitsellä en antaisi ajaa partaani. Välineen steriiliydestä ei aina tiedä.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013, 04:21:51 kirjoittanut Dessembrae »
Kun synnyit, itkit ja muut hymyilivät. Elä elämäsi niin, että kun kuolet, muut itkevät ja sinä hymyilet.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 26.02.2013, 03:15:32 »
Toisin sanoen leikkuu maksoi 15 rupiaa, 25 eurosenttia, mielestani ei todellakaan kovin paha:D Silla hinnalla voisin Suomessakin lopettaa omien hiusten ajamisen ja ruveta kaymaan ammattiparturissa!

No miesten hiustenleikkuu ei nyt kummia maksa, mutta annas olla naisten kuontalon kuosiminen! Itse olen niin ikään lakannut käymästä kampaamossa, koska se on järjettömän kallista. Aina menee se 120-130 euroa, jos haluaa leikkuun ja hieman väriä. Kampaajat sanovat, että jos haluaa olla huoliteltu ja huomaavainen toisia kohtaan, pitäisi tämä tulonsiirto tehdä kampaajalle kuuden viikon välein. In your dreams!

Mitä olen vertaillut kampaamon hintoja maailmalla, Suomessa on ehdottomasti kalleimmasta päästä. Euroopan kalleimmassa kaupungissa, Lontossa, selviää puolella Helsingin hinnoista, samoin Ranskassa. Täällä Espanjassa hiustenleikkuu näyttäisi maksavan 5 euroa ja raidat 35 euroa.

Mikä siinä suomalaisessa saksen heiluttelussa maksaa?

Ei ainakaan laatu. Samaa yksitoikkoista ja tylsää leikataan joka puljussa. Ja yleensä joutuu hiustenpakkokasvatukselle muutamaksi kuukaudeksi, kun aina pätkästään liikaa väärästä kohtaan.

« Viimeksi muokattu: 26.02.2013, 03:18:20 kirjoittanut UsvaAuer »

reissuruuna

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 26.02.2013, 12:24:13 »
Kiinassa aikoinaan leikkasin pitkän tukan lyhyeksi. Jouduin kohtuullisen pitkään vakuuttelemaan, että todellakin haluan hiuksista eroon. Parturi hyvä ettei itkenyt samalla kun leikkasi. Pekingin kaduilla "hello lady!" huutelut loppuivat tämän jälkeen.

Kathmandussa kävin parturissa, joka innostui esittelemään suomalaisen ystävänsä passia, kun kuuli mistä maasta olen kotoisin. Ei mitään hajua miksi sillä oli jonkun Matin passi piirongin laatikossa. Niska & hartia hieronta ja rusauttelu johti pariksi päiväksi niin kipeään niskaan, ettei kunnolla pystynyt päätä kääntämään.

Thaimaassa joku parturin kaveri, joka hengasi liikkeessä, halusi antaa puhelinnumeronsa ja lähteä treffeille. En soittanut, kun ei ollut hirveän hemaiseva tapaus. Parturi otti ylihintaa.

Perus hyvän leikkauksen halvalla muistelen saaneeni ainakin Kiinassa, Laosissa ja Kambodzassa. Huonoimman Intiassa - kaveri katsoi mallia jostain mustavalkoisesta kuvasta, ei kuunnellut pyyntöjäni ja lopputulos piti käydä korjaamassa muutaman päivän päästä. Uudessa parturiliikkeessä sain kuunnella selvitystä parturilta ja sen kavereilta siitä, miten Pakistan on paska maa ja pakistanilaiset ihmiset oikeita paheellisuuden ruumiillistumia.

Paras tähän mennessä Georgiassa. Kaverilla oli ammattiylpeyttä ja leikkuu oli pikkutarkkaa puuhaa, johon kului about tunti. Puhui myös täysin sujuvaa englantia. Samalla sänki pois ja silti lopullinen hinta jotain viisi euroa.

olos

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #31 : 18.10.2013, 21:28:40 »
Intiassa 2008 30 rupialla sain parhaimmat leikkuut/parran sheivaukset/hieronnat mistään. Standardi oli kova useassa paikassa.

Thaimaassa Chiang Maissa yhden pimeän autotallin loppupäässä oli yksi huone missä vuoden alussa maksoi 80 bahtia tälle farangille. Mies ei saksiin koskenut ja osasi englantia sanat: "ok?, one two tree?". 2cm säteellä korvista olin kalju ja muutenkin oli vaihtelua pituudessa 3cm suuntaan ja toiseen.
Koh Changilla kun on hyvin turistoitunut maku niin siellähän tietysti englanniksi hommat hoituivat. En muista asiakkaita nähneeni viikkokausiin siellä joten tinkimiset sai jäädä ja 150b (vai 120?) maksoin.

Vietnamissa tänä vuonna en nyt ihan halvimmassa käynyt kun sovittuna aikana rupesivat "viiniä" maistelemaan niin eivät uskaltaneet leikata. Seuraavassa auki olevassa paikassa missä vastaanottivat ilman tulpahintaa oli taas kielimuuri vastassa. Kokemus oli melko karvaan puoleinen ja maksoin muistaakseni 40kVND.

