Ecolinesin bussi tosiaan pysähtyy vain Lutskissa. Kyseessä on Kiovaan jatkava bussi.
En ole varma, mutta vahvasti luulen että Varsovasta busseja Lvoviin olisi. Mahdollisesti paikallisten yhtiöiden toimesta. Sama pätee juniin.
Olen myös lukenut näiltä sivuilta (itse en ole kokeillut) että edullisin vaihtoehto Puolasta Lvoviin on hankkiutua Przemysl nimiseen pikkukaupunkiin Puolan ja Ukrainan rajalla, ylittää raja jalkaisin ja ottaa Ukrainan puolelta minibussi Lvoviin.
Puolalaiset käyvät Lvovissa runsaasti sillä kaupunki kuului ennen Puolaan ja ihmisillä on sinne paljon siteitä. Täten yhteydet Puolan kaupungeista Lvoviin (puolaksi Lwow) ovat hyvät.
Ukrainalaisten junalippujen saatavuudesta en osaa sanoa juurikaan mitään sillä nuo EM-kisat sotkevat niin paljon normaalimeininkiä ainutlaatuisuudessaan. Kesällä junat Krimille ja joskus myös Kiovaan ovat melko täynnä.
Jos haluat pelata varman päälle voit varata junalippusi etukäteen matkatoimiston kautta. Liput ovat toki huomattavasti kalliimpia näin mutteivat kuitenkaan ihan tolkuttomia.
Luotettava matkatoimisto on esim. travel-2-ukraine.com
Ostat liput juniin mitä kautta tahansa niin matkusta ihmeessä edullisimmassa eli platskart-luokassa. Halvin ja tunnelmallisin tapa ehdottomasti!