Turhat kamat reissussa (ennen ja nykyään)

(Luettu 41774 kertaa)

NomansLand

• Vieras
Turhat kamat reissussa (ennen ja nykyään)
« : 02.10.2012, 07:59:24 »
Alkaa olla rasittavaa kun pitää miettiä kaikkea turhaa kamaa mitä on reissussa...

Luulisin että tämä on jokaisen "travellaajan" normisettiä, mutta jotenkin kaikki kamat on yleensä aina pitkin huonetta, milloin missäkin...kerrankin kun annoin pyykkini pesulaan niin olin unohtanut luottokortit ja ja muutama sata euroa housujen taskuihin, no onneksi ne sitten sai takaisin ilmeisesti pestyinä ;D

Ja sitten kun nykyään pitää olla mukana läppäri, kännykkä, vapo (e-cigarette) ja muuta turhaa niin järki meinaa mennä  >:(

Ennen oli yksinkertaisempaa - joku matkaopas, pullo viskiä, biitsi..thats it...

rahi

• Reissaaja
  • Koti on siellä missä pään laskee.
    • Profiili
Vs: Turhat kamat reissussa (ennen ja nykyään)
« Vastaus #1 : 03.10.2012, 07:37:25 »
Ihan fiksua pohtia näitä välillä. Varsinkin läppäri on varsin turha monilla reissuilla. Focus menee johonkin facebookkiin jne. kun pitäisi olla silmät auki vieraassa kulttuurissa ja sosialisoida ihmisten kanssa. Nettikahviloita on nykyään kuitenkin niin tiuhaan että siellä voi hoitaa ne pakolliset.

Kännykkä nyt on ihan fiksu olla mukana turvallisuusaspektin vuoksi, tosin mitään älypuhelinta ei ole syytä raahata mukana kun akku loppuu kuitenkin joka päivä jos ei lataa. Tosin matkamusat saa tätä kautta mukaan. Itsellä kulkee vanha kunnon Nokia 1100 jossa akku riittää 1-2 viikkoa ja luurissa on taskulamppukin.

Vaatteita ja varusteita veikkaan jengin roudaavaan aina liikaa. Paikan päältä kun useimmiten saa edullisestikkin.

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #2 : 04.10.2012, 00:25:23 »
Ihmettelen aina sitä, kuinka niin moni viitsii kanniskella mukanaan esim. kaksia kenkiä tai järjettömästi ruokaa... Jos kengät menevät lunastuskuntoon, niin paikan päältä saa aina uuden parin. Toki ymmärrän, jos kyseessä on työmatka, niin silloin "juhlakengät" voivat olla tarpeen. Vaatteita on itsellänikin usein hieman liikaa mukana, koska olen hitusen mukavuudenhaluinen... Mutta jos jaksaa pyykätä parin päivän välein, kaksi vaatekertaa (yksi päällä, toinen matkalaukussa/repussa/rinkassa) riittävät vallan hyvin jopa pitkille reissuille.  Vaellukset ovat asia erikseen, silloin otan mukaan vain minimivarusteet ja -vaatteet.

Usein kannetaan mukana myös shampoota/hoitoainetta, jotain ihme maustepurkkeja ym. kamaa, jota saa yleensä paljon halvemmalla kohteessa. Ne kilot kertyvät matkalaukkuun tuollaisista näennäisesti pikkujutuista. :)

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #3 : 04.10.2012, 00:37:19 »
Varsinkin läppäri on varsin turha monilla reissuilla. Focus menee johonkin facebookkiin jne. kun pitäisi olla silmät auki vieraassa kulttuurissa ja sosialisoida ihmisten kanssa. Nettikahviloita on nykyään kuitenkin niin tiuhaan että siellä voi hoitaa ne pakolliset.

älypuhelinta ei ole syytä raahata mukana kun akku loppuu kuitenkin joka päivä jos ei lataa.

