Kirjoittaja Aihe: Disneyland 2012  (Luettu 11641 kertaa)

tonih

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Disneyland 2012
« Vastaus #60 : Huhtikuu 17, 2012, 21:59:48 »
Ainakin Disneyn facebook-sivuilla vastattiin kesätöistä kyselleille, että kaikki työtarjoukset lähetetään toukokuussa...

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #61 : Huhtikuu 18, 2012, 10:07:50 »
toivottavasti tekin pääsette töihin!
framboise tai bambumanuli, jos ootte vielä linjoilla, niin tiedättekö että kannattaako tuo navigo-bussikortti ostaa heti ekana päivänä? miten noitten korvausten kans toimitaan, eli saako korvaukset jälkeenpäin kun esittää kuitin jollekin pomolle vai miten? :D

josee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #62 : Huhtikuu 18, 2012, 15:06:04 »
oon ite ollu jo monta kertaa disneyllä töissä ja hain myös täks kesäks. en oo saanu vielä vastausta, mutta disneyn kanssa se on aina tällästä. viime kesänä ne ilmotti että mulle on töitä 3vko ennenko sopimus alko. eli ei kannata vielä vaipua epätoivoon, mutta toisaalta ne voi jättää vastaamattaki. yks saksalainen tyttö oli laittanu viestiä castingii ja ne oli sanonu että huhtikuun lopussa ja toukokuun alussa vastataan kesätöitten kyselijöille.

ja pass-navigon voi ostaa viikoksi (ehkä myös useammaksi? :D)  tai kuukaudeksi kerrallaan. mutta jos ostat sen kuukaudeksi kuun 15.pvä se ei tarkoita että passi pitää ladata uudestaan tasan kuukauden kuluttua, seuraavan kuun 15.pvä (kuten loogista olisi) vaan että se loppuu saman kuukauden viimoinen päivä. sama juttu viikko passesissa. vaikka maksat viikosta, jos lataat passin torstaina se tarkoittaa että se loppuu sunnuntaina ja on ladattava maanantaina uudelleen... joka tapauksessa se kannattaa hankkia heti, ja jos menet kuun alussa se kannattaa myös ladata heti loppukuuksi. ja säilytä kuitit, jotta voit kysyä disneylta niitä korvauksia siitä. toivottavasti ei nyt oli selkeä selitys.

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #63 : Huhtikuu 18, 2012, 16:28:13 »
luulisin että pääset nyt jos oot jo monta kertaa ollu.:) ja kiitti vastauksesta! ostan sen lipun siis heti ku mahollista, ettei tarvi turhaan ostella niitä yksittäislippuja. :)

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #64 : Huhtikuu 18, 2012, 16:30:07 »
aika jännää muuten on, että miten löytää lentokentältä sinne juna-asemalle joka vie disneylandiin. viimeksi kun kävin pariisissa niin muistaakseni lentokenttä ja kaikki asemat oli aika monimutkasia...

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : Huhtikuu 18, 2012, 16:43:43 »
Oolrait, no kai täälläkin sit vielä odotellaan :> Ajattelin vaan, ku kerta pari oli jo saanut varmuuden töistä, et oliks se sit siinä meidän muitten suomalaisten osalta..pessimisti mikä pessimisti! :D Vielä vähä OT: hakiko siis joku täältä sinne korsikalle, kukaan päässy sinne? :)

tonih

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #66 : Huhtikuu 18, 2012, 17:48:33 »
Oolrait, no kai täälläkin sit vielä odotellaan :> Ajattelin vaan, ku kerta pari oli jo saanut varmuuden töistä, et oliks se sit siinä meidän muitten suomalaisten osalta..pessimisti mikä pessimisti! :D Vielä vähä OT: hakiko siis joku täältä sinne korsikalle, kukaan päässy sinne? :)

Hain myös Korsikalle. Kovasti oli ainakin haastattelussa halukkaita ottaamaan mut töihin. Mitään ei ole vielä kuulunut...

josee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #67 : Huhtikuu 19, 2012, 11:52:37 »
Ei se mitenkään varmaa ole, että sinne pääsee uudestaan kun haluaa vaikka olisi jo ollut siellä töissä.

