Airbnb Majoituspalvelu jossa paljon yksityisiä halpoja majapaikkoja

(Luettu 66446 kertaa)

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
http://www.airbnb.com/

Oletteko testannut jo ja jos olette niin missä, mihin hintaan ja miten meni?

Vaikuttaisi että ainakin länsimaissa voi säästää tuon kautta hyvin esim. USA:ssa.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Olen testannut. Yhden kerran olin kolme paivaa yksin asuvan naisen luona, itsellani oli makuuhuone. Loisto homma kaiken kaikkiaan, ja jai kuva etta luotettava systeemi. Toisen kerran varaus ei mennyt lapi, mutta piti vuorokausi odottaa tietoa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vaikuttaisi että ainakin länsimaissa voi säästää tuon kautta hyvin esim. USA:ssa.

Helsingissä säästää hulppeasti. 25 neliön yksiö vain 108 euroa vuorokaudelta!

Pikkaisen ärsyttävä palvelu. Tuo profiilienluonti ja ihmisten kuvien pakko. Eikö tänä päivänä pysty enää mitään tekemään ilman oman naamakuvan julkaisun pakkoa?

En myöskään ymmärrä, miksi maksavista asiakkaista pitäisi saada julkaista kaikkien luettavissa olevia arvosteluja. Luulisi, että 108 euroa lämmittäisi mieltä tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 01:10:19 kirjoittanut UsvaAuer »

Evita

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tämä oli juuri sitä mitä olen kaivannut kun on pari ylimääräistä huonetta kämpässä, mutten halua kuitenkaan ottaa alivuokralaista. Olen saanut viikossa paljon tiedusteluja huoneista/asunnosta ja ensimmäinen vieras on buukattu. Rahat pitäisi tulla nettisivuilta Paypal-tilille. Saa nähdä miten käy. Aion kyllä ehdottomasti itsekin etsiä majoitusta tätä kautta.
quot;Eihän sitä matkusta perille tullakseen, vaan matkustaakseen"

Tess

• Vieras
Olen majoittunut kerran Amsterdamissa, säästettiin ihan kivasti kun hotellit eivät ole sieltä halvimmasta päästä tuolla suunnalla. Tykkäsin todella paljon, kaikki sujui hyvin ja aion ehdottomasti käyttää uudestaankin. Hinnoissa näyttää kyllä olevan suuria vaihteluita, osa on hinnoitellut huoneensa/asuntonsa liian kalliiksi, mutta onneksi joukossa on myös paljon todella edullisia huoneita ja asuntoja. Mukavan persoonallinen tapa majoittua edullisesti ja asua kuten paikalliset!

Lixie

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Me vuokrattiin Venetsiasta asunto ihan kokonaan omaan käyttöön. Löyty porealtaat ja kaikki. Hinta taisi olla n. 90 euroa/yö. Ja majoittujia oli neljä. Yksi makkari jäi vielä käyttämättäkin. Eli halpaa oli, ja halvempaa olisi ollut kuuden majoittua. :)

Jenkeissä haluttiin Manhattanille yöpymään niin käytettiin kanssa tuota. Maksoi vajaan 100 dollaria/yö, siihen olisi saanut hotellihuoneenkin, mutta kämäsemmän, kuin meidän vuokrahuone. Pelattiin varman päälle meen ekassa vuokrauskokemuksessa ja valittiin tyyppi, joka oli majoittanut useita ihmisiä. Meidän majoittajasta on tehty juttuakin air bnb:n sivuille: http://blog.airbnb.com/take-a-bow-a-tribute-to-airbnb-hosts

Suosittelen siis ainaskin isommalla porukalla matkaavia. Voi löytää halvalla kokonaisen asunnon omaan käyttöön :)

_Sartsa

• Reissaaja
    • Profiili
Los Angelesissa vuokrattiin kaverin kanssa iso kaksio omaan käyttöön, hintaa tuli n.90usd/yö mikä on edullisempaa kuin hotellissa yöpyminen ja pitkällä reissulla oli kiva päästä vaihteeksi kokkaamaan omat safkat ja pois hotelleista.
Erittäin positiivinen kokemus ja hyödynnän sivustoa varmasti seuraavillakin reissuilla  :)

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Eli systeemi on tavallaan kuin Hospitalityclub/Couchsurfing, mutta sillä erolla, että tässä liikkuu raha.
Kuulin Airbnb:stä ensimmäisen kerran Hospitalityclubin kautta, koittivat saada jäseniään liittymään myös Airbnb:hen ja saada majoituksista saadut tulot HC:n käyttöön. Mikäs siinä! Enää ei voi liittyä tällaiseksi kannatusjäseneksi, sillä siinä oli jostain syystä aikaraja.

Jos joku jaksaa lukea, täällä on pitkä sepustus aiheesta:

http://airbnb.hospitalityclub.org/

Maisa

• Reissaaja
    • Profiili
Mulla oli viime kesän toinen makuuhuone Airbnbn kautta vuokrattavissa. Kysyntää oli paljon ja kokemukset pelkästään positiivisia (yhtä kuorsaavaa jalkahikiongelmaista lukuunottamatta). Nyt olen tulevaa reissuani varten vuokrannut huoneen Reykjavikista tätä kautta. Tosi hyvä juttu mun mielestä, että palautteita voi jättää puolin ja toisin, kun kyseessä on kuitenkin oma koti!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vuokrasin huoneen/huoneiston airbnb:n kautta tana kesana ekaa kertaa, kerran huoneiston New Yorkissa, kerran huoneen Salamancassa, Espanjassa. Molemmilla kerroilla toimi hienosti, ja tuli halvemmaksi kuin hotelli/hostelli kahdelta.
She rides rollercoasters but never screams

Anni81

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mä oon kiinnostunut kyllä tästä vaihtoehdosta myös majoitukseen, koska tän kauttahan oppii sitä kulttuuria siis ne jotka sen takia menevät. en oo huonoja kokemuksia paljon noista kuullut ainakaan Espanjassa... ehdottomasti aion kyllä täältä etsiä sopivan majapaikan muutamaksi viikoksi.

inomu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kuulin äskettäin tästä Airbnb-palvelusta, ja kiinnostaisi pistää oma asunto tarjolle tätä kautta. Asun kuitenkin pienessä asunnossa (44 neliöö), jossa ei ole paljoa yksityisyyttä. Onko täällä siis esim. yksiöitä tarjoavia henkilöitä? Tarjoatteko asuntoa vain silloin kun itse olette poissa kaupungista vai silloinkin kun olette kotona? Kuulostaa itsestäni omituiselta, että joku haluaa maksaa asunnosta, jossa ei voi olla edes itsekseen. Mutta olisi kiva kuulla kokemuksia?

Ja se lisäys vielä, että konsepti ei ole itselleni aivan täysin tuntematon, olen kuitenkin majoittanut ihmisiä Couchsurfing kautta jo monta vuotta.

posityyhtynen

• Aloittelija
    • Profiili
Vuokrasin Airbnb:n kautta huoneen kuukaudeksi Los Angelesissa. Sain käyttööni oman yksityisen makuuhuoneen ja kylpyhuoneen, ja keittiön ja olohuoneen jaoin asunnon omistajan ja toisen vieraan kanssa. En kuitenkaan nähnyt toista vierasta kuin muutaman kerran vilaukselta, ja omistajakin oli suurimman osan ajasta matkoilla. Kaikki sujui ongelmitta, ja aion hyödyntää palvelua jatkossakin. Hintaa asunnolle tuli noin 1200 euroa. Hinta sisälsi myös aamiaisen.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Parin kokemuksen perusteella Airbnb vaikuttaa hyvältä, tai sellaiselta, että tekee mieli ainakin aina reissun alla tsekata, löytyisikö sitä kautta näppärä majoitus. Tosin hinnat vaihtelevat hyvin paljon, ja etenkin jos ei paikallista hintatasoa kovin hyvin tunne, voi olla vaikea hahmottaa, kannattaako kämpistä maksaa esim. yli sadan euron hintoja yöltä. Tästä syystä en valinnut Airbnb:tä Tel Avivissa.

Viime keväänä New Yorkissa säästimme todella paljon kun majoituimme noin 500 taalalla viikoksi Brooklyniin. Tosin kyseessä oli aika kälyinen huone, jota ei edes saanut lukkoon, ja opin myös, miksi joissakin ilmoissa mainostettiin real bediä. Niissä, joissa sellaisesta ei puhuta, on ilmapatja :) Mutta selvisimme joka tapauksessa ilman hävikkiä, vaikka vuokraemäntä piti yhdet bileetkin viikkomme aikana. New Yorkin osalta kuului huonoja Airbnb-uutisia keväällä, ehkä joku tietää, miten tilanne on kehittynyt. Viranomaiset yrittivät kieltää toiminnan.

