New Yorkista Niagaran putouksille?

(Luettu 4683 kertaa)

zanni8

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anniina.koivula@gmail.com
    • Profiili
New Yorkista Niagaran putouksille?
« : 24.11.2011, 12:50:54 »
Itse olen lähdössä ensi keväänä New Yorkista parin päivän matkalle katsomaan Niagaran putouksia.
Olisikin kiva kuulla, jos muut ovat tehneet tuollaisia retkiä, miten olette matkanneet, minne olette menneet ensiksi, missä majoituitte, miltä puolelta niitä putouksia on parasta katsella ja onko siinä lähellä jotain muuta katsomisen arvoista paikkaa?

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: New Yorkista Niagaran putouksille?
« Vastaus #1 : 24.11.2011, 13:54:40 »
Olen käynyt Niagaran putouksilla kolme kertaa, kerran bussilla Torontosta ja kaksi kertaa vuokra-autolla Yhdysvaltojen puolelta. Suosittelen auton vuokraamista (kun se on siellä niin halpaa), mikäli olet 25-vuotias tai vanhempi. Toinen vaihtoehto on esimerkiksi Megabus.

Putoukset kannattaa ehdottomasti katsoa Kanadan puolelta, eli raja-aseman jälkeen sillan yli ja siitä sitten kävellen aina putouksen "reunalle" saakka. USA:n puolelta pääsee oikeastaan vaan sille surkealle näköalatasanteelle, mutta se häviää Kanadan näkymille sata-nolla.

Alueen majoituksista ei ole kokemusta, olin siellä vain päiväretkillä.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.11.2011, 12:38:33 »
Autonvuokraus voi olla ihan harkitsemisenarvoinen alle 25-vuotiaallekin, kunhan 21 on lasissa. Isommalla porukalla voi olla ihan järkevän hintainen jopa 18-21 vuotiaille, jos ajatus ulkomailla ajamisesta ei muuten hirvitä.

Niagaran ympärillä on myös molemmin puolin valtakunnanrajaa paljon viinitiloja, joilla vierailu voi olla ihan mielenkiintoista jos on millään tapaa viinien ystävä. Torontoonkaan ei ole kuin parin tunnin matka.

Jos hostellityyppistä majoitusta etsit, niin Kanadan puolella tarjontaa on enemmän, hotelleja on toki Buffalossakin. Kahdella hengellä hintakin alkaa olla usein sama, yksin hostellipeti on toki halvempi.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2011, 14:34:34 »
Majailtiin tuossa 2010 huhtikuun loppupuolella.2hh jotain 40-50USD/vrk.Hotelli on Rainbow Bridgen Usan puoleisessa päässä,jotain 200m sillasta.
Raja-asema sillan alussa ja siltaa päsee kävellen jotain 150-200m Kanadan puoleiselle rannalle.
http://www.daysinn.com/hotels/new-york/niagara-falls/days-inn-niagara-at-the-falls/hotel-overview

Oltiin Amtrakilla reissussa,NewYorkista Buffaloon junalla n 8h ja paikallisbussilla n 20 min Niagara Fall´sille.
Amtrakin asema Buffalossa aika sivussa mutta sieltä oli bussikuljetus paikallisliikenteen bussiasemalle Buffalon keskustaan