Charles de Gaullelta lähtee bussi Disneylandiin. Se on kai vähän kalliimpi kuin juna, mutta ei tarvi ainakaan vaihtaa junaa. Bussi on helppo tunnistaa,siinä lukee joka paikassa Disneyland kaikkien mahdollisten kuvien kera. Sieltä minne bussi jättää (eli disneylandista) pitää ottaa RER-juna seuraavalle pysäkille Val d'Europille. Siellä on se fantasia-building jonne pitää käydä ilmottautumassa ja josta ne sitten kyydittää sut sinne asuntolaan.

Hain myös Korsikalle eikä sieltä sen alun yhteydenoton jälkeen kuulunu mitää. Mutta ne on ilmeisesti lähettäny "ei kiitos"-kirjeitä, eli jos sitä ei ole saanut niiden pitäisi vielä ottaa yhteyttä.

lingon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #68 : Huhtikuu 19, 2012, 15:00:01 »

Charles de Gaullelta lähtee bussi Disneylandiin. Se on kai vähän kalliimpi kuin juna, mutta ei tarvi ainakaan vaihtaa junaa. Bussi on helppo tunnistaa,siinä lukee joka paikassa Disneyland kaikkien mahdollisten kuvien kera. Sieltä minne bussi jättää (eli disneylandista) pitää ottaa RER-juna seuraavalle pysäkille Val d'Europille. Siellä on se fantasia-building jonne pitää käydä ilmottautumassa ja josta ne sitten kyydittää sut sinne asuntolaan.

okei!:)

ROUSLAIN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #69 : Huhtikuu 25, 2012, 14:48:07 »
Hei ihmiset!! Ihanaa, että löytyi muitakin, jotka lähtevät :) Sain itse eilen sähköpostia Disneyltä, että töitä olisi tarjolla ravintolapuolelta, olen vieläkin shokissa. Minkälaisia töitä te pääsitte tekemään ja milloin aloitatte? Mulla työt alkaa 26. kesäkuuta.

tonih

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : Huhtikuu 25, 2012, 17:46:22 »
Sain tänään työtarjouksen Disneyltä :D
Ravintolatöitä, työnimike on employé(e) de restauration - cuisine. Työt alkaa 30. kesäkuuta.

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : Huhtikuu 25, 2012, 21:37:38 »
Eikäääää, mäkin sain tänään tarjouksen, työnimike: employée de restauration! Oon niin onnellinen, ihan sama millasta toi työ onkaan!! :D (Mut ihan btw, tietääkö joku jotain kyseisestä työstä? :D) Mä alotan n. kk myöhemmin, mitä haastattelussa sanoin niille, 26.6 :)

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : Huhtikuu 26, 2012, 08:35:51 »
Ja niin, oisin tietenkin voinu muotoilla kysymykseni vähä selvemmin :D Tajuan siis kyllä, että tuo työnimike on tietysti aika laaja, mutta ajattelin, jos jollain olis omia/kuultuja kokemuksia Disneyn ravintoloissa työskentelystä ylipäänsä :) 7h työpäivää lupailivat ja 35h viikossa.

chrlotta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #73 : Huhtikuu 26, 2012, 10:54:11 »
Heei onnea te! Siel sit nähään. Tässä alkaa oottaa innolla kesää ku kuulee muista jotka on kans tulossa!! Mulla alkaa työt vähä ennen teitä ja oon kaupassa töissä. Mulla on kaverit ollu viime kesinä töissä ravintoloissa, ja joo toki ne on sanonu sen olevan raskasta ajoittain (mikäpä työ tuolla ei olis) mutta positiivisena puolena se että yhessä ruokapaikassa on monta ihmistä töissä yhtä aikaa niin siellä tutustuu hyvin ihmisiin:)

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : Huhtikuu 26, 2012, 13:34:32 »
Jep, mäkin olen ihan yli-innoissani jo nyt, vaikka lähtö onkin vasta (tasan) 2kk päästä! :D Eihän ne vaan voi tätä enää perua, kun kerta yksilöity työtarjouskin on jo lähetetty..se menis jo häijyks :D Kuinkakohan pian ne lähettää niitä soppareita? Mulla nimittäin vaihtuu osoite tässä lähiaikoina, niin toivon, että ehdin saada ne sit oikeaan paikkaan ajoissa. Ja niin ajattelinkin, että ravintolatyö voi olla suht raskasta, mut mä olen kyllä tottunut todella pitkiinkin työpäiviin edellisissä töissäni, et eiköhän siellä positiivisella mielellä pärjää aika pitkälle :)

