Turhat kamat reissussa (ennen ja nykyään)

(Luettu 31203 kertaa)

LAX

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Turhat kamat reissussa (ennen ja nykyään)
« Vastaus #60 : 08.10.2016, 13:01:31 »
Mä en ole koskaan tajunnut miksi jotkut naiset pakkaa hiustenkuivaajan mukaan. Painaa, vie hirveesti tilaa eikä oo millään tasolla välttämätön.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 08.10.2016, 19:09:53 »
Mä en ole koskaan tajunnut miksi jotkut naiset pakkaa hiustenkuivaajan mukaan. Painaa, vie hirveesti tilaa eikä oo millään tasolla välttämätön.

Voin kertoo, et sillon, ku oli ittellä aivan lyhyeks kynitty kuontalo, ei ollu toivoaka, et olisin huoneesta poistunu, et hiukset on kuivattu ja muotoiltu... Ja sitä on meinaan Kuubassa hiustenkuivaajan puuttuessa myös kuivateltu ilmastointilaitteen edessä... Nyt pidemmällä hiuksella ei tuota ongelmia lähteä ulos hiukset märkänä.

Cheekibreeki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #62 : 08.10.2016, 21:40:18 »
Minulla oli ekalla reissulla mukana ihan turhaan ylimääräiset reisitaskuhousut rinkassa, kertaakaan en jalassa pitänyt, shortseilla ja farkuilla mentiin. Myös toisen parin kenkiä koin ihan turhaksi, yksillä kävelykengillä pärjäsi hyvin vaikka sukat kastui pariin otteeseen (mietein että ensi kerralla yhdet kalvokengät mukaan, pysyy jalat kuivina)
Ennen matkaa tallensin puhelimeen ja pilveen kaikki pankkien avainlukukortit, ei tarvinnut kantaa mukana muutakuin puhelinta (tosin jos se menee hukkaan tulee mielipahaa ja paljon) ja minun luurissa on kamera jo niin hyvää luokkaa että sillä tuli otettua reilut tuhat kuvaa, joten kameraakaan ei tarvitse enää mukana roikottaa (järkkärit varsinkin hirveitä jytkyjä).
Pilven myötä ei tarvitse varmuuskopioinnista huolehtia ja lähes kaikkialla on wi-fi mikä helpottaa paljon.

Joku sanoi hyvän pointin että riippuen paikasta jos ei ota tarpeeksi vaatteita saattaa tuntea olonsa alipukeutuneeksi  ;D
Mites porukka hygieenatarvikkeita kantaa mukana esim. saippuaa, partavaahtoa, minä ostin paikanpäältä ekana päivänä mahdollisimman pienen pullon kumpaakin ja saippua meni, partavaahtoa jäi hirveä määrä. Toin mukanani sitten Suomeen.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #63 : 08.10.2016, 23:08:55 »
 Take only what u need to survive...

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 09.11.2016, 18:02:31 »
läppäri on kyllä turha nykyaikanan

Kuinka niin? Onko muuten kellään  ehdottaa jotain hyvää irtonaista muistilaitetta, johon pystyisi laittaa videoo ja kuvaa talteen goprolta? Pitäisi olla suuri kapasiteetti.

Itse otan seuraavalle reissulle tabletin ja ulkosen 2,5" kovon.  Kuvat ja videot suoraan tabletin sdkorttilukijaan ja siirto kovolle. Omenavehkeistä en tiiä, mutta android ja win tableteilla pelaa jouhevasti. :p Läppäriä en kanna enää ikinä kuukausien reissua. Sama koskee järkkärikameraa, seuraavana hankin mikrojärjestelmän reissukäyttöön.  :P