Muita paikkoja ei nyt tule mieleen ja mies mallinen tukka on nyt kyseessä.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : 20.10.2013, 05:00:04 »
australiassa voi maksaa hiustenleikkuu suomea enemman. eras saksalaistytto kavi varjaamassa ja jotain se leikkeli ja en tieda  tarkkaan tyttojen hiustenhoidosta mutta muistan etta hinta oli yli 250 dollaria. paikkana kununurra western australia. ehka jostain isosta kaupungista sais halvemmalla.

olen pari kertaa leikannut Balin Kutalla hiukseni. kerran on nyljetty. seuraavalla kerralla ryostetty tupla hinta. nyt 2 kertaa kaynyt paikallisten kaverien suosimassa paikassa. leikkaa tosi nopeasti ja hyvin. joka kerta ottaa paketista uuden kertakayttoveitsen jolla rajaa niskan ja korvien takaa ja pularit.
vanhojen asiakkaiden hinta on 10 000 rupiaa. uusien 15 000 mutta maksan aina 20 000 koska olen tyytyvainen tulokseen ja haluan etta kaveri tekee hyvaa tyota jatkossakin :) Englantia eivat osaa. vaikka kielta hallitsenkin otan varmuuden vuoksi tyton mukaan antamaan parturille ohjeet etta tulee mieleinen.
taman hetken kurssilla eurolla saa noin 15 000 rupiaa. eli hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Bangkokissa viime helmikuun alussa odottelin lentoa kokopaivan baarissa istuen. muisti katosi sen jalkeen kun eraan neitosen kanssa join viskia... seuraavana aamuna lentokentan vessassa huomasin peilista etta hiukset oli kynitty illan aikana. jalki oli hyvaa etta ei tarvinnut valittaa mutta en todellakaan muista etta missa ja paljonko on maksanut :D
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013, 05:02:13 kirjoittanut Vaisjani »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #33 : 20.10.2013, 05:49:15 »
Viisi vuotta käyty samalla parturilla Cha amissa, myös manikyyri ja pedikuuri.  Pitääpi laittaa ladylle viestiä naamakirjaan tulosta.  Hinta on tietysti isompi farangilta mutta kivaa on. Halvin leikkaus maksanut 80 bahtia (eri paikka)

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 20.10.2013, 07:57:00 »
Kävin uusiseelantelaisessa parturissa. Ihan normaalinnäköinen laitos. Perusmukava tummaihoinen tyttö siinä leikkeli ja pakko oli jotain smooltolkkia sitten jauhaa. Kävi ilmi, että hän ei ole koskaan poistunut kotikaupungistaan. Ei niin kuin koskaan.

Tuo oli aika pelottavaa. Koko ajan ei voi eikä pidä reissata, mutta jos et koskaan ole käynyt missään. Hyvin kyllä leikkasi ja hommansa osasi ja pääsin pälkähästä.

muhooja

• Reissaaja
  • I dont know where im going but, im going on my way
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 20.10.2013, 11:04:30 »
mä kävin kokeilee onneani malesian penagissa, little india kaupungin osassa. siellä ainakin hommat hoitui todella helposti, ja oisinko maksanut edes 10myr eli reilu 2€. Palvelu oli todella asiallista ja äijä ajeli parran partaveitsellä vielä kaupan päälle! ja sen jälkeen hartiahierontaa muutamia minuutteja. :D olin todella tyytyväinen palveluun mitä sain. -shanti-

TatuS

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 21.10.2013, 07:30:38 »
Pari vuotta sitten viela Khanomissa asuessa kavin aina kuuro/mykalla parturilla.
Kasimerkein paastiin aina haluttuun lopputulokseen.
Parran hoylays ja hiusten leikkuu 80thb vakiasiakkaalle. Vieresta viela 30bahtin nuudelikeitto mukaan ja kampille peilin eteen ihailemaan uutta kuontaloa.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 22.10.2013, 09:35:26 »
On vaarallista menna parturiiin jossain tuntemattomassa ambomaassa. Thaimaassa ne naytti katalogista millai haluaisin hiukset leikkattavan. Lienee ilmiselvaa etta tulos ei ollut odotusten mukainen. Mut ne lisas geelia epatoivoisesti etta tulos olisi joten kuten sidettava. Noh, bonuksena sai kuitenkin hartiahieronnan :)

RT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 22.10.2013, 11:20:28 »
Yleensä ainakin pidemmillä reissuilla tulee käytyä parturilla. Kokemukset ovat olleet ainakin pääsääntöisesti mukavia ja tuloskin on ollut ihan hyvä.

Malesiassa tosin oli aika huvittavaa kun oltiin vaimon kanssa samaan aikaan jonkun ostoskeskuksen vähän suuremmassa parturi/kampaamossa, missä henkilökunta meni vähän paniikkiin, kun kaksi kiharatukkaista länkkäriä tuli asiakkaaksi.

Siinä pyöri sitten tukanpesijää, kampaajaa, leikkaajaa ja föönaajaa ympärillä. Mun tukkaa, mikä siis ei ollut mitenkään erityisen pitkä, pestiin, suoristettin ja föönattiin varmaan tunti ja sitten lopulta langanlaiha kampaajapoika leikkasi sellaisen aasialaisen pallokampauksen, mikä oli kieltämättä koomisen hirveä, melkein tuli tippa linssiin. Vaimo meinas kuolla tukahdutettuun nauruun, ei toki kehdannut nauraa parturissa.

No siitä otettiin ulkopuolella pari valokuvaa ja sitten menin käymään ostoskeskuksen vessassa ja vähän vettä tukkaan niin niin kiharat palasivat ja se oli ihan ok lopulta.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 23.10.2013, 04:00:56 »
On vaarallista menna parturiiin jossain tuntemattomassa ambomaassa. Thaimaassa ne naytti katalogista millai haluaisin hiukset leikkattavan. Lienee ilmiselvaa etta tulos ei ollut odotusten mukainen. Mut ne lisas geelia epatoivoisesti etta tulos olisi joten kuten sidettava. Noh, bonuksena sai kuitenkin hartiahieronnan :)

Happy ending olis kylla kruunannut tuon leikkuun. thaimaasta varmaan loytyy sellaisiakin partureita. haircut & blowjob salon :D