"Lisäksi suomalaiset ovat lainkuuliaisia ja luottavat poliisiin. Ylipäätänsäkin suomalaiset kuvittelevat usein, että maailma voisi olla reilu ja jonnekin voisi tehdä aina valituksen ja saada jonkun hyvitykseen koetuista vääryyksistä. "
Samaa mieltä. Kuitenkin ärsyttävyyteen asti Suomessa esim. pidetään kiinni liikenteessä omista oikeuksista.. ja muutenkin, sääntöjen noudattaminen järjettömyyteen asti. (esim. suomalaiset lentoemot eivät voineet tasarahalla antaa lapselle vesipulloa kun ainoastaa luottokortilla saa maksaa.

)
Kaipaan sitä että voi luottaa toisten sanomisiin ja ottaa ne lupauksina. (Itselleni tulee vieläkin suuri syyllisyyden tunne jos en voi toimia kuten on sovittu.)
Rehellisyys (ajoittain myös aika julmaa rehellisyyttä.)
Täällä oli keskustelua että onko suomalaisilla huono itsetunto vai ei.. Tämäkin on tulkintakysymys tietysti mutta mielestäni Wikipedian kuvailu heikosta itsetunnosta pätee ainakin moniin MINUN tuntemiini suomalaisiin ja käsitykseen mikä MINULLA on yleistäen suomalaisista. Toivon että tästä nyt ei välttämättä kenenkään tarvisi vetää herneitä nenään.
"Heikon itsetunnon merkki on esimerkiksi, jos ajattelee jatkuvasti sitä, mitä muut ajattelevat itsestä. Ihminen, jolla on vahva itsetunto ei taas piittaa(liikaa) siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Hän luottaa itsensä ja omiin valintoihinsa.
Heikko tai selvästi heikentynyt itsetunto yhdistetään usein psyykkisiin häiriötiloihin kuten pitkäaikaiseen masennukseen, ahdistuneisuuteen ja sosiaalisiin pelkoihin, sillä se voi olla niiden syy tai seuraus."
Ja jos jäi epäilystä niin minä olen kyllä ylpeä suomalaisuudestani ja kaipaan sieltä monia asioita. Täällä on vaan huomattu että kyllä ne asiat eri tavallakin tehtynä toimii..