Kirjoittaja Aihe: CheapSleep Hostels Helsinki  (Luettu 1657 kertaa)

tulosmaa

• Reissaaja
    • Profiili

MichaelVonFuel

• Reissaaja
    • Profiili
    • Makupaloja
    • Sähköposti
Vs: CheapSleep Hostels Helsinki
« Vastaus #1 : Heinäkuu 01, 2012, 15:33:41 »
Näyttäis ainakin nuo privahuoneet häviävän "edullisuudessa" omenahotellien hinnoille  :-\

Itse asiassa nuo dormitkin vaikuttaa pirun kalliilta jos vähänkään enemmän porukkaa on reissussa mukana.
Veitsi kädessä maailmalla - Anthony Bourdainin jalanjäljillä.

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
« Vastaus #2 : Heinäkuu 01, 2012, 19:11:57 »
Ihan uteliaisuudesta, mitä mieltä jengi on 100% itsepalveluhostellista? Oon ollut sivustaseuraajana tossa CheapSleep prokkiksessa ja perustamislähtökohta on hieman erilainen kuin meillä - eli puhtaan kaupallinen. Toinen perustajista oli sitä mieltä, että "hostellien henkilökunta on elämäänsä kyllästynyttä ja väsynyttä porukkaa, eikä henkilökunnalla ole mitään tekemistä ilmapiirin kanssa. Asiakkaat tekee sen ilmapiirin". CheapSleepin ideana on siis 100% itsepalvelu, check-in kioskeja myöten.. en ole päässyt vielä tutustumaan, mutta aion kyllä käydä katsomassa kun paikanpäälle vaan joskus kerkiän.

Hinnoittelusta ei oikein voi sanoa mitään, meilläkin kun hinnat menevät usein hotellien tarjoushintojen yli - toisaalta meillä saa  (ainakin asiakkaiden mielestä) Tampereen parasta palvelua :)
Living my dream @ Dream Hostel

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 01, 2012, 22:07:33 »
Ihan uteliaisuudesta, mitä mieltä jengi on 100% itsepalveluhostellista?

Mä olen jo niin vanha  ;D, että maksan mielelläni palvelusta. Mä olen juuri niitä, jotka kyselevät hostellin henkilökunnalta baareja, ravintoloita, kulkuyhteyksiä, jalkapallo-otteluita -ihan mitä vaan, mikä mieltä painaa. Lisäksi tykkään, että paikassa on joku vähän katsomassa perään, ettei vieraat rellestä keskenään. Jos valittavana olisi kaksi suunnilleen samanlaista hotellia, niin menisin siihen missä on henkilökuntaa.

tulosmaa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2012, 20:25:30 »
Jos hintaero on tarpeeksi suuri itsepalveluhostellin eduksi, niin voisin majoittua sinne. Muutoin kyllä maksan ihan mielelläni siitä, että pääsee asioimaan henkilökunnan kanssa.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2012, 09:49:28 »
Yksityishuoneet alkaen 70e ja vain yhdessä on oma kylpyhuone! Taitaa jäädä yöpymiset tuolla väliin.
Itse en tarvitse palvelua useimmiten joten jos hinta todellakin on riittävän edullinen, voisin hyvin yöpyä itsepalveluhostellissa. Yövyn usein Omenahotellissakin.
Come to the dark side. We have cookies.

Majakka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2012, 23:44:28 »
Lisäksi tykkään, että paikassa on joku vähän katsomassa perään, ettei vieraat rellestä keskenään. Jos valittavana olisi kaksi suunnilleen samanlaista hotellia, niin menisin siihen missä on henkilökuntaa.

Samaa mieltä. Tärkeintä on saada kunnon yöunet.

70 euroa huoneesta, jossa ei ole välttämättä edes kylpyhuonetta, on kyllä liian paljon. Olen saanut Sokos-hotellista, Helsingistä, huoneen kanta-asiakastarjouksesta alle 50 euroa/yö ja vielä keskellä kesää.

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2012, 23:36:21 »
.. ja vielä keskellä kesää.

Kesä onkin Suomessa alennussesonkia hotelleissa. Suomi ei ole turismimaa, vaan työmatkailu- ja konferenssimaa.

Tuo hotelli vaikuttaa kusetukselta. On karsittu henkilökunta pois (se suurin menoerä yrityksissä) ja silti se ei näy huoneiden hinnoissa. Sijaintikin epämiellyttävä.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 08, 2012, 03:07:48 »
Ei se nyt "täysin" itsepalvelu voi olla. En minä ainakaan usko että asiakkaat pitävät sen siistinä (ei mikään imurointi todellakaan kuulu hostelliasukkaan hommiin ainakaan noilla hinnoilla), ja pakostikin siellä on kaikenlaista ylläpidettävää/korjattavaa aina välillä.

