Kirjoittaja Aihe: Australiaan elokuussa !  (Luettu 1094 kertaa)

pulmu

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - maria.i@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Australiaan elokuussa !
« : Toukokuu 24, 2012, 11:09:20 »
Täällä ois 20-vuotias naispuolinen henkilö Länsi-Suomesta vailla reissu- ja työskentelyseuraa Ausseihin ens syksynä :)
Ite reissasin Australiassa viime joulukuulta toukokuulle, ja nyt olis kova halu mennä takas ja ehtiä hankkia toisen vuoden Working Holiday-viisumi. Tarkotus olis päästä lähtemään elokuun alussa/puolessa välissä, ja mennä aika lailla heti farmille töihin (noin kolmeks kuukaudeks). Oon miettiny tuota WWOOFingiaki, koska sen paikan vois löytää jo valmiiks täältä Suomesta käsin :)

Kyselkää lisää, vastailkaa tai ottakaa yhteyttä jos kiinnostuitte, olis kiva saada seuraa pallon toiselle puolelle tuonne upeeseen maahan =)

~Maria

MKS

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Australiaan elokuussa !
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2012, 10:36:11 »
Moi!

Oletko missä päin ausseja pyörinyt? Olemme 30 ja 25v pariskunta ja meillä samansuuntaiset suunnitelmat syksylle, mutta olemme lähdössä reissuun vasta syyskuun puolivälissä. Mitään suurempia suunnitelmia ei ole, mutta ajatuksemme oli alustavasti lentää (ehkä balin kautta) brisbaneen ja aloittaa heti työnhaku. Itse ajattelin noita farmeja. Miten niissä yleensä ottaen maksetaan ja työskennelläänkö siellä 5 vai 7 päivänä viikossa ja osaatko sanoa onko Brisbanen lähettyvillä hyviä farmeja?

Mitä kaupunkia olet itse suunnitellut?

hako

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2012, 14:17:11 »
päivää.ite oon tällä hetkellä täs brisbanes ja olin farmi hommissa kaupungissa nimeltä stanthorpe,noin 220 kilsaa brisbanesta lounaaseen.ite olin poimimas omenoita josta maksettiin 34-40 dollaria per bin/laatikko.laatikon sai yksin täyteen noin 1.5-2 tunnissa.joillekkin maksettiin vaja töistä 19-20 dollaria tunti.vielä pitäs muutamaksi viikkoa kehitellä jotain farmi hommaa jonka jälkeen saaki sitte ne farmipäivät täyteen.

pulmu

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - maria.i@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2012, 22:02:56 »
MKS: reissasin itärannikkoo Melbournen ja Cairnsin (Cape Tribulationin) välillä. Ite en oo farmihommia vielä tehny, mutta jotta mä saisin sen toisen vuoden WH-viisumin, mun pitäis ehtiä tehä töitä suunnilleen 7-8h/pv kuutena päivänä viikossa, sen 88 päivää yhteensä siis. Mulle on annettu semmosia neuvoja, että kannattaa mieluummin ettiä farmeja, joissa maksetaan tuntipalkalla, ei laatikoitten mukaan. Mutta toki tuoki voi riippua siitä miten nopee on työssään...
Sitte on hans just too WWOOFing vaihtoehto, ootteko kuullu siitä? :)

MKS

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2012, 00:26:50 »
Onko kellään kokemuksia tästä WWOOFING vaihtoehdosta?

jaltzu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2012, 00:27:23 »
Hei, vietin vuoden 2010-2011 australiassa ja oli ehdottomasti elämäni paras vuosi.
Itselläni ei ole henkilökohtaista kokemusta tuosta wwoofing:sta, mutta tapaamani italialainen tyttö oli ollut jossain (en muista paikan nimeä, west cost) 2 kuukautta. Sanoi olevan varmempi tapa saada päiviä kerättyä (2nd wh visa) kuin working hostelleissa työskentely. Rahaa ei kuitenkaan saanut säästettyä samalla tavalla eikä ollut kovin sosiaalista. Tyttö työskenteli viimeisen reilun kuukauden kanssani samassa hostellissa, West Coastilla ja meillä oli todella hauskaa yhdessä muiden hostellissa asuvien kanssa.
Oma suositukseni on ehdottomasti working hostellit, niissä tutustuu paljon reppureissaajiin ja illat vietetään yhdessä. Ihmiset vaihtuu, mutta ei niin usein ettei kerkeisi solmia elämän pituisia ystävyys suhteita :)

Itse työskentelin yhteensä 5 kuukautta, tehden erilaisia farmitöitä. Yhden noista kuukausista asuin pienessä kaupungissa, Mildura (Victoria:ssa) erään paikallisen miehen pitämässä talossa, jossa mies pyöritti ajoi päivittäin meitä reppumatkailijoita töihin ja takaisin. Se oli vuoden kauhein kuukauteni. Miehen sanaan ei voinut koskaan luottaa, hän lupasi jatkuvasti seuraavaksi viikoksi parempia töitä, joita ei koskaan kuulunut. Hän myöhästeli jatkuvasti, ja saimme työnantajiltamme huudot sen takia.

