Kannattaako reililippu?

(Luettu 2145 kertaa)

omintakeinen

• Aloittelija
    • Profiili
Kannattaako reililippu?
« : 13.07.2012, 16:03:37 »
Heips! Eli sellaista vaan olen miettinyt, että kun olen aikonut tuonne Italiaan lähteä syys-lokakuussa kolmeksi-neljäksi viikoksi, niin olisi reilikortin hankkimisessa mitään järkeä? 8pv/1kk maksaa Italiaan 205 euroa, onko se sen arvoinen? Kun periaatteessa siitä hyötyisi vain jos matkustaisi noiden matkustuspäivien ajan tosi paljon...

Mikä on yleisesti Italiassa hintataso busseissa ja junissa? Ajattelin joka tapauksessa kulkea lähinnä paikallisjunilla, eli silloin ei kyllä tuohon lippuunkaan tulisi lisämaksuja. Mitä mieltä olette?

Reitiksi olen ajatellut Rooma-Napoli-Palermo noin pääpiirteittäin. Lennot olisi Roomaan.

En tiedä, olisi tää kuulunut tuonne tyhmien kysymysten osioon :D

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kannattaako reililippu?
« Vastaus #1 : 13.07.2012, 22:56:39 »
Napoli - Messina maksoi tiskiltä ostettuna n. 50 euroa IC-junaan. Paikallisjuna oli peruttu; sitä tapahtuu kuulema aika usein. Messina - Palermo oli muistaakseni vain reilu kymppi. Netistä etukäteen ostettuna paremman luokan junalipuissa usein säästää.

Napolista pääsee myös laivalla Palermoon. Laivamatka petipaikalla tulee maksamaan saman verran, matka tehdään yöllä. Kannatta harkita tätä vaihtoehtoa, koska Napolin ja Palermoon jäävä mannerpätkä ja Sisilia ei ehkä ole sitä hehkeintä tai kiinnostavinta Italiaa. Napolin ympäristössä nähtävää kyllä riittää.

omintakeinen

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kannattaako reililippu?
« Vastaus #2 : 14.07.2012, 17:04:03 »
Napoli - Messina maksoi tiskiltä ostettuna n. 50 euroa IC-junaan. Paikallisjuna oli peruttu; sitä tapahtuu kuulema aika usein. Messina - Palermo oli muistaakseni vain reilu kymppi. Netistä etukäteen ostettuna paremman luokan junalipuissa usein säästää.

Napolista pääsee myös laivalla Palermoon. Laivamatka petipaikalla tulee maksamaan saman verran, matka tehdään yöllä. Kannatta harkita tätä vaihtoehtoa, koska Napolin ja Palermoon jäävä mannerpätkä ja Sisilia ei ehkä ole sitä hehkeintä tai kiinnostavinta Italiaa. Napolin ympäristössä nähtävää kyllä riittää.

Ok, kiitos vastauksesta :) Toi laivamatka kuulostaa kyllä oikeasti varteenotettavalta vaihtoehdolta, kiitos vinkistä!