Jamaica! siitä unelmoinut monta vuotta kunnes luin uutisia että eivät porukka siellä kummemmin tykkää homoseksuaaleista ja on turvatonta siellä homona matkustaa. Toki voisin feikata heteroa, mutta tyttöystävän kanssa sinne kuitenkin olisin menossa niin taitaa jäädä maa näkemättä. Harmittaa 
Pitää ottaa tähän kantaa koska olen asiasta paikallisten kanssa keskustellut. Itse olen hetero joten omalla kohdallani ei tätä ongelmaa ollut, mutta keskustelimme mm. tästä aiheesta jamaikalaisten kanssa. On totta, että homoseksuaaleista ei juuri Jamaikalla tykätä ja kuten UM:n matkustustiedote sanoo:
"Jamaikan lainsäädäntö kieltää tietyt homoseksuaalisen kanssakäymisen muodot." Tämäkin pitää paikkansa siltä osin, että paikallisten mukaan kaikki kanssakäymisen muodot ovat laittomia. Mutta mutta, tämä ei kyllä juuri matkaajalle ongelmia aiheuta, ennemmin koskee paikallisia. Voisin melkein sanoa, että turisitien homoseksuaalisuus ei ole paikallisille ongelma, toki varmasti pahoja katseita voi saada jos äityy julkisiin hellyydenosoituksiin. Eli ymmärrän hyvin että ei tahdo feikata mitään, eikä kenenkään kuulukkaan joutua feikkamaan. Onhan näitä samoja miettimisen aiheita myös heteroilla tietyissä maissa, eli ihan kaikkialla ei voi käyttäytyä niin kuin Suomessa (julkinen suutelu yms.). Kukaan ei tule Jamaikalla kysymään seksuaalisesta suuntaumuksestasi, se on varma. Eli sen puolesta voitte hyvin sinne matkustaa, täysin eri asia on sitten tahtooko mennä maahan jossa oma seksuaalinen suutautuminen luokitellaan rikokseksi....
Omalta osaltani tähän listaan kuuluvat jo monesti mainitutu sotatoimialueet, ei hirveästi olisi mielenkiintoa lähteä leikkimään hengellään esimerkiksi Bagdadin alueelle Irakiin.