ROUSLAIN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #75 : Huhtikuu 26, 2012, 14:34:41 »
Hei marietta ja tonih, taidetaan olla saman alan työntekijöitä, ymmärtääkseni jonkin sortin keittiöapulaisia? :D Tulee kyllä huippua!

dominique

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #76 : Huhtikuu 26, 2012, 18:44:28 »
Kiva kuulla et muitakin suomalaisii tulossa disneylle:) Ite olin viime kesänäki, ja tänä vuonna menenkin jo toukokuun puolella, eli itseasiassa n.3 viikon päästä! Tänään just varasin lennon, joten nyt voi vaan sitten innolla odottaa Ranskaan lähtöä:)
Mulla kävi aika hyvä tuuri, koska tajusin ottaa disneylle yhteyttä aika aikaisin, ja sain työtarjouksen muistaakseni jo helmikuussa (?)..

Mut toivottavasti te kaikki jotka ootatte viel vastausta disneylt, saatte töitä! :)

Ja sen verran pakko viel sanoo, et mahtava kesä varmasti taas tulossa! :)

frenchfilms

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #77 : Huhtikuu 27, 2012, 16:19:32 »
Täälläkin on yksi lähdössä! Vastasin eilen myöntävästi niiden sähköpostiin, toivottavasti työsopimus yms. paperit tulee pian. Mullekin tarjottiin jotain ravintolatyötä ja sopimus alkaa 3. heinäkuuta. Apua, oon niin innoissani!

Viime vuonnahan suomalaisilla Cast Membereillä oli oma Facebook-ryhmä, pitäiskö liittyä siihen vai perustaa uusi?

marietta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : Huhtikuu 27, 2012, 17:07:27 »
ROUSLAIN, niinpä ollaankin..ja meillä kahdella näyttäs alkavankin samana päivänä : ) Lukiko sulla siinä mitään tarkennusta, esim. cuisine, niinku tonih:lla näemmä. Mulla ku oli vaan se pelkkä ravintolatyöntekijä, eli saa sit nähdä millaseen hommaan laittavat.

Mä olen silti vielä pikkasen epäluulonen ja pelkään, et soppareita ei kuulukaan ja ne ei haluakaan mua..en usko mitään ennenku oon allekirjottanu paperit : D Pelko varmaan peräsin siitä disneyn viime vuoden sekoilusta. Ootteko te kaikki muut jo ihan rauhallisin mielin tässä vaiheessa, uskallanko mä jo iloita kavereille, et oon tonne lähössä? : D Ja jos vielä sopparit jo saaneet liikkuu täällä, niin mikä oli se aikaväli työtarjouksen hyväksymisellä ja sopimusten saapumisella? Mitään "lähetämme ne sillon ja sillon" -viestiä en omaan vastausviestiini enää saanu..

Ja frenchfilms, kyllä ehdottomasti facebook-ryhmä kasaan tycker jag! : )

Charleston

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #79 : Huhtikuu 27, 2012, 23:59:29 »
Mä olin kans viime kesänä kaupassa töissä, samoin kuin jouluna ja tänä kesänä uudestaan. Mulla alkaa sopimus jo 26. toukokuuta. :) Oli tosi mahtava kesä ja samaa mieltä tuntui olevan surin osa ihmisistä joihin tutustuin.

Jos ootte jo saaneet sähköpostin jossa kerrotaan työtehtävä ja päivämäärä, niin aika varmasi olette paikan saaneet ellei käytäntö ole muuttunut viime vuodesta. Jos viestissä pyydetään hyväksymään paikka ja niille lähettää vastauksen, teidän profiili lisätään disneyn tietokantaan kesän työntekijänä. Hyväksymisviestiin ei muistaakseni vastattu mitään ja sopimukset tuli postissa vasta yli kuukauden päästä. Joillain taisi olla kuitenkin sellaista häikkää, että sähköpostin ja paperisen sopimuksen alkamis- ja loppumisajat heitti muutamalla päivällä. Kannattaa siis olla tarkkana.

Jos jollain on jotain kysyttävää vaikka noista käytännön asioista niin vastaan parhaani mukaan!