Joulu ulkomailla

(Luettu 17449 kertaa)

Maggiee

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Joulu ulkomailla
« Vastaus #20 : 21.12.2011, 13:04:06 »
Viime joulun vietin Iso-Britanniassa ihanan isäntäperheeni kanssa, jossa olin au pairina. Ei haitannut yhtään että olin joulun suomesta pois, koska olen aina halunnut kokea brittiläisen joulun, ja se paikka tuntui kuin omalta kodilta.

Tänä vuonna joulu onkin sitten ihan erilainen, vietän sen nimittäin täällä Australiassa :) tai no "vietän ja vietän", en kyllä ajatellut juhlia joulua sinänsä mitenkään, koska ei todellakaan ole yhtään joulufiilis.
Täällä Brisbanen hostellilla varmaan se joulu menee, ja saa nyt nähdä että miten menee :D
Reppureissaajille täällä on lähinnä vaan bileitä ja muuta ohjelmaa jouluna, mutta jouluhan on perhejuhla joten se on ihan sama vaikka sitä joulutunnelmaa ei niin olisikaan täällä...
Ulkona on todella kuuma ja joululaulut soi joka puolella, toi yhtälö ei vaan silti toimi!  ;D
I don't know where I'm going, I only know where I've been.

nonouska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 29.12.2011, 07:49:21 »
Yksi joulu ennen tata on tullut poissa kotoa vietettya. Se oli vaihto-oppilasvuotena Unkarissa ja olikin hyvin perhemainen ja joulumainen.

Tama joulu meni bussissa istuessa, 14h Kiinan puolelta Luang Prabangiin, jonne saavuttiin yhdelta yolla. Valissa istuttiin jossain metsassa Laosin puolella pari tuntia, kun bussi meni rikki. En ois kaivannut minkaan muunlaista joulua.

Ottawainen

• Vieras
« Vastaus #22 : 08.01.2012, 13:04:10 »
Olin itse joulun 2010 Kanadassa. Täytyy sanoa, että kyllä siinä kohtaa iski kovin koti-ikävä enkä voinut olla miettimättä omaa perhettä ja sukulaisia Suomessa, suomalaisia jouluruokia, saunaa... Kanadalainen joulu ei nyt sinällään ollut niin erilainen kuin suomalainen; kyllä sielläkin jaettiin lahjoja, kuunneltiin joululauluja, koristeltiin kuusi, vietettiin perheen kanssa aikaa. Mutta se aika oli niin stressaavaa, oikeasti! Siellä kierrettiin sukulaisten kissojen kaimojen serkut ja kaikki muutkin vajaan viikon aikana, eikä aikaa sellaiselle rauhoittumiselle ollut lähes ollenkaan. Ja varsinkin kun on vaihtari niin kaikkien seurassa, varsinkin hostien sukulaisten seurassa, pitää olla iloinen ja hymyilevä koko ajan, vaikka väsyttäisi eikä juuri sillä hetkellä jaksaisi sosiaalista seuraa. Heti joulun jälkeen siinä tulikin itselle aikamoinen romahtuminen, kun joulun stressaavuuden lisäksi olin kärsinyt siitä koti-ikävästä. Mutta siitä selvittiin.

Oli mahtia viettää viime joulu oman perheen kanssa Suomessa. :)

Africo Vespucci

• Reissaaja
  • XXX
    • Profiili
« Vastaus #23 : 04.12.2014, 20:28:14 »
Tulee mieleen yks joulu Kiinassa. Jouluaatto meni töissä, muut ei-kiinalaiset oli jo lähteneet kotiin tai kotimaahan. Ei se ollut niin paha lopulta. Aattoiltana menin aikaisin nukkumaan.

Joulupäivänä oli muistaakseni jossain ravintolassa joululounas jonne eurooppalaisia kokoontui. Joulupäivä oli kaikkineen aika halju. Joulumusa ja -krääsä tuli jo korvista monen viikon pakkosyötön jälkeen, se oli täysin tyhjää ja sisällötöntä. Ei lunta, ei aurinkoa, pelkkää saastetta ja ruuhkaa ja paskoja tavaroita torit täynnä. Tarvitsin laukun itselleni, ja aika meni toreja kierrellessä kun koitin etsiä sellaista ettei hajoais heti kättelyssä. Koitin selittää niille kauppiaille että kato nyt tätäkin, ei tämä merkki hämää ketään eikä mua kopioiminenkaan haittaa mutta ettekö te vois kiinnittää nämä hihnat edes kahdella langalla. Pakko oli ostaa lopulta yks ja siitä irtos hihnat jo menomatkalla. Joulustahan tossa kyllä kysyttiin mutta siihen laukun ettimiseen meni oikeesti iso osa joulupäivästä kun ettin sitä.

Tapaninpäivästä ei oo kyllä mitään erityisiä muistikuvia, että vissiin se oli jo mukavampi. Kyllä siellä ylipäänsä viihtyi ja kun toi pahin jouluhässäkkä meni ohi niin mikä siinä.
Sormi on nyrkkiä vahvempi.

maailmanmatti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 09.12.2014, 06:34:22 »
http://m.youtube.com/watch?v=m0hTHLAe-8E

Eli hikeä pukkaa joulunakin. Oon suunnitellut tehdä lanttulaatikkoa ja ostaa ruisnäkkäriä. Jos pihan palmu ois matalampi, voisi virittää jouluvalot.

Täällä Ausseissa sentään on jouluhömpötys ja krääsä, Intiassa voi mennä koko homma ohi ihan huomaamatta siinä Diwalin jälkimainingeissa.

Herba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 09.12.2014, 10:39:33 »
Ensi viikolla Turkkiin omin päin joulua karkuun. Taitaakin olla ensimmäinen joulu ulkomailla. Istanbulissa muutamia päiviä, josta Antalyan kiipeilymestoja tutkailemaan. Lentojen ostamisen jälkeen luin että sieltähän se joulupukkikin on kotoisin, Demrestä.  Joten kai sieltä halutessaan (tai haluamattaan?) löytää jotain joulujuttuja. Joulupäivänä Pamukkalen altaisiin lillumaan ennen parin päivän "joulushoppailuja" Istanbulissa josta kotiinpaluu.
Ruisleipää ja lakipykäliä, somisteita ja virallisia päätöksiä

Pius

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 09.12.2014, 14:27:33 »
Ensi viikolla Turkkiin omin päin joulua karkuun. Taitaakin olla ensimmäinen joulu ulkomailla. Istanbulissa muutamia päiviä, josta Antalyan kiipeilymestoja tutkailemaan. Lentojen ostamisen jälkeen luin että sieltähän se joulupukkikin on kotoisin, Demrestä.  Joten kai sieltä halutessaan (tai haluamattaan?) löytää jotain joulujuttuja. Joulupäivänä Pamukkalen altaisiin lillumaan ennen parin päivän "joulushoppailuja" Istanbulissa josta kotiinpaluu.

İstanbul on loistava paikka olla viettämättä joulua. Hotelleissa ja hienoimmissa kaupoissa saattaa olla joulukoristeita ja kirkkoja jouluseimineen löytyy, mutta jos haluaa olla rauhassa joululta, niin se onnistuu erinomaisesti. Tuleva joulu on mun kuudes joulu Istanbulissa ja yritän pitää tästä traditiosta kiinni. Juhannukseksi taasen menen Berliiniin kastsomaan sateenkaariväen CSD-kulkuetta.
fatti non foste a viver come bruti,
ma per seguir virtute e conoscenza.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 10.12.2014, 07:05:58 »
Joulu on kylla yksi kasittamattomista ajoista sohjolassa. Yleensa vietan den jossain muualla jossa kaikki Mestat ei ole sujettuja. No katotaan minkalainen joulu on kamboziassa...

Sukellus Asiaan

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sukellus Asiaan
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 10.12.2014, 11:52:08 »
Ei ollut hassumpi joulu ainakaan Kampotissa!

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 10.12.2014, 14:58:30 »
Jouluksi Kambodzan kautta Koh Lantalle  8)

Ei tosiaankaan enää joulua sohjolassa!

surffausmänis

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 10.12.2014, 16:40:32 »
Hua hiniin syömään kinkkua ! tuleeko joku muuki ? huahin o  kaakkois aasian letkein mesta

inomu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 22.12.2014, 01:15:32 »
Jos olen joulun jossain muualla kuin Suomessa, niin olen varmasti maassa jossa sitä ei vietetä.
Ja 2 kertaa olen ollut jouluna ulkomailla. Eka kerta oli Balilla. Jouluaatto meni itseasiassa lentäessä Jakartasta Balille ja joulupäivänä kävin syömässä vähän paremmin joulun kunniaksi. Muuten olin olin yllättänyt, että joulu ei juurikaan näkynyt niinkin turistisessa paikassa kuin Bali.

Toinen kerta oli kun olin vaihdossa Istanbulissa. Se todellakin on hyvä paikka välttää joulua kuten täällä on mainittu. Joulukoristeita on kyllä kaikkialla ostoskeskuksissa ja Starbuckseissa, mutta Turkissa ne ovat uuden vuoden kunniaksi ja kaupoissa myydään uuden vuoden kuusia :D Vaihtariporukalla kokkailtiin perinteisiä jouluruokia (itse tein joulutorttuja, harmittavasti Turkissa ei tunneta luumumarmeladia) ja vedettiin kännit. Joulu ei ole pyhä, joten luentoja oli ihan normaalisti (krapulassa joululuennolle).

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 22.12.2014, 04:45:13 »
Joulu Cha amissa thailadyn perheessä, päivällä tapaan muita suomalaisia. Joululakkia tänään ostaa Hua hinistä

tunor

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kodinvaihtoa
« Vastaus #33 : 22.12.2014, 16:45:42 »
Kodinvaihdossa eteläisessä Kaliforniassa. Aurinkoa ja lämpöä riittää, samoin näkemistä ja tekemistä. Oltiin samalla alueella viime joulunakin. Kodinvaihtojoulussa on se hyvä puoli, että juhlaa voi viettää niin paljon kuin haluaa ja jos haluaa.
“One’s destination is never a place, but a new way of seeing things.” – Henry Miller

http://kodinvaihto.blogspot.com

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 23.12.2014, 03:54:54 »
Vahvasti katolisessa Manilassa on jonkun verran Christmas-juttuja. Opetetut katulapset tietenkin myös huutelevat manimanimani merikrismas, merikrismas.

Noin muuten ei ole tietoa onko joululla sitten jotain merkitystä. Ei ole syytä epäillä, että sen kummempaa olisi, mutta ainahan sitä voi tietenkin olla täysin väärässäkin.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 23.12.2014, 16:06:22 »
en oo kyl pahemmin jaksanut ulkomailla jouluun panostaa. eka joulu australiassa hostellissa, saatiin kutsu safkaamaan naapuruston joulupöytään ja loppu aika menikin dokatessa. toka joulu rannalla kaverin kanssa ryypäten ja grillaillen. kolmas ja neljäs Balilla, viimeisin joulu Balilla en jaksanut juhlistaa joulua ollenkaan. en arvosta joulussa muuta kuin hyvää ruokaa, kaikki muu on mielestäni turhaa hömpötystä, nyt joudun Vaimon tähden panostamaan koska hänen ensimmäinen oikea joulunsa ja ensimmäinen suomessa.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #36 : 23.12.2014, 22:48:22 »
^

Joulusta voi valita itselleen mieluisat asiat. Eihän kaikki ole hömpötystä eikä mitään tarvitse sellaiseksi tehdä.

Mut saa Suomesta pois milloin vain, paitsi omasta oikeasta kodistani jouluna ja silloin, kun kohteessa, mihin pitäisi mennä, joko sataa vettä hyvin todennäköisesti tai on sietämättömän kuuma.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 24.12.2014, 09:39:12 »
^

Joulusta voi valita itselleen mieluisat asiat. Eihän kaikki ole hömpötystä eikä mitään tarvitse sellaiseksi tehdä.

Mut saa Suomesta pois milloin vain, paitsi omasta oikeasta kodistani jouluna ja silloin, kun kohteessa, mihin pitäisi mennä, joko sataa vettä hyvin todennäköisesti tai on sietämättömän kuuma.

balilla on just hyvä jos aamulla sataa, surfkamat päälle ja sadetakki. ajaa rannalle ja usein ei ole kovinkaan montaa surfaajaa meressä verrattuna jos aurinko sattuisi paistamaan ;)