Pallontallaajat.net

USA:han muutto?

(Luettu 3029 kertaa)

käämileuka

• Aloittelija
    • Profiili
USA:han muutto?
« : 02.03.2012, 21:13:54 »
Hei, olen etsinyt internetistä tietoa KAUAN siitä mitän USA:han voisi muuttaa, unelmana olisi toteuttaa omaa ammattiani joka on sähköala, Yhdysvalloissa. olen ammattikoulun käynyt enkä ole varma menisinkö korkeakouluun, kysymys kuuluu, voiko ammattikoulun papereilla suorittaa vastaavan ammattikorkeakoulutuksen valloissa vai voiko Suomen ammattikorkeakoulu papereilla työskennellä USA:ssa, jos käyn ammattikorkeakoulun tai Yhdysvaltojen vastaavan onko mahdollista saada asumislupa USA:han että voin asua ja työskennellä siellä?  :-\

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: USA:han muutto?
« Vastaus #1 : 03.03.2012, 08:05:28 »
Hei, olen etsinyt internetistä tietoa KAUAN siitä mitän USA:han voisi muuttaa, unelmana olisi toteuttaa omaa ammattiani joka on sähköala, Yhdysvalloissa. olen ammattikoulun käynyt enkä ole varma menisinkö korkeakouluun, kysymys kuuluu, voiko ammattikoulun papereilla suorittaa vastaavan ammattikorkeakoulutuksen valloissa vai voiko Suomen ammattikorkeakoulu papereilla työskennellä USA:ssa, jos käyn ammattikorkeakoulun tai Yhdysvaltojen vastaavan onko mahdollista saada asumislupa USA:han että voin asua ja työskennellä siellä?  :-\

Tuo työlupa on se ongelma kokonaisuudessaan. Itse olen alalla jolla on valtava työvoimantarve USA:ssa mutta silti sellaisia työnantajia jotka olisivat halukkaita sponsoroimaan H1B visan ei kovin helpolla löydy. H1B visan edellytyksenä on että ala on sellainen joissa vaaditaan erityisosaamista jota USA:ssa ei vapailta työmarkkinoilta löydy. Prosessi on pitkä ja kivinen vaikka työnantaja löytyisikin. Lisäksi H1B:lle on vuosikiintiöt.

Green Card lottely on varmaan helpoin tapa saada työlupa sieltä.

Erilaiset investment visat on myös yksi vaihtoehto, itse olen yrittänyt päästä kärryille miten ne toimivat.
Riittääkö että ostaa $150000:lla asunnon siellä. Jotenkin tuntuisi että vaatisi että sijoittaa esim. yritykseen tuon reilu $100000.

Mutta itsellä on ihan samanlaisia ajatuksia että sinne pitäisi päästä muuttamaan mutta kun ei oikein keinoja löydy...
Vinkkejä otetaan myös vastaan, varsinkin jos joku tuntee tuon investment visa puolen. (itse toimin yrittäjänä suomessa ja firman perustus usaan ei ole mikään mahdoton ajatus).

Olen myös kummastellut että jos tekee töitä USA:sta suomeen oman yrityksen kautta. (siis yritys toimii suomessa, asiakkaat ovat suomessa mutta itse toimin etänä usasta). Minkälaisella Visalla tuo olisi mahdollista

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.03.2012, 19:56:59 »
Joskus tuli kaverin kanssa tuollaista katseltua, eli ei ihan pienellä rahalla onnistuvaa

http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=8006.msg275431#msg275431
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

kurev

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.05.2012, 16:57:27 »
 Naimisiin paikallisen kanssa :) Sekin on tarkaan seurattu väärinkäytösten vuoksi, mutta kuitenkin yksi keino.