Mennäänkö Afrikkaan vai Aasiaan? Reissuun tammi-helmikuussa 2012

(Luettu 7306 kertaa)

paivansade

• Reissaaja
    • Profiili
Hakusessa rentoa matkaseuraa 35-vuotiaalle neitokaiselle! Tarkoitus olisi tehdä kolmen viikon reppureissu joko Afrikkaan tai Aasiaan tammi-helmikuussa. Afrikasta esim. Kenia voisi olla kiinnostava, Aasiasta Vietnam, Thaimaa tai jossain sielläpäin. Olen avoin kaikille muillekin vaihtoehdoille :)

Reppureissannut olen aikaisemmin Tansaniassa, Thaimaassa ja Intiassa. En niuhota turhista ja suunnitelmia teen mielummin fiilispohjalta matkan aikana kuin etukäteen. Yhdessä paikassa viihdyn yleensä muutaman päivän, kunnes jalat tahtoo taas vaihtaa maisemaa – tosin ei se kiveen kirjoitettua ole, joskus viihtyy paikalla pidempäänkin :) Luonnonnähtävyydet kiinnostaa enemmän kuin kivenmurikat, halvat bungalowit enemmän kuin turistirysähotellit, kodikkaat ravintolat ja pubit ennemmin kuin biletysmestat. Ja rannallekin pitäisi päästä välillä pötköttelemään  8)

DI

• Aloittelija
    • Profiili
Olen 63 v mies, aikeissa lähteä tammi/helmi vapaaehtoistyöhön 3 viikoksi yhteen kylään Senegalin maaseudulle rannikolle. Asutaan perheissä, tehdään kaikenlaista hommaa, ottaisivat varmaan vastaan sinutkin. Ei tule olo kalliiksi, mutta tulee mieli hyväksi.

maikkinen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Heippa!

Täällä 29-vuotias rento ja hauska nainen. Olen lähdössä tammikuussa reppuilemaan Aasiaan (17.1), ja 500 e lentoliputkin Singaporeen melkein ostettuna! (lentotarjous vielä muutaman päivän voimassa) :) Vielä en ole mitään reittisuunnitelmaa ole tehnyt, olen lähdössä pääasiassa yksikseni mutta mukava ja rento seura ei olisi ollenkaan pahitteeksi. Sillä en ole koskaan reissannut yksikseni enkä Euroopan ulkopuolella. Minua kiinnostavat ehdottomasti halpa reissu, rannat ja aurinko (ja ne pötköttelyt!), uudet kansainväliset tuttavuudet, uudet maut ja tuoksut, junamatkat, hassu seura, kävely, pyöräily tai vaikka skootterilla päristely hienoissa maisemissa. Pistä viestillä jos kiinnostaa.

Maiju
maimeid[at]luukku.com
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 00:46:03 kirjoittanut maikkinen »

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lähtö Aasiaan myös 17.1. (taidetaan olla maikkisen kanssa samassa koneessa) ja vasta yleiset suunnitelmat ilmassa. Eli mielessä Malesia, Filippiinit ja ehkä Indonesia sekä mahdollisesti detour E-Thaimaahan. En ole aiemmin matkaseuraa valmiiksi hakenut, mutta jos sattuu ajankohdat ja maisemat osumaan yksiin niin mikä jottei voisi jonkun pätkän matkaa yhdessä tallatakin. Yksin siis reissuun lähdössä.

Mikään tolkuton rantaleijona en ole (enkä edes mies), mutta toki monipuolisesti kaikki kiinnostaa. Jos tuonne E-Thaimaan puolelle nyt päädyn käväisemään niin sitten varmaan yritän käydä jossain Krabin kulmilla kiipeilemässä jokusen päivän. Eli tähän aktiviteettiin eritoten kaipaisin seuraa ;)

Eli muut epämääräiset suunnitelmat omaavat ilmoittautukoot, katsotaan saadaanko soppaa entistä mielenkiintoisemmaksi. Ja pk-seudulla notkuvien kanssa voisi vaikka ihan tavata ja jutella suunnitelmista livenä.
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

Rakku

• Reissaaja
    • Profiili
Ite olen lähdössä jo pari päivää aikasemmin eli 15.1. ja pari kolme päviää vietän bangkokissa ja siitä E-thaikkuihin johonkin! Ilmeisesti saarille. 21wee pk-seudulta.

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Itse taas ostin reissun 24.2 Afrikkaan, Addis Ababaan.
Jos joku on siellä samoihin aikoihin, niin vois vaikka reissata yhdessä jonkin matkaa.

paivansade

• Reissaaja
    • Profiili
Itse täällä edelleen lähtökuopissa, teihin verrattuna taidan olla tosi hidas näissä matkajärjestelyissä :D En kyllä koskaan ole ollut kuuluisa etukäteissuunnitteluistani, mutta nyt ensimmäistä kertaa yksin lähdössä ja siksipä seuraa olisi mukavaa mukaan saada. Lähtö reissuun olisi varmaan tammikuun puolivälin tienoilla. Saa siis laittaa viestiä tulemaan :)

Ai juu ja kannatan Joaliinan ajatusta kehitellä jotain miittiä Helsingissä samoihin aikoihin matkailevien kanssa. Jos ei muuten niin ainahan se on ihanaa lämmitellä matkakuumetta etukäteen turisemalla muiden, samoin aikovien kanssa :)

maikkinen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Nyt on lennot hankittu! Kyllä jännitti :) Mutta nyt ne on olemassa. Nyt paivansade niitä lentoja metsästämään.

Mä olen Tampereelta, mutta ilmottelen jos olen siellä suunnalla miitinki mielellä. Facebookin on hyvä yhteysväline ja toki täällähän voi turista. Tai Joaliinan kanssa viimeistään lentokoneessa? :D Lähteekö lentosi Lufthansalla klo 19.10?

lilyzz

• Aloittelija
    • Profiili
Hei joaliina ja maikkinen, oliko teillä kauan ajatus viihtyä Malesiassa? Olen itse 29 v. nainen Helsingistä ja matkakuume nousee koko ajan ja kesälomat pitämättä :) Itse pääsen vasta reissuun tammikuun lopulla, kohde on ollut koko ajan ollut suht avoin. Nyt kun katselin netistä Malesian rantakuvia niin alkaa kyllä jotenkin kiehtomaan juuri tuo paikka, on niin komeita rantoja että! Oma loma on kuitenkin pituudeltaan vain 3 viikkoa, joten en välttämättä lähde pyörimään mihinkään kovi kauas.

Joaliina, olen itsekin kiipeilijä! Oliskohan Malesiassa mitään kohteita? Krabilla on kyllä käyty jo, mutta sillon en kiipeillyt.  Thaimaa ei oikein ollut mun juttu joten en tiedä lähtisinkö sinne pyörähtämään enää..

Ja jos päivänsäde innostuu metsästämään lentoja vaikka vähän myöhemmälle ajankohdalle niin laita viestiä myös!

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maikkinen: kyllä lähtee  :) Ja pyörin kyllä joskus Treen seudullakin eli eihän sitä tiedä vaikka näkisi ennen lentokonettakin, miittiä tai ei.

Lilyzz: en ole vielä päättänyt kauanko missäkin kohteessa vietän, 3 vkoa ajattelin olla Filippiineillä jossain kohtaa reissua ja jäljelle jäävät 4 vkoa menen sinne minne nokka näyttää. Todennäköisesti olen Malesiassa ainakin pari viikkoa, ehkä kauemminkin. Pikaisella googlailulla Malesiassa näytti olevan Kuala Lumpurin ympäristössä hyvä kiipeilypaikka Batu caves, joka itse asiassa alkoi kiinnostaa enemmän kuin vähän. Thaimaa tuli suunnitelmiin vain siksi, että yksi kaverini on siellä tammikuussa, joten jos sinne lähden niin pääasiassa häntä moikkaamaan. Kiipeilyä voin harrastaa kyllä ihan missä vaan :D
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

maikkinen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
lilyzz: Olen matkassa vajaan kuukauden, paluupäiväni 15.2. Mullakaan ei juuri aikatauluplääniä ole, tuskin ihan päivätarkkaan suunnittelekkaan. Fiilispohjalta. Tällä hetkellä suunnitelmissa vasta lista johon pistän ylös missä voisi käydä, sekin tosiaan vasta suunnitteilla :) En ole koskaan kiipeillyt, mutta ehdottomasti haluan kokeilla. Ja snorklailua tai vaikka sukellusta :P En aijo viettää hektistä lomaa, että ois kiire ja ressi kokoajan seuraavaan paikkaan. Mutta en jaksa laiskaa lötköttelyäkään kokoajan paikallaan, vaan kokemuksia, fiiliksiä ja uusia ihmeellisiä paikkoja :) Mitä nyt kuukaudessa kerkeän.

joaliina: Hei hienoa jos joskus tulee eksyttyä tänne Tampereelle. Ilmoitellaan puolin ja toisin.

lilyzz

• Aloittelija
    • Profiili
Voi että, saitte kyllä halvalla nuo lentoliput. Katselin just että nyt saa pulittaa yli 800e lähes poikkeuksetta :/ .. se saattaa omaan budjettiin olla jo hitusen liikaa, mutta katsotaan nyt jos sattuu vielä tulemaan jotain tarjouksia kehiin. Jos ei niin sitten on palattava alkuperäissuunnitelmaan eli koitettava kohti Intiaa. Kohti aurinkoisia rantoja on kuitenkin päästävä tänä talvena!

paivansade

• Reissaaja
    • Profiili
Intia on minullakin vaihtoehtona mielessä ja juurikin siksi, että sinne saa aina halpoja lentoja :) Tänään Lufthansa mainostaa 399 € Bangaloreen. Tosin en tuosta kaupungista tiedä yhtään mitään, mutta Intiassa sekin näyttää olevan ja mukavasti kohtuulähellä rannikkoakin :D

tararith

• Aloittelija
    • Profiili
Minä lähtisin ehkä Afrikkaan. Kummassakin olen reissannut. Vuosi sitten Afrikassa reissattiin. Malawista lähdettiin Sambiaan, siellä mahtava ja EDULLINEN safari South- Luangwan kansallispuistossa (Malawilaisen matkatoimiston kautta.) neljä päivää n. 350- 400e. Matka jatkui bussilla Lusakaan ja sieltä Livingstoneen ja Victorian putouksille. Aikamme Livingstonessa aikaa vietettyämme buukkasimme lennot Etelä-Afrikkaan Johannesbugin kautta Kap Kaupunkiin (lennot Livingstone-Johannesburg-Kapkaupunki n 30-70e/väli). Etelä Afrikka on mahtava maa! Jokaiselle löytyy jotakin, surffauksesta viinimaisteluun, unohtamatta Hyväntoivonniemen turistirysää:) Viikonkuluttua matka jatkui taas Johannesburgiin ja sieltä lennot Tansanian Dar es Salamiin. Sieltä Sansibarille. Viikko Sansibarilla, lento Dar es Salamin kautta Kilimanjarolle. Kilimanjorolta bussilla Dar es Salamiin ja kotiin.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Intia on minullakin vaihtoehtona mielessä ja juurikin siksi, että sinne saa aina halpoja lentoja :) Tänään Lufthansa mainostaa 399 € Bangaloreen. Tosin en tuosta kaupungista tiedä yhtään mitään, mutta Intiassa sekin näyttää olevan ja mukavasti kohtuulähellä rannikkoakin :D

Bangalore on Intian IT-kaupunki, en tosin ole käynyt, mutta ei ehkä mikään ihan paras paikka. Sieltä on kuitenkin jatkoyhteyksiä vaikka minne.

kahi2010

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Taas tekee mieli...

Kaksi kaakkois-aasian reissua takana ja taas tekis mieli pakata reppu reissua varten!
Intiassa en ole vielä käynyt, että sille reissulle voisin lähteä mukaan. Porukassa aina rattoisampaa toi reissaaminen!
Olen 28-vee neito helsingistä, että jos olette tapaamista suunnitelleet voisin liittyä joukkoon iloiseen!

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Bangaloressahan ei toisiaan ole yhtään mitään, eikä siellä kannata aikaa sen enempää kuluttaakaan, kun vaihtoyhteyden verran... Mutta yhteydyet sieltä tosiaan on hyvät joka suuntaan.

Itse lähdössä Intiaan maaliskuun lopussa, jolloin kaikki muut lienee jo palailleet...

maikkinen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Joaliina, en tiedä saikko mun viestiä, mutta kirjoitan tännekkin:

Joko on reissusuunnitelmat selkeytyneet? Lähit Singaporesta Filippiineille? Meikä on päättänyt keskittyä pelkästään Malesiaan ja sen kiertämiseen, sademetsät, vuoristot, saaret ja kaupungit. Alkuun halusin käydä jokapaikassa, mutta olen kuitenkin vain kuukauden reissussa ja siinä ajassa se on aika mahdotonta.

On mukava tietää tässä vaiheessa, että lentomatkalla on ainakin yksi pallonallaaja mukana!! :)

Entä lilyzz, paivansade, missä vaiheessa??

paivansade

• Reissaaja
    • Profiili
Täällä on tällä hetkellä suunnitelmat ihan jäissä työkiireiden vuoksi. Ei siis edistystä ja lomapäivätkin on vielä kiinnittämättä kalenteriin. Näyttää siltä, että määränpää löytyy taas kerran ex tempore ja vain pari viikkoa ennen lähtöä. Niinhän siinä aina lopulta käy :) Kuvittelin, että täältä olisi helpommin löytynyt matkaseuraa, mutta ilmeisesti muut ovat paljon itsenäisempiä matkajia kuin minä :D

maikkinen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Noni noni, Luffelta tarjouksia VOIMASSA VIELÄ 2.12.2011:

Esim. Singapore 599€ :)

www.lufthansa.com