Kirjoittaja Aihe: Mihin et uskaltaisi matkustaa?  (Luettu 5323 kertaa)

Seku

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Mihin et uskaltaisi matkustaa?
« Vastaus #20 : Joulukuu 29, 2011, 04:05:58 »
Itse en lähtisi Pohjois-Koreaan/Romaniaan/Somaliaan/sotaa käyvään maahan. (Omassa maassa siis sotaa käyvää) Toinen on afrikan/e-amerikan maat, mutta kyllä niihin johonkin turisti matkoille vois uskaltautua.

Edmundo

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : Joulukuu 29, 2011, 12:15:10 »
Ihan mielenkiinnosta, miksi Romaniaan ei uskaltaisi matkustaa? ???

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : Joulukuu 29, 2011, 13:58:04 »
Ihan mielenkiinnosta, miksi Romaniaan ei uskaltaisi matkustaa? ???

Eikös tämä Seku ole sama joka mainosti ottavansa puukon mukaan ryöstöjen varalta, Romaniassa voi olla se riski että niiltäkin löytyy puukot jos rupeaa heilumaan  ::)
Reissukuvia sieltä sun täältä: http://picasaweb.google.com/Anttipics

smee

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : Joulukuu 29, 2011, 14:47:59 »
Pohjois-Koreassahan saa koko matkan ajaksi seuraksi kaksi turvamiestä, halusi tai ei. Mitä pelättävää siellä siis on? Muista syistä sitä voikin haluta vältellä, mutta tuskin turvallisuuden takia.

Seku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : Tammikuu 01, 2012, 19:56:13 »
Täytyy alkaa kaivelemaan kun laitan viestin? Muut sanovat etteivät uskalla mennä Venäjälle ja sitten kun sanon etten lähtis paikkaan X, niin pyydetään perusteluja/vittuillaan. No ainakin oppii tuntemaan millaista porukkaa nää niin kutsutut "travellerit" on...

Edmundo

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : Tammikuu 01, 2012, 19:58:10 »
Täytyy alkaa kaivelemaan kun laitan viestin? Muut sanovat etteivät uskalla mennä Venäjälle ja sitten kun sanon etten lähtis paikkaan X, niin pyydetään perusteluja/vittuillaan. No ainakin oppii tuntemaan millaista porukkaa nää niin kutsutut "travellerit" on...

No aika harva on ilmoittanut, että ei uskaltaisi matkustaa EU-maahan, joten vähän kummastutti. Mikä Romaniasta tekee pelottavan?

E: ja vaikutat viesti viestiltä kieltämättä enemmän ja enemmän trollilta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2012, 20:01:05 kirjoittanut Edmundo »

Seku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #26 : Tammikuu 01, 2012, 20:09:29 »

No aika harva on ilmoittanut, että ei uskaltaisi matkustaa EU-maahan, joten vähän kummastutti. Mikä Romaniasta tekee pelottavan?

E: ja vaikutat viesti viestiltä kieltämättä enemmän ja enemmän trollilta.

Eihän mulla parempaa tekemistä olekkaan kuin trollata foorumeita...

sähkö laitteet ovat joskus vaaral lisia. varo ettei tule sähkö shokkia :o eri toten iso britanniassa.
Itse lähettelet tälläisia viestejä ja kutsut minua trolliksi?  ::)

Apli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #27 : Tammikuu 01, 2012, 21:03:52 »
kolumbia ja afganistan.

Edmundo

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : Tammikuu 01, 2012, 21:19:28 »
Itse lähettelet tälläisia viestejä ja kutsut minua trolliksi?  ::)

Trollaus ja vittuilu ovat sukulaisia, mutta eivät kuitenkaan sama asia.

Et vieläkään vastannut alun perin hyvin viattomaan uteluuni.

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : Tammikuu 01, 2012, 21:57:40 »
Itsellä olisi ollut mahdollisuus lähteä yhdelle työhön liittyvälle kurssille Sao Paoloon mutta jätin harkinnan jälkeen väliin. Ei sovi minun luonteelleni jäädä illalla johonkin hotelliin vain siksi että ulkona joutuu ryöstetyksi ja hankaluuksiin.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : Tammikuu 02, 2012, 09:29:20 »
Tekisi mieleni sanoa, että ei ole sellaista paikkaa, mihin en uskalluksen puutteesta lähtisi. Mutta totuus on, että olen 25 vuoden matkustusvuoteni aikana tullut aina vaan aremmaksi, ja suljen paikkoja pois kiinnostavien listalta, jos ne vaikuttavat turvattomilta. Poissa ovat ajat, kun mikään ei pelottanut.

