Hei, vietin vuoden 2010-2011 australiassa ja oli ehdottomasti elämäni paras vuosi.
Itselläni ei ole henkilökohtaista kokemusta tuosta wwoofing:sta, mutta tapaamani italialainen tyttö oli ollut jossain (en muista paikan nimeä, west cost) 2 kuukautta. Sanoi olevan varmempi tapa saada päiviä kerättyä (2nd wh visa) kuin working hostelleissa työskentely. Rahaa ei kuitenkaan saanut säästettyä samalla tavalla eikä ollut kovin sosiaalista. Tyttö työskenteli viimeisen reilun kuukauden kanssani samassa hostellissa, West Coastilla ja meillä oli todella hauskaa yhdessä muiden hostellissa asuvien kanssa.
Oma suositukseni on ehdottomasti working hostellit, niissä tutustuu paljon reppureissaajiin ja illat vietetään yhdessä. Ihmiset vaihtuu, mutta ei niin usein ettei kerkeisi solmia elämän pituisia ystävyys suhteita

Itse työskentelin yhteensä 5 kuukautta, tehden erilaisia farmitöitä. Yhden noista kuukausista asuin pienessä kaupungissa, Mildura (Victoria:ssa) erään paikallisen miehen pitämässä talossa, jossa mies pyöritti ajoi päivittäin meitä reppumatkailijoita töihin ja takaisin. Se oli vuoden kauhein kuukauteni. Miehen sanaan ei voinut koskaan luottaa, hän lupasi jatkuvasti seuraavaksi viikoksi parempia töitä, joita ei koskaan kuulunut. Hän myöhästeli jatkuvasti, ja saimme työnantajiltamme huudot sen takia.
Opin kantapään kautta, meni minne tahansa, aina tutustu etukäteen minne kannattaa mennä, perinpohjaisesti. Liian usein esim. working hostellit lupaavat työtä, mutta kun saavut paikan päälle, töitä ei ole mailla halmeilla ja/tai omistaja on ihan hirveä.
Olen itse haaveilemassa pääseväni takaisin mahdollisimman pian. Tein töitä, niin että sain 2nd wh visan ja käyttääkseni se minun täytyy palata maahan viim. tammikuussa 2013. Vietin koko vuoteni kiertäen East Coastia ja väliin mahtui vielä roadtrip Darwin-Adelaide. Kannattaa tehdä! West Coast.lle suuntasin vain kuukaudeksi, ja pysyttelin koko kuukauden yhdessä pienessä kyläpahasessa, keräten noita viisumi päiviä. Mutta hauskaa oli, ei ollut paikkaa minne tuhlata rahoja ja sain viisumin

*hups, tulipas pitkä viesti*