Disneyland 2012

(Luettu 32468 kertaa)

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Disneyland 2012
« Vastaus #40 : 29.02.2012, 21:59:24 »
Mäkin olin saanu s-postia ja kanssa laitettu talent pooliin. Nyt kiinnostas tietää, et mitenköhän todennäköstä tosta on konkreettisesti saada töitä? Onko kukaan kuullu tuollasesta ennen, ja toisekseen, onkohan kukaan skype-haastatelluista saanu jo suoraa työtarjousta? Toivottavasti ei tarviis koko kevättä odotella, vähitellen pitäs alkaa jotain päätöksiäkin kesäks tekemään.

framboise

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #41 : 29.02.2012, 22:21:25 »
Aaaarghh mikä hiton Talent Pool?? Ei mitään tommosta ollu kaks vuotta sitten kun viimeks olin Disneyllä, mut sinne mutkin nyt siis laitettiin. Eli ilmeisesti tässä nyt sit vaan odotellaan ja odotellaan... niiiin tyyppillistä Ranskaa!! :s olis kiva jo tietää et missä maassa sitä on kesän viettämässä, en missään nimessä halua jäädä ilman kesätöitä.

Haastattelu meni mulla ihan hyvin, tai ainoot ongelmat johtu mun huonosta nettiyhteydestä. Jouduttiin pariin kertaan alottamaan puhelu alusta ja loppujen lopuks otettiin video kokonaan pois. Mut haastattelija oli mukava ja enkkua ja ranskaa siis puhuttiin :)

lalilly

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 02.03.2012, 14:15:59 »
Mullakin oli Skype-haastattelu viime viikolla ja Talent Poolissa ollaan... Haastattelu meni mielestäni hyvin, ranskaa puhuessani tein kyllä muutamia virheitä mutta englantia osasin puhua!

Haastattelija sanoi jotain että vastaus tulee viikon sisällä ja tarkemmat tiedot tulevasta työstä saan vasta joskus toukokuussa, mitä teille muille kerrottiin? Työn alkamisajankohdaksi ilmoitin heinäkuun alun. En siis oikein tiedä että mitä nyt pitäisi ajatella, koska sinänsä tuo vastaussähköposti kuulosti vähän samalta kuin se viime vuoden "työtarjous" johon monet joutuivat lopulta pettymään... Lisäksi sähköpostissahan oli se kohta, ettei saa irtisanoutua töistä tai koulupaikasta. Mutta toisaalta haastattelija siis sanoi että tiedot tarkemmista työtehtävistä saan vasta toukokuussa, joten ei siis voi olettaa että olisin saanut tarkan työtarjouksen esim. tarjoilijan paikasta. Ja ollaanko me muka kaikki Skype-haastattelun tehneet sitten niin huonoja, ettei ketään meistä palkata?? :D

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #43 : 04.03.2012, 16:13:57 »
Talent Poolissa kans ollaan, mutta luulen että lopullinen työtarjous/ilmoitus että töitä ei ole tarjolla tulee taas tosi myöhään. Luultavasti en siis lähde Ranskaan vaikka pääsisinkin koska en voi laskea sen varaan, vaan joudun ottamaan jonkun työn Suomesta varalta vastaan.

saarna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #44 : 06.03.2012, 10:50:36 »
Haastattelu meni mullakin ihan mukavasti ja Talent Poolissa ollaan myös:) mulle se haastattelija sano, että voi parinkin viikon sisään tulla tarjous, voi myös mennä toukokuulle tai ettei tuu ollenkaan.. Riippuu tosi paljon miten sano et voi lähtee ja mihin niiden mielestä sopis, eli periaatteessa löytyykö sopiva työ sopivalle ihmiselle.

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 06.03.2012, 12:36:43 »
Kyllä ne ainakin disneyllä osaavat jännityksessä meitä pitää jossei muuta :D Hyvä nyt kuitenki tietää, et tarjousta voi tulla jopa parin viikon sisään. Mitä selailin ulkomaalaisia foomumeita, ni näyttäs, et kyl se talent pool on joissain maassa ihan yleinen käytäntö, ja voi silti hyvinkin saada töitä..tosin joillain se on vaan voinut kestää jopa sen useamman kk. Ite oisin tosiaan alottamassa jo kesäkuun alusta ja sanoin kyllä, et oikeestaan mikä vaan työ kelpais, vaikka myyjä oiskin unelma. Eli en luulis olevan se kaikkein vaikeimmin sijotettava työntekijä, jos vaan mikään paikka on vapaana ;) Niin ja noi pääsiäisen rekrytoinnit saattaa kuulemma myös jostain syystä viivästyttää kesän palkkauksia. Tiedä sitten, pitäiskö vaan kiltisti oottaa niitten yhteydenottoa, vai alkaa jossain vaiheessa niitä tavotella.

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #46 : 13.03.2012, 21:27:42 »
Hei, mulle tuli tänään työtarjous!! Hôtesse de propété on homman nimi, alkaen 5.5. :) Kolme päivää aikaa vastata tarjoukseen. Ilmotelkaa jos teilleki tulee..:)

chrlotta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #47 : 14.03.2012, 07:21:23 »
Hei mä oon lähös disneylle kesäkuun alussa, ois kiva tutustua teihin jotka tuutte sinne kans! Ois sitten siellä suomalaista tukiverkostoa paikan päällä :)

bambumanuli

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : 14.03.2012, 22:50:15 »
Onnea työtarjouksesta! Mihin hommiin oot menossa chrlotta?
Mä oon täällä viime kesästä asti CDI-sopparilla ja tulevan kesän loppupuolille olisi tarkoitus jatkaa näitä töitä ennen Suomeen palaamista. Jos teillä on kysymyksiä, voin yrittää vastailla niihin parhaani mukaan! Ja suomalaisesta tukiverkostosta sen verran, että jos kieltä haluaa oppia, ei kannata viettää liikaa aikaa pelkästää suomalaisten kanssa. Joo välillä on ihana haukkua koko Ranska pystyyn ja haaveilla ruisleivästä ja Salkkareista, ja itse asuin koko viime kesän suomalaisporukalla. Oli hauskaa, mutta toisaalta kielen opin kunnolla kyllä vasta sitten kesän jälkeen, kun jäin tänne oman onneni nojaan :D

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #49 : 15.03.2012, 10:56:50 »
Hei bambumanuli, tiedätkö ketään joka on siivoojana, oletko kuullut kokemuksia siitä työstä?
Kannattaako lähteä? ;) Mulla ois suomessa pari muutakin kesätyötä nimittäin...

bambumanuli

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 15.03.2012, 13:40:19 »
Joo, tiedän! Työ on siis käytännössä enemmän roskien keräämistä ja roskisten tyhjentämistä kuin vessojen pesemistä tai mitään tollasta konkreettista siivoamista. Sitten kun vielä kävelee puistossa asiakkaiden keskell', pääsee kyllä varmasti puhumaan kieliäkin. Aika rennolta se työ on kavereiden puheiden perusteella kuulostanut ja taukoja tuntuu voivan ottaa vähän enemmän kuin muissa hommissa :D Hyvä ja huono puoli on se, että töitä tehdään pääasiassa koko ajan ulkona, mikä on kivaa mukavalla säällä, mutta varmasti hirveää helteellä tai vesisateessa. Päivät ovat kymmenen tunnin mittaisia (paitsi heinä-elokuussa kahdeksan), ja näin vapaapäiviä on kolme viikossa!
Yksi kaveri mulla oli siivoojan hommissa koko viime kesä, ja hän tuli nyt pari viikkoa sitten tänne puolen vuoden sopimukselle, joten ei se nyt mitenkään ihan kamalaa työtä voi siis olla :D Minä kyllä siis lähtisin! Ei täällä nyt mitenkään ruhtinaallinen palkka ole, mutta kokemuksena on varmasti hyvä ja Pariisi nyt on vaan niin kiva!

