Samoilla suunnilla minäkin noihin aikoihin! Tarkoitus olisi siis lokakuun lopussa/ihan marraskuun alussa (päivämäärästä ei vielä tietoa, koska ei ole vielä ihan selvillä, miten saan hoidettua kuviot kuntoon kotimaassa) ottaa lento Hongkongiin ja sieltä jatkaa sitten Kaakkois-Aasiaan johonkin Kambodza, Laos, (Burma?), Vietnam, Thaimaa -akselille . Hongkongissa ei ole tarkoitus kovin pitkää aikaa viettää, mutta siellä tekisi kuitenkin mieli tällä matkalla käydä, joten sieltä ajattelin aloitaa. Haluaisin kuitenkin edetä mahdollisimman spontaanisti, joten mitään hirveitä matkasuunnitelmia ei ole, ja toivottavaa olisi, että pystyisi vähän fiiliksen mukaan toimimaan reissussakin.
Itse olen siis 20-vuotias pääkaupunkiseutulaistyttö, ja niin kävi minullekin, että yliopisto pysyi tavoittelemattomissa vielä tänä(kin) vuonna, eli välivuodeksi pitäisi jotain tekemistä saada. Tarkoitus on olla matkalla jotakuinkin kolme kuukautta, joskin tässäkin on joustovaraa siihen asti, että keväällä pitää ihan hyvissä ajoin olla takaisin Suomessa, jotta pääsee taas ajoissa kokeilemaan onnea yliopistohaussa. Bilettämään en ole lähdössä (toki sitäkin voi välillä kohtuuden rajoissa harrastaa, mutta se ei ole tämän matkan tarkoitus), vaan haluan yksinkertaisesti nähdä maailmaa, tutustua muihin kulttuureihin, tavata ihmisiä ja saada ihan hirveästi uusia kokemuksia. Aiemmin en ole matkustanut missään Euroopan ulkopuolella enkä koskaan yksin muualla kuin Suomen Lapissa, joten aika aloittelija olen vielä kaiken suhteen, mutta en anna sen häiritä. Ihan mielelläni kuitenkin tapaisin matkalla muitakin suomalaisia, eli jos jollain osuu suunnitelma jotenkin yksiin, niin yhteyttä voi ottaa!