En siis lähtisi sotatoimialueille - sotakirjeenvaihtajia lukuunottamatta kai harva niille hinkuukaan.

En lähtisi myöskään tämänhetkiseen Syyriaan, koska kielitaidottomana ja kulttuuria tuntemattomana länsimaisena besserwisserinä siellä lienee hyvät mahdollisuudet hankkiutua ongelmiin. Sama pätee useisiin Lähi-idän maihin - onneksi ennätin käydä pikaisesti Libanonissa ennen arabikevään kuumenemista.

En lähtisi suurimpaan osaan Afrikan maista ilman turvallista miesseuraa, esimerkiksi Egyptissä en jaksaisi naisena yrittää yksin pärjätä. Myös Etelä-Afrikka on yhä käymättä, kun ei houkuttele lomailla paikassa, jossa pitää liikkua autolla/taksilla kaikki siirtymät.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

SunRiseGirl

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : Tammikuu 02, 2012, 10:02:52 »
Mulla oli matka suunnitelmissa Boliviaan, kun tuttavan perhe asuu siellä. Tarkoitus olisi jatkaa matkaa Peruun ja Equadoriin. Kaverin tutut asuu La Pazissa joka googletuksen mukaan sijaitsee 4000 metrin korkeudessa. Ei hemmetti, en pysty lähtemään, koska mulla saletisti loppuis happi tuolla ja tulis huono olo. Pakko myöntää, että vaan uskalla.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : Tammikuu 02, 2012, 10:29:54 »
Mulla oli matka suunnitelmissa Boliviaan, kun tuttavan perhe asuu siellä. Tarkoitus olisi jatkaa matkaa Peruun ja Equadoriin. Kaverin tutut asuu La Pazissa joka googletuksen mukaan sijaitsee 4000 metrin korkeudessa. Ei hemmetti, en pysty lähtemään, koska mulla saletisti loppuis happi tuolla ja tulis huono olo. Pakko myöntää, että vaan uskalla.

Hyvin siellä ne paikallisetkin pärjää? Itse en valitettavasti pysty 4000 metriä kommentoimaan, mutta ainakaan 3400 metrissä ei minulla korkeus vaikuttanut mihinkään, kävely oli yhtä reipasta kuin normaalistikin. Yksilöllistä toki, eli jos on kokemuksia että vähemmästäkin tulee huono olo niin sitten...
Reissukuvia sieltä sun täältä: http://picasaweb.google.com/Anttipics

Seku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #33 : Tammikuu 02, 2012, 11:19:16 »

Et vieläkään vastannut alun perin hyvin viattomaan uteluuni.

Romanian terveyshuollon korruptuneisuus häiritsee.

SunRiseGirl

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : Tammikuu 02, 2012, 11:21:47 »
Joo, tiedän toki että paikalliset pärjää, mutta onhan ne ikäänkuin tottuneet siihen :) Mutta kun astuu lentokoneesta pihalle ja lähtee siitä saman tien noin korkealla (en tiedä kuinka korkealla kenttä on mutta 13 kilsan päästä kaupungista), niin veikkaanpa, että mulla olis huono olo ja pää kipeä jonkun aikaa, varsinkin kun ei ole pikkuhiljaa noussut noin ylös. Mutta kokapensaan lehtiä pureskelamallahan ne paikallisetkin tuota hoitaa, joten jospa... :) Luin tuossa myös parista matkapäiväkirjasta ja blogista ihmisistä, jotka ovat saaneet tuolla oireita, osa ihan kohtuu voimakkaitakin. Kyllä mä siis jänistän.

