Hostelli Riosta

(Luettu 11000 kertaa)

Peittoni

• Aloittelija
    • Profiili
Hostelli Riosta
« : 02.07.2007, 22:21:44 »
Voisko joku antaa vinkkejä hostelleista joihin kannattaisi majottua Riossa (ei tarvitse olla halvin..) Vaatimuksena oma huone kahdelle ja mielellään oma suihku. Niin, ja suht. lähellä rantaa tietty! :D  Kiitos!

mayabee

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Rion hostelli
« Vastaus #1 : 05.07.2007, 21:28:47 »
Wawe hostelli on hyva. Henkilo kunta rentoo ja hyva sijainti n. 5min Ipaneman rannalta. Samalla kujalla loytyy 7 muuta hostellia, joten se on vahan niin kuin pieni saareke keskella Ipanemaa. Hintaa oli 40 rea, jos en vaarin muista.

Ipetor

• Aloittelija
    • Profiili
Hostelli Riosta
« Vastaus #2 : 18.07.2007, 11:42:47 »
http://www.stoneofabeach.com.br/

Toi oli ehkä koko matkan paras hostelli. Halpa, hyvä aamiainen ja kiva henkilökunta.

katrija

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - katrija[don't spam!]@hotmail.com
    • Profiili
Hostelli Riosta
« Vastaus #3 : 19.02.2008, 04:15:09 »
http://www.vilacarioca.com.br/

Hostel Vila Carioca sijaitsee Botafogossa. 3min kävelymatkan päässä Botafogon metro asemalta.
Metrolla pääsee 5minuutissa Copacabanalle ja 10 minuutissa keskustaan. Bussiyhteys lähikadulta myös suoraan Urcaan, eli sokeritoppavuoren juurelle. Busseilla pääsee kätevästi myös Lapaan ja Ipanemalle. Talo sijaitsee turvallisella vartioidulla kujalla.
Huoneet on ilmastoituja ja aamupala kuuluu hintaan. Lokkerit ja keittiökin löytyy perus hommeleina. Ekstrana taas pieni sisäpiha joka on aivan mieletön. Niin ja hillitty pieni nurkka baari.
Paikka on myös lapsiystävällinen!

Lähistöllä on pieni puisto Casa da Rui Barbosan yhteydessa ja ruoka kauppakin sekä pesula aivan vieressä.
Kujan risteyksessä on myös Botafogon paras mehu baari josta kannattaa kokeiyös toasteja (Queijo Quente esim!)

Itse olin töissä tuolla kuukauden 2008 alkuvuodesta ja asuin vuorotellen eri dormeissa :)

Suosittelen kaikille lämpimästi! Työntekijät ainakin on super
laatuluokkaa ;) hihi.

RiodeJaneiro

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - ota yhteys niin saat sen
    • Yahoo Instant Messenger - ask
    • Profiili
    • Sähköposti
Hostel Riossa
« Vastaus #4 : 19.02.2008, 17:24:03 »
Copahostel on uusi ja hyvä siisti edullinen majoitusvaihtoehto Copacabanalla.
Nyt Sinullakin on mahdollisuus saada suomenkielistä luotettavaa ja turvallista apua kaikissa mahdollisissa tilanteissa Rio de Janeirossa ollessasi ja matkasi suunnittelussa. Asun Riossa!

Sämpy

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Hostelli Riosta
« Vastaus #5 : 19.03.2008, 12:42:42 »
Ite olin myös tuolla Wawe hostellissa 2viikkoa. Rento meno, kaikinpuolin vaan hyvää sanottavaa paikasta. 

R_Dinamite

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.05.2008, 17:47:54 »
Itse suosittelisin Ipanemalla olevaa hostellia nimelta che lagarto.

Aivan huippu porukkaa tapasin siella ja iltasella jutusteltiin ja valilla lapalle bailaan porukalla.

Lisaksi lahella loytyy Ipaneman ja Leblonin rannat ja hyvia ravintoloita ja mehubaareja. Acai-"mehua" 50metrin kavelymatkan paasta, ja biistsille "aaltoja" katseleen 150 metria  :)

Ja lisaisin viela paikan nimeltan pousada favelinha botafogon laitamilla favelassa, jota paikallinen Andrea ja Holger saksasta pitavat. Huippu nakoala botafogo Baylle!!!

www.favelinha.com

www.chelagarto.com (muistaakseni)
« Viimeksi muokattu: 30.05.2008, 11:14:07 kirjoittanut R_Dinamite »

toodi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 19.09.2011, 00:17:24 »
Olisko kellään tuoreempia kokemuksia hyvästä ja halvasta hostellista hyvällä sijainnilla Riossa? Haussa siis huone kahdelle kohtuu halvalla mutta ollaan harkittu dormiinkin majottumista jos sellaista ei löydy. Mitä on netistä noita eri sivujen kautta (hosteltrail, hostelbookers yms.) selaillut niin ei tunnu tuplahuonetta ainakaan alle 35e saavan...

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #8 : 19.09.2011, 01:11:01 »
Olisko kellään tuoreempia kokemuksia hyvästä ja halvasta hostellista hyvällä sijainnilla Riossa? Haussa siis huone kahdelle kohtuu halvalla mutta ollaan harkittu dormiinkin majottumista jos sellaista ei löydy. Mitä on netistä noita eri sivujen kautta (hosteltrail, hostelbookers yms.) selaillut niin ei tunnu tuplahuonetta ainakaan alle 35e saavan...

Tuohon 35euron hintaan et kyllä noilla kriteereillä huonetta saa ainakaan netistä
varattua ja epäilen ettet muualtakaan... Itse vertailuitten jälkeen majoituin
Ace Backpackers:issa,

http://www.pallontallaajat.net/pt3/majoitukset/brasilia/2839

http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Ace-Backpackers-Youth-Hostel/Rio-de-Janeiro/5425

2hh olisi 45-53 euroa riippuen päivästä. Tuossakin Cobacabanalle mennessä joutuu
kävelemään favelan ohi/läpi, hautausmaan vierestä mennessä tunnelissa nukkui
kodittomia päivälläkin ja yöllä siellä ei pidä olla. Toista reittiä käyttäneitä (myös
tunnelin läpi, "suorempi") oli porukkaa ryöstetty. Hyvä sijainti Riossa on suhteellinen,
yöllä on aika pakko käyttää taksia jos ei mene lähibaariin kaljalle, muuten bussilla
ja metrolla pääsee kohtuullisen hyvin- kun selvität vaan ne reitit!!!

Lapa:n alueella on epämääräisiä "Love Motel" tyyppisiä ratkaisuja, en tiedä hinnoista
ja laatu ei ehkä miellytä. Lapa on kuitenkin ehdottomasti käymisen arvoinen :-)
Siellä tosiaan osataan bilettää ja kaikki käy!

Rio on niin iso kaupunki ja suosittu matkailupaikka, että sieltä on aikalailla
mahdotonta äkkiseltään löytää mitään järkevää edukasta majoitusta paikanpäältä,
kaupunkia ja "atmösfääriä" tuntematta.Kerro ihmeessä mihin päädyitte ja miten meni...

EDIT. Kappasjoo se olikin sen 50 euroa per lärvi per yö.. Menkää suosiolla dormiin..
Saatte jaettua illan biletystaksit kumpaankin suuntaan muitten hostelliporukoitten
kanssa, paluu joskus 5-6 aikaan aamulla :-) turvallisempaa ja halvempaa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011, 01:13:47 kirjoittanut Ikiliikkuja »

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #9 : 19.09.2011, 12:53:28 »
ite olen majoittunut Humaitássa (Lagoa Guest House) ja ipanemalla (Che lagarto hostels) paikka dormissa maksoi n. 20e .. karnevaalien aikaan hinta on jotai kolmin tai nelin kertanen  :D ipanemalta varmaan otan seuraavallakin kerralla hostellin koska rannat ovat ihan vieressä ja ipanema alueena on turvallisempi yöaikaan kun esim. copacapana...takseja tosiaan kannattaa käyttää yöaikaan ja lapassa kannattaa ehdottomasti käydä bilettämässä varsinkin perjantaisin sielä on aivan mahtavia bileitä :P
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011, 12:59:00 kirjoittanut london86 »

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 20.09.2011, 22:35:02 »
Itse olen majoittunut Copacabanalla Che Lagarto hostelissa (rua Anita Garibaldi) kolme kertaa. Se ei ole nyt aivan rannassa, mutta olen kyllä kävellyt öisin ja päivisin rannalta sinne. Muutama kortteli on matkaa. Metroasemalle on yhden korttelin päässä. Olen kyllä pitänyt paikasta, henkilökunta on ystävällistä ja muutenkin paikka on ok. Maksamiseen kannattaa varata dollareita, niin se on hieman halvempi sillai.
 Lapaan kannattaa mennä metrolla, Cinelandian asemalla ulos. Yöllä olen aina tullut takaisin minibusseilla. Niissä lukee Copacabana ja ne pysähtyvät aina halutuissa paikoissa.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 21.09.2011, 11:40:44 »
Itse olen majoittunut Copacabanalla Che Lagarto hostelissa (rua Anita Garibaldi) kolme kertaa.

Che Lagarto tuntui vain olevan ainakin 2007 aikamoinen bilehostelli...isot dormit, porukkaa lappasi sisaan/ulos koko ajan, ja musiikki jytkytti. Sen viikonlopun kun itsekin kavimme ulkona, toi oli ihan ok, mutta vaihdoinpikapikaa hostellia, kun halusin oikeasti nukkua ja katsella nahtavyyksia. Uusia ystavia siella sai kylla helposti.
She rides rollercoasters but never screams

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 22.09.2011, 22:30:58 »
Itse olen yleensä tullut hostellille sen verran myöhään, että siellä on jo ollut hiljaisuus. Viime kerralla jollain pariskunnalla oli kriisiä, mutta yövahtina toimiva vanhempi mies puuttui siihen ja hiljaisuus palasi. Haluan myös nukkua yöni rauhassa ja muulloin se on kyllä onnistunut aivan hyvin.

toodi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 26.09.2011, 01:10:43 »
Kiitos paljon vastauksista! Ace Backpackersia kattelin jo aiemmin Majoitus- osiosta ja vaikuttaa kyllä ihan tarpeeks hyvältä, oikeestaan sijainti vaan tossa mietityttää koska nyt kun on näitä enemmän katellu ni tuntuu että ois parempi näin ensikertalaisena majoittua Ipanemalle tai Copacabanalle. Ja privaattihuoneesta haaveileminen on unohdettu eli dormiin mitä luultavammin tullaan majoittumaan. Pariskuntana ollaan liikkeellä ja välillä tykätään myös bilettää mutta ei haeta kuitenkaan sellasta biletys- hostellia missä nukkuminen ei ennen aamukolmea onnistu ja mitä arvosteluitten mukaan tuntuu iso osa noista hostelleista olevan. Marraskuun alussa ollaan menossa, joten ei onneksi tarvii huoneesta vielä karnevaalilisää maksamaan.. Tripadvisorin ja hostelworldin arvostelujen perusteella on alkanut kiinnostaa esim. The Lighthouse hostelli, tuntuu vaan vähän suolaselta maksaa dormista se 20e per henki tai yli..

http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/The-LightHouse-Hostel/Rio-de-Janeiro/12838

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 03.12.2011, 09:14:52 »
Vanha viisaus kuuluu: Hostellit ovat hintansa väärtti ainoastaan, jos majoittuu dormeissa. Kaikkialla maailmassa privaattihuoneet hostelleissa ovat kalliita verrattuna huoneisiin hotelleissa.

Rio on yksi räikeimmistä esimerkeistä siitä, kuin hostelli-nimellä rahastetaan länsimaista turistia. Dormivuoteen hinnalla saa hotellista ilmastoidun huoneen, jos vaan tietää mistä etsiä.

Lainaus
Rio on niin iso kaupunki ja suosittu matkailupaikka, että sieltä on aikalailla
mahdotonta äkkiseltään löytää mitään järkevää edukasta majoitusta paikanpäältä,
kaupunkia ja "atmösfääriä" tuntematta

Ei yhtää vaikeaa, jos on opaskirja. Itse löysin opaskirjan avulla halpaan ja hyvään hotelliin Cateten kaupunginosassa. Kävelin hotelliin ja tingin huoneen hinnasta, toimi hyvin.