Kovat oli puheet 2012, mutta miten kävi? Matkaan lähti 13" ultrabook n.1.1kg ja Xiaomi Yi aka Gopro. Stillit kuvattiin luurilla. Ihan hyvin pärjäs. Järkkärin tuoman kolon korvas Shimano Beastmaster XH 5 osainen matkavapa, 6500 koon kela ja rasiallinen vieheitä. btw. sain yhden 400g kalan, mutta mittään en kadu vaikka unelmoin kyllä siitä että pärjäisi reissussa 30L repulla ilman kalakamoja ja läppäriä.  :o

Nyt kun on droneista innostunut niin seuraavalla reissulla kalavälineet korvaa varmaan miniquad. :D
« Viimeksi muokattu: 09.11.2016, 18:04:23 kirjoittanut ashrak »

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #65 : 06.08.2018, 22:21:26 »
läppäri on kyllä turha nykyaikanan

Kuinka niin? Onko muuten kellään  ehdottaa jotain hyvää irtonaista muistilaitetta, johon pystyisi laittaa videoo ja kuvaa talteen goprolta? Pitäisi olla suuri kapasiteetti.

Itse otan seuraavalle reissulle tabletin ja ulkosen 2,5" kovon.  Kuvat ja videot suoraan tabletin sdkorttilukijaan ja siirto kovolle. Omenavehkeistä en tiiä, mutta android ja win tableteilla pelaa jouhevasti. :p Läppäriä en kanna enää ikinä kuukausien reissua. Sama koskee järkkärikameraa, seuraavana hankin mikrojärjestelmän reissukäyttöön.  :P

Kovat oli puheet 2012, mutta miten kävi? Matkaan lähti 13" ultrabook n.1.1kg ja Xiaomi Yi aka Gopro. Stillit kuvattiin luurilla. Ihan hyvin pärjäs. Järkkärin tuoman kolon korvas Shimano Beastmaster XH 5 osainen matkavapa, 6500 koon kela ja rasiallinen vieheitä. btw. sain yhden 400g kalan, mutta mittään en kadu vaikka unelmoin kyllä siitä että pärjäisi reissussa 30L repulla ilman kalakamoja ja läppäriä.  :o

Nyt kun on droneista innostunut niin seuraavalla reissulla kalavälineet korvaa varmaan miniquad. :D

Ja kun uusi reissu ovella niin 2016 puheet tarkoittaa todellisuudessa: Matkaan 35L repulla ja mukana vain pakolliset vaateet,  lääkkeet yms. Lisäksi ihan bare minimum elektroniikka: 5,2" puhelin, OTG adapteri missä kortinlukijat ja useampi usb portti, Ulkoisia SSD kovoja pari (kevyitä), Gopro session 5, selfie stick ja kelluva kahva. Kaikkia näitä voi ladata virtapankista ja samalla kaapelilla ja laturilla.

Videot ja kuvat voi siirtää kovolle turvaan puhelimen tiedostoselaimen kautta kun kaikki on kerralla kiinni luurin OTG adapterissa.   8)

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #66 : 08.08.2018, 11:00:49 »
Videot ja kuvat voi siirtää kovolle turvaan puhelimen tiedostoselaimen kautta kun kaikki on kerralla kiinni luurin OTG adapterissa.   8)

tää vaikuttaa hyvältä niksiltä, kiitos! tähän asti 11" mb air on ollu mun pienin mahdollinen työkalu tohon hommaan.

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : 12.08.2018, 18:25:54 »

tää vaikuttaa hyvältä niksiltä, kiitos! tähän asti 11" mb air on ollu mun pienin mahdollinen työkalu tohon hommaan.

Kannattaa vielä ottaa sellainen missä on kaikki kortinlukijat, usb portit yms samassa palikassa niin saa useita muisteja kerralla kiinni niin voi siirtää suoraan esim kamerasta levylle ilman puhelimeen tallentamista. 7usd maksaa moinen aliexpressissä!  "5 in 1 usb hub card reader" ja sitten vaan sopiva pää eli tyypillisesti usb-c tai microusb. Applen tuotteista en tiedä tukevatko edes moista toimintoa.  ::)