Afrikkaan reppureissaamaan 3kk.

(Luettu 5732 kertaa)

10matkaaja

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - timoksipola@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - timoksipola@yahoo.com
    • Profiili
Afrikkaan reppureissaamaan 3kk.
« : 02.12.2011, 16:47:51 »
Tänään siis matkaliput ostettu. Lähtö 11.1.12 Hki-Istunbul-Nairobi and back. Kenia-Uganda-Rwanda-Burundi-Congo ja takisin eri reittiä Nairobiin. En tosin tiedä miten etenen sitten, vaan teen päätökset siellä, mut tarkoitus mennä Mosambikkiin-Eteläafriikka-Swasi-Leso-Capetown-Namibia-Zambia-Botswana-Zimbabwe-Malawi-Tanzania-Mombasa,zanzibar,Nairobi. Onks kellään kokemusta: must see things? Visa on arrival, huom en mene lentäen? Mitä ottaa mukaan? En ole ihan poropeukalo, on yli 60maata takana, vaan kun ne ei ole afrika.  :)

karamzin

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Internal burning... wandering fever...

10matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Afrikkaan reppureissaamaan 3kk.
« Vastaus #2 : 02.12.2011, 22:40:26 »
Kiitos. Ihan hyvä linkki Tanzaniasta ja hiukan Malawista  :). Onko muilla tietoa muista kuin Tz ja Keniasta. Tosi vähän tietoa Mq., Botz., Zimb., Leso., Swasi., Rw.,Burundista. Thx etukäteen

karamzin

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 02.12.2011, 23:02:06 »
No eipä käy modeja kateeksi :D
Internal burning... wandering fever...

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 03.12.2011, 08:46:29 »
Enemmän kuin modeja mun käy sääli suomen kieltä.

Kolme kuukautta ja noin monta maata: aikamoista haipakkaa. Minulla meni pelkästään Etelä-Afrikan kiertämiseen  kolme viikkoa.

Afrikassa matkustaminen on huomattavasti hitaampaa ja epämiellyttävämpää kuin muissa maanosissa. Hajoavia autoja, odottelua, hidasta köröttelyä...

Jos maiden napsiminen on päätarkoitus, niin miksi ei. Jos tarkoitus on viihtyä ja kuluttaa aikaa muutenkin kuin bussin penkillä, suosittelen ainakin Etelä-Afrikan länsiosien ja Namibian jättämistä toiseen kertaan. Tai Mosanbikin. Mosambik lienee haastellisin noista maista matkata maitse.

10matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.12.2011, 13:49:29 »
Joo Mosambique on varmasti vaikeata päästä maitse. Tarkoitus käydä ensin ne keskiafrikan maat jonka jälkeen lennän Maputoon ja capetowniin päästyään lennän ilmeisesti Nairobiin. Ei tarkkaa suunitelmaa vielä. Olen käynyt muutama mainittakoon Sierra Leonessa, Bangladesh, Myanmar, Kambotzea, Vietnam, joten olen varautunut viettämään aikaa tienposkessakin. Aikaa olen suunitellut viettää enemmän joissain maissa kun toisissa. Vietän aikani enemmän Tz., Kenia, Uganda, RSA, ja Namibiassa. Muut maat käyn katsomassa ja jos mielenkiintoista voin jäädä pidemäksi aikaa ja ainahan voi palata joskus. Mun aikataulukin on erittäin joustava, jonka takia en tee mitään lopullisia suunitelmia. Kiitoksia ja ainahan komentit pistää ajattelemaan asioita joita ei tuu ajatelleeksi itse.  ::)

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.12.2011, 17:01:22 »
Moro,

Ihan hyvin ehtii tuossa ajassa, jos lentelee jonkin verran ja muutenkin valitsee selektiivisiä kohteita eli ei rupea kaikkea mahdollista käymään läpi. Itse tein reissun kerran jossa kävin 8 afrikan maassa 4 viikossa ja välillä tuli aika pitkäksikin eli kiire ei ollut mihinkään vaan välillä oli jopa tylsääkin. Illat kului grillaillessa, juomalla paikallisia juomia sekä pitämällä hauskaa muiden turistien ja paikallisten kanssa ja päiväsaikaan sitten tutustuin vähäisiin nähtävyyksiin.

Mozambikissä poliisi tykkää kysellä passeja ja leimoja ja siinä sivussa haluaa hieman pikkurahaa, kannattaa näyttää vain kopiota.

