Pallontallaajat.net

Kirjaudu sisään
Rekisteröidy

Palkka?

(Luettu 2404 kertaa)

Anju

• Reissaaja
    • Profiili
Palkka?
« : 02.03.2012, 13:53:17 »
Hejsan kaikki! Tarkoitus olisi suunnata Ausseihin ja Uuteen-Seelantiin töihin ja lomailemaan ensi syksynä. Olen aloittanut nyt kovat säästötoimet ja olenkin lokakuuhun asti OK palkkaisessa työssä.

Missä hommissa tienaa parhaiten jos on motivaatiota ja fyysistä kuntoakin reippaasti? Voiko joku heittää jotain konkreettisia esimerkkejä eri hedelmien poimimisesta, baarityöskentelystä, tarjoilusta ja muista hommista. Kiitos jo etukäteen.  :)

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Palkkataso Australiassa
« Vastaus #1 : 02.03.2012, 15:08:14 »
Missa hommassa tienaa parhaiten on vahan sama kuin kysyisi, kuinka pitka on patka lankaa. Eli sehan riippuu ihan siita millaista tyota haet, ja millaista tyokokemusta on. Tein puolivuotta toita Sydneyssa, toimistotyota, ja palkka oli 32AUD per tunti; eli mina sanoisin varmaan, etta toimistotyosta. hedelmien poiminnassa on varmaan huonoin palkka, baarihommissa taas voi saada kivasti tippeja, varsinkin, jos on tasokkaammassa ravintolassa toissa.

Edit: Muokkasin otsikkoasi vahan kuvaavammaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2012, 15:10:57 kirjoittanut Strange Little Girl »
She rides rollercoasters but never screams

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
Vs: Palkka?
« Vastaus #2 : 02.03.2012, 16:39:40 »
Jos löytyy rekkakortti, hyvät suositukset alalta englanninkielellä ja olet tosi äijä (mies tai nainen) niin truck driver Queenslandin tai Länsi-Australian kaivoksessa tienaa n. 15 000 AUD per kk. (Lähimpään kaupunkiin on tosin muutama tuhat kilometriä matkaa, päivän ylin lämpötila +55 C luokkaa, ja ilmastoidut vuokrakämpät kustantavat minimissään 5000 AUD/kk.)

suikka

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 03.03.2012, 07:46:54 »
Ausseissa palkat on paljon parempia kuin täällä Seelannissa. Täällä minimipalkka on $13.50 / tunti, ja monista lyhytaikaisista baari- , tarjoilu yms hommista ei hirmu paljon tätä paremmin tienaa. Tietenkin jos on koulutusta ja kokemusta paremmista hommista niin voi hyvällä säkällä löytää jotain paremman maksavaa duunia. Hedelmänpoimitahommista yleensä tienaa sen mukaan kuinka paljon poimii, olen kuullut joidenkin tienaavan suht hyvin, mutta sitten taas töitäkin saa tehdä aika hulluna, ja aika suuri osa poimintahommissa jaksaa max muutaman viikon verran.

Itse olin täällä ensimmäisen vuoteni working holiday viisumilla ja tein kaikenlaisia sekalaisia lyhytaikaisia duuneja kuten kahvilatöitä, tarjoilua ja hevosiin liittyviä duuneja, ja yleensä palkka oli melkolailla sitä minimin luokkaa.

hmaarit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 13.03.2012, 17:40:25 »
Ite olin neljä vuotta sitten "junior labour assistant" ja sain 15 taalaa tunnilta.

b9leto00

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 15.03.2012, 11:28:57 »
Ite olin neljä vuotta sitten "junior labour assistant" ja sain 15 taalaa tunnilta.
Mitäs hommia tuo titteli pitää sisällään? Itse on suomessa toimistohommissa ja ajattelin että mitenköhän palkkaavat ausseihin tälle alalle? Siis palvelusihteerin sijaisena työskentelen.

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.03.2012, 11:48:17 »
Mitäs hommia tuo titteli pitää sisällään? Itse on suomessa toimistohommissa ja ajattelin että mitenköhän palkkaavat ausseihin tälle alalle? Siis palvelusihteerin sijaisena työskentelen.

Olin toissa kuntosalin respassa pari paivaa, seka keskikokoisen hotellin respassa- 21 taalaa tunti. Perustoimistotyossa jossa kopion suunnilleen yhdelta excelilta toiselle, sain 20 taalaa tunti, viikon mittainen pesti. Enemman oman alan hommissa sitten palkka nousi tuolle 30+ per tunti -akselille.
She rides rollercoasters but never screams

b9leto00

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 16.03.2012, 10:12:25 »

Olin toissa kuntosalin respassa pari paivaa, seka keskikokoisen hotellin respassa- 21 taalaa tunti. Perustoimistotyossa jossa kopion suunnilleen yhdelta excelilta toiselle, sain 20 taalaa tunti, viikon mittainen pesti. Enemman oman alan hommissa sitten palkka nousi tuolle 30+ per tunti -akselille.

Jep, itsekin voisin pyrkiä johonkin toimistoon "hanttihommiin" eli just tätä excell kopiointia mitä teen suomessakin nyt.

Tapas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 23.05.2012, 02:18:11 »
Moro. Omat työkokemukset sijoittuvat ulkotöihin, joten niistä jotain. Länsi-australiassa olin korjailemassa pressuja keskellä ei mitään, josta maksettiin n. 25AUD/h. Työnantaja maksoi asunnon, tarjosi välillä ruokaa pubissa ja työpäivän jälkeen usein myös kaljatuoppeja.  ;)
Viinitilalla työskentelin Länsi-Australian puolella, jolloin maksettiin 18AUD/h. Hostelliasuminen tietenkin vei palkasta aina jonkin verran.  Samaa työtä tein myös Etelä-Australiassa, jossa maksoivat 20/h. Nyt hostellu oli halvempi, niin rahaakin jäi kivasti taskuun.
Viimeisenä kunnon työpaikkana olin puuvillafarmilla töissä Queenslandin ja NSW:n rajalla, jossa maksoivat muistaakseni 19AUD/h, mutta tarjosivat ilmaisen asunnon ja työsuhde-auton, jolla tehtiin työhommia+hoidettiin kauppareissut.

Appelsiinejä poimin kaksi päivää ja palkkaus oli niin naurettava, että se homma jäi vaan kokeilemisen arvoiseksi. 

Eli palkkaa voi saada ihan laidasta laitaan riippuen työkuvasta.

hmaarit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 24.05.2012, 19:07:36 »
Mun titteli piti sisällään talon sisä-ja ulkomaalausta, piha hommia, siivousta ja pomon kanssa kaljottelua.