Kirjoittaja Aihe: Kuukauden reili suunnitteilla, kysymyksiä budjetista ja omasta reitistä.  (Luettu 619 kertaa)

akzouu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Hei,

Olen lähdössä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle reilaamaan, Elokuussa. Kiinnostaa tietää, mikä on teidän mielestä sopiva budjetti reissulle. Olen ajatellut ottaa 22 päivän tai kk global passin.  Onko teidän mielestä reilu 2500 € budjetti riittävä reissuun?
Ja reitin suunnittelusta kiinnostaa tietää, kun olen suunnitellut tällaista reittiä: Saksa - Tšekki - Slovenia - Italia. Mahdollisesti, jos vaan aikaa riittää, kiinnostaisi jatkaa matkaa aina Espanjaan asti. Lennot aion varata ryanairilta niin, että saapuminen olisi Bremeniin tai Frankfurtiin. Pääasiallinen maa, jossa viettäisin enempi aikaa olisi Saksa. Niin, ja vielä, että matkan varrella yöpyminen olisi pääasiassa sohvasurffausta.

Tervehdys ja kiitokset mahdollisista neuvoista.

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Hei,

Olen lähdössä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle reilaamaan, Elokuussa. Kiinnostaa tietää, mikä on teidän mielestä sopiva budjetti reissulle. Olen ajatellut ottaa 22 päivän tai kk global passin.  Onko teidän mielestä reilu 2500 € budjetti riittävä reissuun?
Ja reitin suunnittelusta kiinnostaa tietää, kun olen suunnitellut tällaista reittiä: Saksa - Tšekki - Slovenia - Italia. Mahdollisesti, jos vaan aikaa riittää, kiinnostaisi jatkaa matkaa aina Espanjaan asti. Lennot aion varata ryanairilta niin, että saapuminen olisi Bremeniin tai Frankfurtiin. Pääasiallinen maa, jossa viettäisin enempi aikaa olisi Saksa. Niin, ja vielä, että matkan varrella yöpyminen olisi pääasiassa sohvasurffausta.

Tervehdys ja kiitokset mahdollisista neuvoista.

Menin juuri reitin Frankfurt - Dresden - praha - bratislava - Wien- Salzburg - Zurich - Milano - Karlsruhe - Frankfurt - Amsterdam - Köln Frankfurt 20 päivässä. Itse koko reissu lentoineen, passeineen 1200 euroa ja mielestäni elin mukavasti about 40 e per päivä. Yövyin 6 yötä hostellissa ja lopun ajan couchsurfasin ja punkkasin kavereilla. En tiedä mitä ajattelit tuolla 2500 e ostaa, mutta minulle tonni riitti, 200 e siitä meni pelkästään 200 e uusiin kuteisiin.

Hyvää matkaa, mutta ryanairia en suosittele, enää :D

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
kyllä tollasella budjetilla pitäs saada tollanen reissu tehty keposesti, varsinkin jos majotuksissa pystyy säästämään kun ne on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän iso menoerä reissussa.

Pari kesää sitten tehtiin split-brac-zagreb-budapest-wien-bratislava-praha-berliini-hampuri-kööpenhamina-tukholma reitti juurikin tolla 22pv:n passilla ja rahaa kaikkineen tais mennä n. 1400e sisältäen passin, lennon hki-split, majotukset hostelleissa, huvitukset, shoppaukset.. eikä edes kovin nuukasti eletty.