Toinen kokemus ajoittuu samaan ajankohtaan Pariisiin. Kuuden hengen porukalle löytyi hulppea kämppä kävelyetäisyydeltä keskustan houkutuksista, joten kokonaisuus oli varsin edullinen. Pariisin-kämpässä ärsyttävintä oli, että siivouksesta veloitettiin kohtuuttoman iso summa (jopa sata euroa, jos muistan oikein), mutta siihen EI sisältynyt esim. tiskaus. Siivooja, jolle homma oli ulkoistettu, seisoi vieressä, kun tiskasimme lähtiessämme viinilasit ja aamiaislautaset.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Pius

• Himoreissaaja
    • Profiili
Varasin juuri Istanbulista ensimmäisen airbnb-asuntoni. Siitä kun ekan kerran kävin Istanbulissa vajaa 10 v sitten, ovat hotellien hinnat tuplaantuneet ja enemmänkin. En tarkoita, etteikö halpoja olisi, mutta hyviä ja hyvällä paikalla olevia hotelleja ei halvalla ole helppoa löytää. Airbnb:llä löytyy Istanbulista majoitusta kahdestakympistä ylöspäin. Varasin oman yksiön Beyoğlusta kahdeksaksi päiväksi. Hinnaksi tuli kaikkine kuluineen 325 eli 40,65 € yöltä. Luulenpa, etten tule enää hotelleja käyttämään.
fatti non foste a viver come bruti,
ma per seguir virtute e conoscenza.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pariisin-kämpässä ärsyttävintä oli, että siivouksesta veloitettiin kohtuuttoman iso summa (jopa sata euroa, jos muistan oikein), mutta siihen EI sisältynyt esim. tiskaus. Siivooja, jolle homma oli ulkoistettu, seisoi vieressä, kun tiskasimme lähtiessämme viinilasit ja aamiaislautaset.

Tämähän riippuu siitä mitä olitte sopineet. Tuossa kohtaa voi myös tarvittaessa moikkailla vaan ja lähteä menemään. Tuskin sieltä poliisit perään tulee. Ja jos tulee, niin sitten neuvotellaan.

Pienenä tuli oltua niin monessa hotellissa siivoojana ja yksin ollessa jätän aina huoneen aivan liiankin hyvään kuntoon ja teen siivoojan töitä, koska tiedän kuinka paljon ne arvostavat helppoa huonetta.

Silti joskus voi olla myös kunnon kusipää kasvottomalle hotellille, mutta en välttämättä tekisi tuota yksityisten kanssa. Mitä oli siis sovittu, ei tuo nyt ihan tainnut olla pikkuprintin missaaminen.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Joissakin airbnb paikoissa siivouksesta maksetaan pantti, joten jos jattaa siivoamatta, jaa rahat saamatta takaisin. Itse en kylla menisi tuollaiseen paikkaan, jaa liikaa subjektiivisen kasityksen varaan.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Tässä Pariisin-paikassa ilmoitettiin ihan selkeästi, että siivouksesta joutuu maksamaan sen satasen, ei ollut sopimusvaraa. Mutta mikä nyt kenenkin mielestä kuuluu siivoukseen - minä en kuvittele, että joutuisin tiskaamaan, jos noinkin iso summa veloitetaan. Vuokranantajan näkökulmasta siivous tarkoittikin, että asiakkaat maksavat lähinnä lakanoidenvaihdosta hänen valtuuttamalleen siivoojalle.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Dessembrae

• Tosireissaaja
    • Profiili
Kokeilin tuota kesällä Lyypekissä, hyvin toimi ja rahaa säästyi. Amsterdamissa vuokrattiin huoneisto Homeawayn kautta, hieman vastaava palvelu. Sen verran hyviä kokemuksia, että taidan vastaisuudessakin hyödyntää.
Kun synnyit, itkit ja muut hymyilivät. Elä elämäsi niin, että kun kuolet, muut itkevät ja sinä hymyilet.

CaptainAndy

• Reissaaja
    • Profiili
    • KerranElamassa.fi
    • Sähköposti
Itsellä heti eka kerta muuttui aika ikimuistoiseksi New Yorkissa, kun känninen omistaja tunki sisään keskellä yötä hakemaan viinaa (luulin ensin unenpöppörössä murtovarkaaksi) ja pari päivää myöhemmin oveen oli teipattu häätöilmoitus, jossa omistajan kerrottiin käyttäytyneen väkivaltaisesti naapureitaan kohtana ja tehneen tuttavutta poliisienkin kanssa. Vaimolla oli noiden jälkeen vähän vaikeuksia nukkua yönsä kunnolla :) Jos kiinnostaa koko tarina, siitä tarkemmin täällä: http://kerranelamassa.fi/airbnb-huono-kokemus/
Jos kaikki menee putkeen, niin airbnb:llä on ehdottomasti puolensa (ei toki pärjää sohvasurffauksen ilmaisuudelle ja pyyteettömyydelle), mutta kannattaa varautua, ettei kaikki aina mene putkeen tällaisissa palveluissa. Itse varmaan käyttäisin jatkossakin uudestaan, jos kalliiseen kaupunkiin eksyisin, mutta vaimo tuskin enää suostuu mukaan.
Matkatarinoita maailman huikeimmista mestoista: http://kerranelamassa.fi/