Botswana hieno maa paljon luonnopuistoja joihin voi tehdä safareita ja riista ajeluja, suosittelen Gaboronen vieressä olevaa Mokolodia ja mokolodi backpackersiä tai sitten Kasanen luonnonpuistoa pohjoisessa

Zimbabwe jos käyt Vic Fallsilla kaupunki on olematon ja tehty vain turisteille ja siellä ei mitään tekemistä kuin tietysti putoukset ja siihen liittyvä toiminta

Swazimaa suosittelen Mbabanen lähellä olevaa Sibeben patikointi aluetta, jossa myös maailman suurin graniittikivi joka näyttää kyllä vuorelta. Jos myös yövyt Jasonin pitämässä hostellissa Mbabanessa saat luultavasti pelailla biljardia ja juoda kaljaa suomalaisten sairaanhoito opiskelijoiden kanssa,) Hostelli löytyy hostelworldistä

Lesotho rajua seutua, tuulee paljon ja on pölyistä, tosi makeat maisemat. Maserussa on aika kallista majoitusta, jos meinaat budjetilla mennä

10matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.12.2011, 01:50:38 »
Hej.
Kiitos näistä tiedoista. Ajattelinkin että aika on kyllä riittävä, mutta tarvittaessa voin lentää. Käyn tsekkaamassa noi paikat ja vic putoukset nähtävyytenä ja mainitsemasi luonnonpuiston siellä. Thanks  ;D

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.12.2011, 12:16:48 »
Ihan hyvin ehtii tuossa ajassa, jos lentelee jonkin verran ja muutenkin valitsee selektiivisiä kohteita eli ei rupea kaikkea mahdollista käymään läpi. Itse tein reissun kerran jossa kävin 8 afrikan maassa 4 viikossa ja välillä tuli aika pitkäksikin eli kiire ei ollut mihinkään vaan välillä oli jopa tylsääkin.

Siis kuinka ihmeessa vedit 8 Afrikan maata neljassa viikossa niin etta oli tylsaa?? Tuosta ajasta puolethan menee jo bussissa istumiseen. Kuten UsvaAuer jo kirjoittikin, niin kolmessa kuukaudessa "kaiken" nakeminen on hulluutta- lisaksi kannattaa muistaa, etta lentomatkustus Afrikassa on luksusta- mitaan halpayhtioita ei operoi, reitit on rajattuja (joka paikkaan ei paase joka paikasta) ja erittain kalliita. Eli ellei sinulla ole paria tonnia ylimaaraista muutamiin lentoihin, niin bussilla sita vedetaan. Matkat on pitkia ja hitaita, varsinkin Mosambikissa; mulla kesti kolme viikkoa pelkastaan maan lapikulku, enka edes pysahdellyt kovin pitkiksi ajoiksi. Jarkevinta olisi rajata matkustus joko itaiseen tai etelaiseen Afrikkaan.
She rides rollercoasters but never screams

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 05.12.2011, 15:22:35 »
Ihan hyvin ehtii tuossa ajassa, jos lentelee jonkin verran ja muutenkin valitsee selektiivisiä kohteita eli ei rupea kaikkea mahdollista käymään läpi. Itse tein reissun kerran jossa kävin 8 afrikan maassa 4 viikossa ja välillä tuli aika pitkäksikin eli kiire ei ollut mihinkään vaan välillä oli jopa tylsääkin.

Siis kuinka ihmeessa vedit 8 Afrikan maata neljassa viikossa niin etta oli tylsaa?? Tuosta ajasta puolethan menee jo bussissa istumiseen. Kuten UsvaAuer jo kirjoittikin, niin kolmessa kuukaudessa "kaiken" nakeminen on hulluutta- lisaksi kannattaa muistaa, etta lentomatkustus Afrikassa on luksusta- mitaan halpayhtioita ei operoi, reitit on rajattuja (joka paikkaan ei paase joka paikasta) ja erittain kalliita. Eli ellei sinulla ole paria tonnia ylimaaraista muutamiin lentoihin, niin bussilla sita vedetaan. Matkat on pitkia ja hitaita, varsinkin Mosambikissa; mulla kesti kolme viikkoa pelkastaan maan lapikulku, enka edes pysahdellyt kovin pitkiksi ajoiksi. Jarkevinta olisi rajata matkustus joko itaiseen tai etelaiseen Afrikkaan.

Siis istuin pari kertaa bussissa Swazimaasta Mozambikiin + joitakin lyhyitä parin tunnin siirtymiä, muuten lentelin paikasta toiseen muistaakseni yhteensä 8 lentoa oli afrikan sisällä yhteensä rahaa noihin meni n. 750 euroa. Itse olen kyllä jo sen verran iäkäs ja kokenut kaveri etten lähde bussissa istumaan 1-2 vuorokautta vaan otan sen 100 euron lennon mieluummin.