Noista nyt voi olla montaa mieltä. Läppärille voi ottaa digikuvista varmuuskopiot ja siirtää ne myös nettiin turvaan. Ja minä olen niin nörtti että kun saan pitää läppärillä yhteyksiä niin koti-ikävä ei iske (ehkä mulle tulee ikävä vaan sitä kotitietsikkaa ja 100mbps nettiä?:)

Ei älypuhelinten akut välttämättä kulu hetkessä jos niitä ei räplää jatkuvasti ja pidä taustalla kaikenmaailman turhia sovelluksia syömässä akkua.
http://g0d.damnserver.com/htc_one_v_akunkesto.jpg yli viikon kestää tuossa ja sisälti 40 min puheluita ja vähän räpläämistäkin
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

Laeppae

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 04.10.2012, 06:22:38 »
Samaa mieltä yllä olevan kanssa. Miniläppäri on oikein hyödylliseksi havaittu vehje. Kuvien säilytykseen, blogihommiin ja muuhun yhteydenpitoon. Langatonta verkkoa, kun alkaa olemaan maailmallakin aika hyvin tarjolla.

Joo ja kenkiä voi kyllä ostaa, jos on normaalikokoinen jalka. Mutta itsellänikin kengännumero on 49, niin ne maat ovat harvassa, joissa kenkäkaupoille edes kehtaa mennä, kun Suomessakin on äärimmäisen hankalaa :)
IG: laeppae

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 04.10.2012, 10:23:10 »
Joskus aiemmin olen pakannut mukaan kuuden viikon reissulle koko reissulla tarvittavat hygieniakamat. Voitte uskoa, kuinka paljon tilaa vie/ painoa tuo kuuden viikon aurinkorasvat ja aftersunit... Plus shampoot yms. Nykyään olen ymmärtänyt, että voin ottaa yhden pienen (50ml) purtilon kaikkea ja ostaa sitten reissunpäältä lisää... Oma idiotismi ollut kyllä huipussaan...

kaurahiutale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.10.2012, 10:30:27 »
Mun naisellisesta ja turhamaisesta mielipiteestä tuskin tykätään, mutta olenpa pikkaisen eri mieltä muutamasta "turhasta kamasta". Nämähän kaikki riippuu matkan pituudesta, budjetista yms henkilökohtaisuuksista.

1) kengät. Just tuskailen tulevaa matkaa, jonka kesto vähän päälle 1 kk ja siitä 1 viikko työmatkaa/konferenssivierailua. Vähän pakko olla mukana kahdet siistit kengät: esim nahkaiset ballerinat ja korkokengät iltajuhlaa varten. Lisäksi loppuloman ajaksi tarvitaan jotkut rantakengät, kengät kaupungilla kävelyyn ja kengät vaellukselle viidakkoon=lenkkarit. Tämä tekee jo pakosti ainakin 5 kengät.
2) kosmetiikkatuotteet. Mulla on ainakin luottokamat, joita käytän päivittäin ja nämä lähtee mukaan myös matkalle, josta ainakin osan ajasta pitää olla ihmisen näköinen. Toki mahdollisuuksien mukaan laitan tökötit mahdollisimman pieniin matkapulloihin, Muji rules! Aurinkorasvat ja aftersunit tuppaa olemaan maailmalla jopa Suomen hintoja kalliimpia, joten ostan nämäkin tutut ja turvalliset tuotteet jo Suomesta mukaan. Ne kun käyttää matkan aikana= tyhjää tilaa/painoa tuliaisille kotiin tullessa.
3) elektroniikka. Yleensä pärjään älypuhelimella, mutta joskus mniläppärikin on kätevä olla mukana, jos joutuu enenmmän tekemään töitä/ selvittämään matkaan liittyviä asioita.

Mutta mä en ookaan true travelleri ja käytän Samsoniten matkalaukkua :D

Checkin85

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.10.2012, 12:26:00 »
Varsinkin läppäri on varsin turha monilla reissuilla. Focus menee johonkin facebookkiin jne. kun pitäisi olla silmät auki vieraassa kulttuurissa ja sosialisoida ihmisten kanssa. Nettikahviloita on nykyään kuitenkin niin tiuhaan että siellä voi hoitaa ne pakolliset.

älypuhelinta ei ole syytä raahata mukana kun akku loppuu kuitenkin joka päivä jos ei lataa.