Muutenkin vähän epäilyttävä konsepti, mutta en toki liikoja halua tuomita ilman että olisi todellista käsitystä paikasta. Toki yleensähän viihtyisissä hostelleissa paljon on kiinni henkilökunnan pienistä mutta tärkeistä asioista, ja se mitä parhaista hostelleista aina nettivaraussivuilla kehutaan on nimenomaan henkilökunta.

Ja tuo "118 makuusalipaikkaa ja 10 yksityishuonetta" kuulostaa aivan karsealta mutta ei kai tässä maassa voi olla niin paljon hostelliasiakkaita kerrallaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2012, 03:13:57 kirjoittanut Vandit »
Reissukuvia sieltä sun täältä: http://picasaweb.google.com/Anttipics

Prefix

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 08, 2012, 03:28:56 »
Ja tuo "118 makuusalipaikkaa ja 10 yksityishuonetta" kuulostaa aivan karsealta mutta ei kai tässä maassa voi olla niin paljon hostelliasiakkaita kerrallaan.

Tahan viitaten ja hieman OT, mutta aina mua kieltamatta hammastyttanyt, et miksei Suomessa tosiaan ole lahestulkoon lainkaan hostelleja.. Varsin monet tyypit, joita olen reissuillani tavannut ovat kyselleet hostelleista Suomessa ja olleet enemman taikka vahemman hammastyneita faktasta, etta niita ei vaan ole.

Majakka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2012, 16:13:17 »
Kesä onkin Suomessa alennussesonkia hotelleissa. Suomi ei ole turismimaa, vaan työmatkailu- ja konferenssimaa.

Enpä oikein usko, että Suomessa on vaikea saada asiakkaita hotelleihin kesällä. Suomihan on pullollaan erilaisia kesätapahtumia eikä aina ole mahdollista majoittua sukulaisten ja ystävien luona. Kaikki ulkomaiset turistitkaan eivät välttämättä halua tulla tänne talvisaikaan, jolloin on kylmää ja pimeää, vaan nimenomaan kesällä.

Juzt

• Moderaattori
  • Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 15, 2012, 20:41:08 »

Enpä oikein usko, että Suomessa on vaikea saada asiakkaita hotelleihin kesällä. Suomihan on pullollaan erilaisia kesätapahtumia eikä aina ole mahdollista majoittua sukulaisten ja ystävien luona. Kaikki ulkomaiset turistitkaan eivät välttämättä halua tulla tänne talvisaikaan, jolloin on kylmää ja pimeää, vaan nimenomaan kesällä.
Kyllä se on vaan fakta eikä mielipideasia, että hotelleille kesä on hiljaisempaa aikaa ja tarjouskautta. Kaikki hotelliketjut paukuttavat nyt toinen toistaan parempia tarjouksia ulos.

Toki isommat tapahtumat luovat poikkeuksia yksittäisille viikonlopuille, mutta ne ovat juurikin niitä, poikkeuksia, ja vaikka koko Suomen mittapuulla kesätapahtumia on paljon, ei niitä per kaupunkin kovin montaa isompaa ole. Kyse ei ole pelkästään siitä onko huoneisiin tulijoita, vaan myös millä rahalla niitä tulijoita on. Lomalaiset ovat paljon hintakriittisempiä, ja kun Suomen ajaa päästä päähän päivässä, niin monta sataa ei hotellihuoneesta makseta, vaan ajetaan sitten vaikka kertaistumalta kotiin jos järkevänhintaista hotellia ei löydy (pl. ne kesätapahtumat).
Tämä siis kun puhutaan kaupunkihotelleista, jotkut kesälomakohteiden lomamökit ovat asia erikseen.

Itse aiheesta:
Voisin yöpyä itsepalveluhostellissa, mutta pienellä varauksella. IMO itsepalvelukonsepti sopii paremmin hotelleihin (tyyliin omenahotelli) jossa on oma huone ja omat tilat, ja muut saavat sitten puuhata mitä haluavat omissa huoneissaan. Yhteismajotuksessa kyllä haluaisin jonkun olevan paikalla vähän perään katsomassa. Toki jos hinta on tarpeeksi halpa, enkä juuri sillä yöpymisellä etsi kuin edullista petiä, niin mikä jottei, mutta ei se todellakaan plussaa olisi.

Tuo hotellien edullinen hinta kahdelle hengelle ei kyllä rajoitu vaan Suomeen, vaan samaan törmää usein ulkomaillakin jos etsii huonetta nimenomaan kahdelle hengelle ja suihkulla, eikä etsi mitään "sosiaalista kokoontumispaikkaa" vaan omaa rauhaa ja petiä. Ts. jos etsit hotellihuonetta, on hotelli usein hyvä ratkaisu :).
Suomen kesässä tämä tietysti korostuu (tai hintaero vähenee), kun hostelleilla on korkeasesonki, ja hinnat korkeimmillaan ja hotelleilla matalasesonkin ja hinnat matalammillaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2012, 20:42:55 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani