Bordeaux ei tehnyt kovin suurta vaikutusta, se oli ihan ok, mutta yksi päivä riitti hyvin.
Toulouse oli pettymys, odotin siltä enemmän, koska sitä niin monet ylisti. Toulouse oli espanjalaistyylinen paikka, kuten joku taisi jo mainitakin. Joissakin paikoissa pärjäsikin paremmin espanjalla kuin englannilla. Olimme Toulousessa 2 päivää, yksikin olisi varmaan riittänyt. No, Toulouse oli kuitenkin parempi paikka kuin Bordeaux.
Viilaanpa pilkkua ikivanhasta viestistä, kun ei näin vappupäivänä ole parempaakaan tekemistä.

Toulouse ei ole espanjalainen, vaan oksitanialainen paikka, ja se kieli niissä tienviitoissa yms ranskan ohella on siis oksitaniaa, joka on läheistä sukua katalonialle. Itse hahmotan oksitaniaa jonkin verran kirjoitettuna, mutta puhuttuna en. Tosin oksitanian murteet vaihtelevat aika roimasti, itse olen kuullut (tai aktiivisesti kuunnellut) lähinnä Limousinin alueen oksitaniaa. Vaikka kieltä on ihan viime vuosina yritetty elvyttää, se taitaa olla katoavaa kansanperinnettä, kuten muutkin Ranskan vähemmistökielet, kiitos Ranskan yhteiskunta- ja koulupolitiikan, jolla kaikista ranskalaisista on yritetty tuottaa samanlaisia perus-pierrejä.

Siinä olen samaa mieltä, että Toulouse on kiinnostavampi kohde kuin Bordeaux, vaikka jälkimmäinen sentään valittiin Unescon maailmanperintöluetteloon hiljattain... (tekisi mieli sanoa, että aika kuvaava esimerkki ko. listasta, ja sanonkin...

)
Bordeaux'n ympäristössä on silti kiinnostavia kohteita, esim Atlantin ranta ja viininviljelystä kiinnostuneille viinitiloja, esim. St. Emilionissa.