Noista nyt voi olla montaa mieltä. Läppärille voi ottaa digikuvista varmuuskopiot ja siirtää ne myös nettiin turvaan. Ja minä olen niin nörtti että kun saan pitää läppärillä yhteyksiä niin koti-ikävä ei iske (ehkä mulle tulee ikävä vaan sitä kotitietsikkaa ja 100mbps nettiä?:)

Ei älypuhelinten akut välttämättä kulu hetkessä jos niitä ei räplää jatkuvasti ja pidä taustalla kaikenmaailman turhia sovelluksia syömässä akkua.
http://g0d.damnserver.com/htc_one_v_akunkesto.jpg yli viikon kestää tuossa ja sisälti 40 min puheluita ja vähän räpläämistäkin

Samaa mieltä. Läppäriä voi tarvita esim. blogin kirjoittelemiseen, työpaikkojen etsintään (ellei jopa itse työhön), lentojen etsintään, majoituksen etsintään, skypeen ja muuhun sosiaaliseen yhteydenpitoon,  ja kuten jo mainittua kuvien varmuuskopiointiin. Onhan näitä joten läppäri on varsin kätevä väline. Mutta toisaalta viikon tai kahden lomamatkalle se todennäköisesti on turha.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.10.2012, 13:18:10 »
Mun naisellisesta ja turhamaisesta mielipiteestä tuskin tykätään, mutta olenpa pikkaisen eri mieltä muutamasta "turhasta kamasta". Nämähän kaikki riippuu matkan pituudesta, budjetista yms henkilökohtaisuuksista.

1) kengät.

Ei kun olen ihan samaa mielta sun kanssa  :) Mulla on melkein aina kolmet/neljat kengat- urheilusandaalit tms joita kaytan paivittain, kevyet, hiukan kasaanmenevat ballerinat (iltamenoja varten), seka lapsyt rannalle/hotellille/lyhyita kavelyita varten. Joskus myos, kohteesta ja ajasta riippuen, vaelluskengat/lenkkarit. Naisten pikkuballerinat ja lapsyt painaa lahes mitattomasti, ja MIKAAN ei ole niin ihanaa kun vaihtaa jalkaan toiset kengat pitkan paivan jalkeen. Oli ne kengat kuinka ihanat tahansa, niin samojen kenkien jatkuva kaytto alkaa ottaa jalkoihin, ainakin mulla. Myos pari kertaa jouduttuani vetaan jalkaan marat kengat olen ajatellut, kuinka ihanaa olisi jos olisi toiset kengat....Lisaksi olen turhamainen- tykkaan kayda ulkona, enka voisi kuvitellakaan lahtevani jossain Buenos Airesissa, Kapkaupungissa tai Melbournessa baariin sporttisandaaleissa!
She rides rollercoasters but never screams

Tempe

• Aloittelija
    • Profiili
    • CURIOUS FEET - matkablogi
« Vastaus #9 : 04.10.2012, 13:25:11 »
Samaa mieltä myös muutaman edellisen kanssa läppäristä ja Checkin85 jo luetteli kaikki järkevät syyt siihen, miksi kantaa sitä mukana, tosin omalla kohdallani vain pidemmillä matkoilla. Lyhyille Euroopan lomille en ole yleensä ottanut mukaan, viime reissulla älypuhelin wlan-yhteyden kanssa riitti yhteydenpitoon kumppanin kanssa. En ole koskaan kannellut matkaoppaita mukana, mutta kevyt läppäri mahdollistaa sen, ettei tarvitse jatkossakaan.

Kengistä olen samaa mieltä, että yleensä yhdet riittää, mikäli tarvetta siistimpään pukeutumiseen ei ole. Itse kuitenkin olen nainen ja jalkani on kokoa 35-37, joten ongelmia uusien kenkien ostamisessa ei ole missään päin maailmaa. Kävelen myös kevyesti 10 km matkoja siistillä kengillä, joilla kehtaan mennä baariinkin. Toisaalta ylimääräinen ballerina-pari ei repussa painaisi paria sataa grammaa enempää ja siinä missä minulla mahtuisi reppuun 3-4 kengät, mahtuu tuolla kaksimetrisellä kumppanillani yhdet. Isojalkaisilla miehillä tilanne tosiaan on täysin eri, kun ongelmia on jo Suomessa, saatikka jos lähdetään vaikka Aasian suuntaan. Tulevalle reissulle hänellä onkin mietinnässä, että ottaako yhdet vai kahdet kengät, kun vievät pienestä repusta paljon tilaa, mutta toisaalta tien päältä ei uusia välttämättä löydy.

Varmuuden vuoksi moni raahaa kaikenlaista mukana ja sellaista en oikein ymmärrä. Monet pienet tavarat vievät yhdessä paljon tilaa. Ainakin niihin määriin kannattaisi kiinnittää huomiota. Jos haluaa laastaria, särkylääkkeitä, siteitä tms. kantaa mukana, niin eikö muutama riittäisi ja tarpeen tullen sitten ostaa paikan päältä. Tietysti se, mitä itse kukin kokee tarpeellisena, on yksilöllistä  ja muiden on vähän vaikeaa sanoa, että kannattaako toisen sitä läppäriä, matkaopasta tai ylimääräistä vaatekertaa kantaa mukana.
Blogini matkailusta: www.curiousfeet.com

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 04.10.2012, 13:52:57 »
Monet pienet tavarat vievät yhdessä paljon tilaa. Ainakin niihin määriin kannattaisi kiinnittää huomiota. Jos haluaa laastaria, särkylääkkeitä, siteitä tms. kantaa mukana, niin eikö muutama riittäisi ja tarpeen tullen sitten ostaa paikan päältä.

Pienten, kevyiden ja tarpeellisten tavaroiden karsiminen (kuten edellamainitut) on mielestani sulaa hulluutta. Pari buranaa (leikattuna irti) ja laastaria on niin haviavan pieni painoltaan, etta paria kannattaa ehdottomasti kantaa mukanaan. Paikanpaalta saa, toki, mutta jos paansarky iskee 10 tunnin kanabussimatkalla Nicaraguassa niin ei paljon lohduta tieto siita, etta kohteessa saa sarkylaaketta...kipeana on myos v-maista etsia apteekkia. Mulla on AINA mukana pari sarkylaaketta (ibuprofeiinia ja paracetamolia), ripulilaaketta (silta varalta, etta on pakko matkustaa), pari erikokoista laastaria/rakkolaastareita, tamponeja ja juotava flunssalaake. Nama painaa yhteensa n. 50 grammaa ja vie tilaa pienen rasiallisen verran. Karsin mielummin yhden t-paidan pois. Olen muutaman kerran myos pelastanut jonkun toisen paivan nailla pikkukamoilla.
She rides rollercoasters but never screams

NomansLand

• Vieras
« Vastaus #11 : 04.10.2012, 15:30:25 »
Jeah, joku läppis (tosin suosin läppistä kun pystyy zekkaa paremmin leffoja), pädi, cellphone, jotkut 5kg painoiset kaiuttimet... noi on aika pakollinen pitemmillä reissuilla, kun joka päivä ei edes jaksa lähteä ulos huoneesta. Wlan ei aina toimi jossain
mestoissa vaan pitää turvautua kännykkäyhteyteen, varsinkin isommat, vanhemmat hotellit on ongelma ja saattaa joutua maksamaankin wifistä...ZFC

Sitten pitää vielä olla mukana lääkkeitä, vitamamiineja, xanaxia, proxacia, valiumia yms muita pillereitä..hohhohoijjaa... ::)

kikkomaen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 04.10.2012, 22:33:39 »
läppis, pädi, cellphone, proxacia, valiumia yms muita pillereitä..hohhohoijjaa...

on se kyllä raskasta nykypäivänä!!!

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 05.10.2012, 08:57:41 »
Jäin miettimään tuota "ennen ja nykyään". Minulla se on mennyt niin päin, että iän karttuessa olen osannut jättää yhä enemmän tavaraa pois. Sitä tietää mitä mihinkin ilmastoon tarvitsee ja mitä paikanpäältä saa.

Yhtäkaikki: Tälle vuodella on kertynyt 8 ulkomaan matkaa ja vielä 4 tulossa. Kaikista olen selvinnyt alle 8 kg kannolla.

Kengät: Se on vaikee kysymys :) Aina mukana kahdet, usein kolmetkin. Sandaalit, jotkut siistimmät ja usein lenkkarit/maastoon sopivat. Riippuu kohteesta tietenkin.

Pienet purkit, nyssäkät ja lääkkeet: Lääkkeet kattavasti mukana aina. Matkoilla en juurikaan meikkaa, mutta aurinkorasvat kotimaasta. Muut rasvat, hammastahnat ym, ostan paikanpäältä.  Mukana on aina ISO hiuslakka ja kiharrin  :D

Vaatteet: Toooosi vähän. Yleensä pari t-paitaa, joku tunika, shortsit ja pitkälahkeiset. Helpottaa kun kaikki on mustia. Pakko olla mukana AINA fleecetakki, silkkinen pitkä kerrasto, villasukat ja pashmina. Ja jos kovasti on kylmää, niin sitten kevyt takki.

