Harmi homma Kipa85, että sinun osalta vaihto meni noin. Mulla kävi oman vaihtoni kanssa aika samalla tavalla: hain freemoverina haluamaani yliopistoon Bangkokiin ja pääsin. Olin ainoa suomalainen, mutta muita vaihtareita löytyi kyllä paljon. Aika pian huomasin, että mulla on ihan eri intressit kuin muilla vaihtareilla ja olin itsekin jonkin verran vanhempi kaikkia muita. Muut länsimaalaiset olivat selvästi tulleet Thaimaahan juhlimaan. Itseäni ei oikein enää jaksanut moinen innostaa, kun onhan tuota rehellisyyden nimissä tullut jo aiemmin juhlittua. Itse en myöskään halunnut asumaan kampukselle vaan hankin kämpän muualta mikä entisestään loi rakoa muihin vaihtareihin. Ekan lukukauden kurssit suoritin kiltisti, mutta sen jälkeen ilmoitin jättäväni toisen lukukauden väliin ja lähdin reissaamaan. Ei harmita näin jälkikäteen, vaikka olisi ollut aidosti mielenkiintoisiakin kursseja tarjolla. Joskus on tosin tuntunut vähän "tyhmälle", kun aika monet vaihdossa olevat tuntuvat saavan kymmeniä uusia kavereita ja viettäneensä elämänsä aikaa.