Opin kantapään kautta, meni minne tahansa, aina tutustu etukäteen minne kannattaa mennä, perinpohjaisesti. Liian usein esim. working hostellit lupaavat työtä, mutta kun saavut paikan päälle, töitä ei ole mailla halmeilla ja/tai omistaja on ihan hirveä.

Olen itse haaveilemassa pääseväni takaisin mahdollisimman pian. Tein töitä, niin että sain 2nd wh visan ja käyttääkseni se minun täytyy palata maahan viim. tammikuussa 2013. Vietin koko vuoteni kiertäen East Coastia ja väliin mahtui vielä roadtrip Darwin-Adelaide. Kannattaa tehdä! West Coast.lle suuntasin vain kuukaudeksi, ja pysyttelin koko kuukauden yhdessä pienessä kyläpahasessa, keräten noita viisumi päiviä. Mutta hauskaa oli, ei ollut paikkaa minne tuhlata rahoja ja sain viisumin  ;D

*hups, tulipas pitkä viesti*  :-[ :P

siri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 10, 2012, 19:17:36 »
Heippa kaikille! :)

Sattuukos kukaan olemaan elokuussa Melbournessa päin? oon menossa sinne kuukaudeksi poikakaverin luokse, mutta muidenkin ihmisten seura olisi kyllä tervetullutta! Laitelkaahan viestiä tänne päin jos pyöritte Melbournessa ja kaipaatte seuraa esim. bisselle tai katselemaan paikkoja  :)

millae

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 10, 2012, 19:44:08 »
Moikka, mä lähden syyskuussa Melbourneen päin. Siellä on kyllä tarkoitus pysyäkin lähes koko vuosi, sillä duunipaikka on semivarma ja muutamia tuttuja on jo valmiiksi paikan päällä. Mutta mikäli osutte retkillänne tuonne niin huudelkaa vaikka yksärinä tai tähän ketjuun?

Ihanaa, enää 2 kk aikaa!

MKS

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 10, 2012, 22:54:53 »
Meillä kans suunnitelma lentää syyskuussa Melbourneen ja todennäköisesti asustella siellä n.4 vkoa. Mitä duunia oot sieltä saanut? Meilä kova haku tyttöystävän kanssa päällä. Jos löytyy jotain kivaa, niin voidaan olla pidempäänkin. Reissun päälä tarkoitus olla 4kk.

Siri, koska lennät takas Suomeen?

SKT

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 11, 2012, 09:24:27 »
Ite kans Melbourneen päin menossa syyskuun alusta. Oisko jengillä mitään hyviä linkkei mist vois hankkii poiminta hommia jo etukäteen vai nabaaks helpommin ihan paikan päältä? Ja onko kokemuksia wwoofingista?

siri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 11, 2012, 19:21:50 »
MKS: lennän takas jo elokuun lopulla, joten taidetaan mennä ristiin?

SKT: Ite löysin pari vuotta sitten muistaakseni harvest trailin kautta töitä valkosipulin pakkaajana ja päivän varotusajalla, se oli tosi hyvä duuni. joissain paikoissa voi auttaa jos on auto joten voi olla hyvä idea löyttäytyä johonkin porukkaan jossa on auto käytössä, näin ainakin itse tein.. sitten on noi working hostellit, olin yhdessä sen tapasessa mildurassa, mutta se oli kyllä ihan hirvee paikka.. gumtreen sivuilta voi ainakin katella noita duuneja ja ettii seuraa jonka kans mennä ettiin töitä :)

millae

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 14, 2012, 09:52:43 »
MKS; Mulla on hyvin Melbourneen sopiva ammatti, jonka avulla töitä saa tosi nopsaan, kahvialalta nimittäin. Ja sen verran on tullut reissattua ja tavattua paikallisia viimeisen puolen vuoden aikana, että duuni järjestyi/järjestyy tosi helposti  :)