Muut pakolliset: Kunnon pullonsulkija  ;), Mac Air tai iPadi, känny ja kamera. Päiväreppu tai kunnollinen olanyli heitettävä kassi.

Noilla mennään.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 05.10.2012, 09:48:52 »
proxacia, valiumia yms muita pillereitä..hohhohoijjaa...
on se kyllä raskasta nykypäivänä!!!
Mutta ei yllätä.

Ite olen reissussa aika hyvin pärjännyt pelkällä Buranalla. Jos flunssa iskee niin apteekista saa parasetamolia kaveriksi.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.10.2012, 10:55:13 »
Näistä on puhuttu useammassakin topicissa jo aikaisemminkin, mutta kommentoin nyt kuitenkin... Voin kaivella paremmalla ajalla linkkejä jo käytyihin keskusteluihin uusia käyttäjiä varten.

Ihmettelen aina sitä, kuinka niin moni viitsii kanniskella mukanaan esim. kaksia kenkiä tai järjettömästi ruokaa... Jos kengät menevät lunastuskuntoon, niin paikan päältä saa aina uuden parin.

Tämä on ikuisuusasia, joka ei ole muuttunut mihinkään ennen - nykyään -akselilla. Jalat ovat reissaajan parhaat ystävät, ja niistä todellakin kannattaa pitää hyvää huolta. Missään tapauksessa ei pidä lähteä uusilla kengillä liikkeelle, vaan niiden pitää olla mukavat ja hyväksi koetut. Jalat rakoilla nilkuttaminen ei ole kovin mukavaa. Lisäksi uusien kenkien perässä juoksemiseen voi mennä älyttömästi aikaa, jos kesken kaiken pitääkin lähteä sellaisia ostamaan (eri asia on tietysti se, että on joka tapauksessa shoppailemassa). Eivätkä kaikki aina tosiaankaan löydä helposti uusia kenkiä, olisin itse ollut aika hukassa Intiassa... Ja kuten Strange Little Girl sanoi, kenkien vaihtaminen välillä ei ole hullumpi juttu. Varsinkin jos ne ainukaiset ovat kastuneet likomäriksi. Tai jos välillä pitää näyttää siistiltä.

Eli good for you, jos yhdellä kenkäparilla pärjäät. Yleispätevänä ohjeena sitä ei aloitteleville tallaajille pitäisi missään tapauksena mainostaa.

Usein kannetaan mukana myös shampoota/hoitoainetta, jotain ihme maustepurkkeja ym. kamaa, jota saa yleensä paljon halvemmalla kohteessa. Ne kilot kertyvät matkalaukkuun tuollaisista näennäisesti pikkujutuista. :)

Tämä on toinen juttu, jota en tajua. Miksi niitä shampoita ei pidä kantaa mukana Suomesta pois, jos sellaisia kuitenkin pitää ostaa myöhemmin. Saman verran ne painavat joka tapauksessa. Täällä on paljon puhuttu matkakokoisista tuotteista ja jaettu hyviä ohjeita (keskusteluja löytyy hakemalla). "Perillä" joutuu usein ostamaan täysikokoisen shampoopullon (kun harvemmin löytyy näppäriä pieniä), sellaisistahan ne kilot kertyvät. Jos pysyttelee yhdessä paikassa, niin mikäs siinä, mutta jos kulkee paikasta toiseen, niin siellähän ne shampoot ja hoitoaineet rinkassa painavat. Mieluummin viilaan toilettipussukkani jo lähtiessä.

Akselilla ennen - nyt tilanne on muuttunut jonkin verran: kiinteät shampoot yms. uutuudet helpottavat pakkaamista.