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : Tammikuu 02, 2012, 11:52:34 »
Hyvin siellä ne paikallisetkin pärjää? Itse en valitettavasti pysty 4000 metriä kommentoimaan, mutta ainakaan 3400 metrissä ei minulla korkeus vaikuttanut mihinkään, kävely oli yhtä reipasta kuin normaalistikin. Yksilöllistä toki, eli jos on kokemuksia että vähemmästäkin tulee huono olo niin sitten...

3400m on täysin eri asia kuin 4000m korkeusvaikutuksesta puhuttaessa. Mulla on kokemusta myös tilanteesta jossa totuttelimme 2-3 tonnissa, 4550m korkeudessa jalat vaan kuitenkin hiukan niiasivat autosta noustessa. Kaikki nelosella alkavat korkeudet ovat mun kokemuksen mukaan haastavia, yöpyminen mukaan lukien, ilman kunnon totuttelua.

Boliviassa yleinen proseduuri on aloittaminen Santa Cruzista, ja siitä sitten hissukseen kohtia La Pazia korkeuteen totutellen, näkee samalla vähän maisemiakin. Tällä keinoin ainakaan itselläni ei ollut mitään ongelmia korkeuden suhteen La Pazissa.

Kannattaa myös varoa sitä tunnetta että oma vuoristokunto on ihan omaa luokkaansa. Yleisen kokemuksen mukaan seuraavalla nousulla pahiten taudissa oleva voit olla sinä!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2012, 12:43:49 kirjoittanut jurppe »

unkkatkumiankka

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Eräjormailua
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : Tammikuu 02, 2012, 21:44:41 »
Afganistan, Iran ja Irak jäänevät tulevien vuosikymmenten matkahaaveiksi ainakin tällä erää. :)
Talvivaara tiedottaa:

Yhtiön vastuutehtäviä hajautetaan lähipiirille. Tästä lähtien operatiivinen vastuu on Pekka Perällä ja ympäristöasiat Retu Perällä.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #37 : Tammikuu 02, 2012, 22:09:39 »
Saattaispa olla että en lähtis Irakin kriisi alueille, Afghanistaniin, Pakistaniin, Nigeriaan, Angolaan, somaliaan, somalimaahan... ainakin nuo olisivat ulkopuolella sitten kun reissua suunnittelen. Saattaa olla että tulee muitakin mieleen myöhemmin.
As cool as a cucumber.

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : Tammikuu 09, 2012, 13:50:43 »
Joo, tiedän toki että paikalliset pärjää, mutta onhan ne ikäänkuin tottuneet siihen :) Mutta kun astuu lentokoneesta pihalle ja lähtee siitä saman tien noin korkealla (en tiedä kuinka korkealla kenttä on mutta 13 kilsan päästä kaupungista), niin veikkaanpa, että mulla olis huono olo ja pää kipeä jonkun aikaa, varsinkin kun ei ole pikkuhiljaa noussut noin ylös. Mutta kokapensaan lehtiä pureskelamallahan ne paikallisetkin tuota hoitaa, joten jospa... :) Luin tuossa myös parista matkapäiväkirjasta ja blogista ihmisistä, jotka ovat saaneet tuolla oireita, osa ihan kohtuu voimakkaitakin. Kyllä mä siis jänistän.

Samoin kuin Jurppe, suosittelisin lahtemista mutta hiljaista etenemista La Paziin- ala siis lenna paikalle suoraan. Jopa lievasta astmasta karsiva matkakaveri parjasi, kun mentiin hiljalleen ja totuteltiin. Harvoinhan ihmiset saa mitaan tosi pahoja oireita. Suosittelen ottaan matkavakuutuksen, joka korvaa pikaisen siirtymisen (=lennon) matalammille aroille jos alkaa voimaan pahoin.
She rides rollercoasters but never screams

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #39 : Tammikuu 09, 2012, 14:28:06 »
^^ Juu kyllä boliviaan kannattaa matkustaa, mutta ei kannata tosiaan lentää suoraan La Paziin koska kenttä sijaitsee yli 4000 m korkeudessa. Ite totuttelin Saltassa Argentiinan puolella aluks 4 päivää 1238m korkeudessa ,josta jatkoin boliviaan. vaikka Uyunissa tuli vietettyä 3 päivää 3669m korkeudessa vielä niin siltikin nousu potosiin 4070m korkeuteen rupes oleen liikaa eli piti lähtee alaspäin.