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 15.03.2012, 14:57:05 »
Kiitos paljon vastauksesta! :) Tuo tuli mulle yllätyksenä et tunteja ois kymmenen per päivä, vaikka voikin olla rankkaa niin on erittäin kiva tietää että vapaapäiviä onkin kolme viikossa.

kraau

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 15.03.2012, 20:11:55 »
Mulla on huomenna sitten haastattelu! Jänskättää... Toivottavasti menis hyvin, oon tätä tilaisuutta odottanut 4 vuotta   :)

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 15.03.2012, 23:08:40 »
Ai niin ja tiedätkö bambumanuli että minkälaiset kengät siivoojalla kannattaa ottaa mukaan? Joissakin työpaikoissa kai saa työasun mukana myös kengät, mitenhän tuossa? Thanks

chrlotta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #54 : 16.03.2012, 10:24:33 »
Mä oon tulos sales assistantiksi. Oliko sulla bambumanuli kavereita noissa tehtävissä ja tykkäskö ne? Ja otahan vaan lignon vastaan tuo työ! Ens vuonna ei välttämättä enää ois mahollisuutta lähteä :) ja tsemppii haastatteluun kraau!

bambumanuli

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : 18.03.2012, 15:26:28 »
lingon, vitsi en oo kyl nyt varma, onko siivoojilla Disneyn tarjoamat turvakengät vai ei... Voin kysellä tätä joltain! Muuten suosittelisin siivoojan hommiin vedenpitäviä, umpinaisia kenkiä.
chrlotta, toi sales assistant ei sanonut mulle mitään, mutta googlailin vähän, ja paljastui, että se on siis samaa hommaa, mitä itse teen eli vendeur boutique eli kassaneiti! Ja joo siis tykkään kyllä kovasti tästä :D Aluks voi olla vähän vaikeampaa (riippuu, miten hyvin osaat ranskaa), kun täytyy soitella kaupan sisällä ja eri kauppoihin, mutta ainakin pääsee puhumaan montaa eri kieltä, erityisesti ranskaa, englantia ja espanjaa. Ja kassa on tosi helppokäyttönen.

framboise

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #56 : 18.03.2012, 16:53:01 »
lingon, siivojat saa turvakengät sieltä costumingista, eli ei huolta :) Kannattaa vaan kattoa silloin ekana päivänä, että varmasti saa sopivat kengät, koska niillä yhdillä ollaan koko kesä!

Itse olin siis siivoilemassa Main Streetillä kesällä 2010 ja tykkäsin kyllä tosi paljon. Oli rentoo ja mukavaa porukkaa, työssä sai olla tekemisissä asiakkaiden kanssa ja käyttää eri kieliä, plus taukoja ei ollu kukaan kyttäämässä sekuntikellon kanssa ;) Huonoja puolia oli tietenkin sadepäivät, haisevat jätesäiliöt ja popcornin lakaiseminen katukivien välistä, argh :p Mut ehdottomasti suosittelen siivoojan työtä, vaikka se ei mitään luksusta olekaan! Ei ainakaan tarvii ottaa turhaa stressiä työstä.

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #57 : 03.04.2012, 17:40:54 »
kiva kuulla, framboise! :) nytpä mulla on lennot varattuna, pitäs kai katella noita sopimuksia ja muita paperihommia, huhhuh... ei kai tonne tarvi lähettää muuta kun yks kappale tota sopimusta allekirjotettuna?

jännittääkö jo lähtö, chrlotta?:)

chrlotta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #58 : 09.04.2012, 21:48:40 »
No kyl alkaa jo vähän jännittää! Entä sulla kun alle kuukausi enää? :) Saa sit nähä miten käy, tuo mun ranska ei todellakaa oo niin sujuvaa mitä vois olla. Mut hei anyway siel nähään :)

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 17.04.2012, 18:50:03 »
Ketkään muutko täällä ei oo kuullu Disneylandiltä mitään? Vieläkö odottelette vai ootteko jo luopunu toivosta ja hankkinu muita töitä kesäks? Mua alkaa tää odottelu ahdistaa ja olis kyllä kiva tietää, et ootanko ihan turhaan ja pitäskö nyt tehdä muita suunnitelmia kesäks.. Eihän siihen kesäkuuhun oo ees paljo enää aikaa ja sillon pitäs kyl jotkut työt alottaa :/