Edit: Ai niin vielä niistä lääkkeistä: kun yhden kerran on tarvinnut yllättäen ripulilääkettä, niin osaa arvostaa sitä pikkuriikkistä pussukkaa jossa on muutama pilleri ja laastari. Vulkaanisen vatsataudin kanssa, kun ei meinaa hotellihuoneessa sängyltä vessaan ehtiä, voi miettiä lausetta: "Tarvittaessa niitä voi ostaa halvemmalla paikan päältä". Tämäkään asia ei ole ajan saatossa muuttunut mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 17:06:02 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Tempe

• Aloittelija
    • Profiili
    • CURIOUS FEET - matkablogi
« Vastaus #16 : 05.10.2012, 14:05:11 »
Itsekään en tuota ymmärrä, että joku jättää shampoot kokonaan laukusta pois ja ostaa paikan päältä. Hintaerot ovat pieniä ja helpompi on valmiiksi ottaa mukaan pieni purkki kuin etsiä sellaista paikan päältä heti ensimmäisinä päivinä.

Särkylääkkeitä en itse juuri käytä, joten koen ne turhuudeksi vaikka niitä olisi vain kaksi mukana. Ja joku ripulikin iskee niin harvoin, että mieluummin kannan niitä mukana ensiapuun muutamaa pilleriä kuin useampaa pakkausta koko matkan keston ajaksi, kuten osa matkailijoista. Tätä tarkoitin sillä että kannattaa vähän karsia niitä määriä. Ei tarvitse pitkälle matkalle ottaa mukaan koko matkan ajaksi riittäviä shampoita, ponnareita, kyniä, paperia, lääkkeitä, paristoja jne., vaan ostaa tosiaan sen tarpeen mukaan. Pieniä tavaroita, mutta äkkiä noista painoa tulee, kun niitä on varmuuden vuoksi mukana iso kasa.
Blogini matkailusta: www.curiousfeet.com

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #17 : 05.10.2012, 17:04:14 »
Aiheesta lisää esim. näissä keskusteluissa:

Käsimatkatavarasäännösten kokoiset hygieniatuotteet!
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=13560.0

Pakkaamisen ABC - miten jätät ylimääräiset tavarat pois
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=4941.0

Must have mukana top 5
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=4503.0

Ja keskustelua joka liittyy tähän "nykyään" -osaan aiheen otsikkoa:

Miniläppärin ominaisuuksista.
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=26543.0
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 05.10.2012, 21:15:35 »
Pieniä purnukoita shampoota ym. hygieniakamaa löytyy mun mielestä maailmalta paljon helpommin, kuin Suomesta! Itse pakkaan mukaan aina pienet purtilot kaikkea, ja ostan niihin "täyttöpakkauksia" sitten sitä mukaa, kun tuotteet ehtyvät.

Lääkkeitä pidän aina mukana riittävästi. Niitä harvoin tarvii, mut sillon, kun niitä tarvii, niitä oikeesti tarvii. Ja kuinka paljon oikeesti noin 6 lääkeliuskaa vie sitä tilaa/ lisää painoa? Tieto, että ripulilääkkeet, allergialääkkeet yms. on mukana tuo mulle niin paljon henkistä helpotusta, etten niitä jättäisi pois.

Katusoittaja

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 05.10.2012, 23:45:02 »
Hmm.. Ehkä on tähän turha kirjoitella, mutta kuitenkin.

Suurin osa tavaroista pidän hirveän turhina, mutta pidän tiettyjä asioita millä ei välttämättä tee mitään.
Esim. Jonglööri pallot (auttavat liftauksessa).

Oma reissaus, kun on liftausta paikasta sinne tänne ja tonne, enkä omista asuntoa.
Joten tilanne on erillainen, kun on tien päällä viimeiset 2 vuotta aikalailla.
Kenkinä toimii vuodenajan mukaan jotkut, mutta suurin osa ajasta en pidä kenkiä.
Välillä jätän ne kokonaan pois.
Puukko/Veitsi ja puikot ovat ehdottomat mukana pidettävät, syömiseen ja muuhun.
Vaatteita ei paljoa tarvi ja suitsukkeet pitävät repun hyvin hajuisena.
Lääkkeitä on vähäsen mukana ja tärkeät lanka+neula.
Nyt onkin tilanne että tarvii uudet kynsikkäät, viimeiset syttyivät palamaan. (Erittäin kätevät ja tärkeät.)
Viimeisenä soitin, itsellä kulkee mukana mandoliini.

Saippua ja teetä mukana.
Eipä sitä nyt paljoa tarvi elääkseen, mutta tietyt tavarat helpottavat elämää kummasti, kuten villasukat.